Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volkswagen Passat 2001 FL-problem z ABS,hamulcami itd.

krychast 09 Oct 2009 21:12 42158 45
Texa Poland
  • #1
    krychast
    Level 20  
    Witam posiadam wyżej wymienione auto.Otóż zdarzyła mi się nastepująca sytuacja:

    Jadąc swoim Passatem nagle stwierdziłem że auto nie ma mocy ,to znaczy zostało zablokowane prawe przednie koło.Zapaliła się lampka ABS i hamulca.Klocki się zacisneły , po jakimś czasie dojechałem do garażu choć z wielkim trudem.Całe przednie zblokowane koło było gorące,tarczą hamulcowa również.Na drugi dzień gdy koło ostygło hamulec już nie był zaciśnięty.Wyjechałem bez trudu.

    Ale po krótkiej jeździe sytuacja się ponowiła.Dojechałem tym razem do mechanika.Który stwierdził że tłoczek w cylinderku się zawiesił i nie odbił i wymienił go na nowy włącznie z pompą hamulcową bo jak twierdził również była zepsuta,jak i czujnikiem ABS który od temperatury się zjarał i nie działał.
    Po przejechaniu kilkudziesięciu km sytuacja wróciła.
    Tym razem podłączyłem VAGa który wykazał mi takie oto błędy:

    00526 Przełącznik świateł hamowania
    01435 Czujnik ciśnienia hamulca 1-G201

    Mam pytanie.Gdzie znajduję sie ten czujnik i czy ktoś miał podobną sytuację?
    I czemu blokuje mi tylko 1 koło?
    Nie wiem juz co robić.Pomocy
    :cry:
  • Texa Poland
  • #2
    fructon
    Level 33  
    czujnik g201 nr 9 na rysunku jego koszt to 300-500 zeta zależy od zródła jesli masz ten bład to niestety czeka cie wymiana jesli gdzies oczywiscie nie poleciała wiazka
  • #3
    krychast
    Level 20  
    Trochę dziwne bo ten cały element co pokazałeś miałem wymieniany na nowy.czemu blokuje mi to koło? i czemu jak ostygnie wszystko przez jakiś czas jest ok?
  • #4
    Yaiek
    Level 11  
    A sprawdziłeś przewód elastyczny? MiaŁem coś takiego w starej preludzie, zasyfiały przewód hamulcowy nie pozwalał na powrót płynu z zacisku. Poluzuj odpowietrznik na zacisku i zobacz czy kapie płyn.
  • #5
    krychast
    Level 20  
    Zacisk poluzowany i płyn kapie bo normalnie można go odpowietrzyć.
  • Texa Poland
  • #6
    romoo
    User under supervision
    Może płyn się zestarzał. I układ się zapowietrzył przez co jest bąbel powietrza i lekko dociska okładzine ta sie nagrzewa płyn jeszcze bardziej wrze i jeszcze bardziej hamuje.
    Lub krzywo osadzone klocki i się klinują i zacisku.

    Wyłącz ABS i zobacz czy sytuacja sie powtórzy. To ważne.
  • #7
    Yaiek
    Level 11  
    Ważne żeby kapał sam z siebie pod własnym ciężarem. Nie odpowietrzaj tylko poluzuj odpowietrznik i czekaj. Wedlug mnie plyn nie wraca z zacisku dlatego hamuje caly czas zwlaszcza po nagrzaniu
  • #8
    fil2006
    Level 27  
    jaki abs masz ? ABS/EDL/TCS/ESP 5.3 powyżej 2000
    do 2001
    5.7 do 2002 ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    to nie to na zdjęciu bo on jest w pompie abs .

    Dodano po 11 [minuty]:

    w 5.7 nie ma problemu bo jest przykrecany i mozna go wymienic ,w 5.3 jest chydrauliczna pompa i czujnik ciśnieniea hamulca w jednym .
  • #9
    krychast
    Level 20  
    Mam passat 3b6 Var.4M Trend 96KW AVF 2001r.jaka tam jest pompa to nie mam pojęcia.Przypominam że VAG pokazuje CZUJNIK CISNIENIA HAMOWANIA G201 ale zastanawiam się nad jednym.Skjoro czujnik jest zepsuty i blokuje mi te prawe koło to dlaczego nie jest blokowane od razu po ruszeniu tylko jak pare razy wcisne pedał hamulca?
  • #10
    fil2006
    Level 27  
    wymień wpierw przewod hamulcowy gumowy tego koła ,on jak się rozwarstwi wewnątrz działa jak zawór ,najlepiej wymień dwa przednie .

    Dodano po 45 [sekundy]:

    a pompa jaka to jak podłączysz tester będzie widać
  • #11
    artek10212
    Level 10  
    Zrób tak jak kolega radzi po wyżej , raczej z pompą jest wszystko ok.
  • #12
    vw.rs
    Level 10  
    Miałem ostatnio Golfa z grzejącym się hamulcem (brak błędów w ABS) przyczyna banalna pękła osłona tłoczka w zacisku, tłoczek skorodował i nie wracał (nie obyło się bez wymiany tłoczka takie były kratery) ale teoria związana z rozwarstwionym przewodem jak najbardziej trafna.
  • #13
    krychast
    Level 20  
    Po odłączeniu bezpiecznika ABS i ESP sytuacja nadal jest taka sama.Odpowiedzcie panowie jedno.Skoro usterka może być od rozwarstwionego wężyka to dlaczego pokazuje usterkę elektroniczną CZUJNIK CISNIENIA HAMOWANIA G201?

    Sam stawiam na jakąs usterkę mechaniczną bo całą sytuacja zaczyna się dziać jak przejade i po wciskam parę razy na hamulcu.Podczas pracy silnika i nie wciskaniu hamulca nic się nie dzieje.Nawet VAG nie wskazuje żadnego błędu.
  • #14
    fil2006
    Level 27  
    z przewodem nie teoria ,dał mi kiedyś popalić ,czujnik swoją drogą może być uszkodzony ,pamiętaj że czasami jest kilka błędów czy usterek samochodzik ma latka ,czasami robie autka które mają 5 problemów ,nie wymienisz nie naprawisz ,przewaznie wszyscy rozkładają ręce i odsyłają od mechaników do elektryków .

    Dodano po 4 [minuty]:

    no i sprawa uzywek ,zamontujesz nową starą i też jest zła ,wtedy się goście gubią ,wymieniłem i to samo .Nie jest wykluczone że pompa abs też jest uszkodzona w śodku ,ale zawsze się zaczyna od najtańszych elementów ,zamień jeśli jest możliwość przednie przewody miejscami lewy na prawy i zobaczysz nie wiem czy się da ale sprawdz i przejedz na probe.
  • #15
    krychast
    Level 20  
    Spróbuje zamienić przewody na odwrót.Dziwi mnie ciągle to że sytuacja się pojawia po mechanicznym uzyciu hamulca.Także raczej elektronika musi być ok ale również VAG pokazuje mi błąd czujnika i tworzy się "kwadratura koła" naprawdę nie wiem co mam już robić.
  • #16
    fil2006
    Level 27  
    i oczywiście zaciski muszą chodzić płynnie ,
  • #17
    krychast
    Level 20  
    Pojawiło się światło w tunelu.Mianowicie wczoraj jak mi zblokowało koło zamknąłem garaż i poszedłem do domu.Dziś przed odpaleniem samochodu wyjąłem bezpiecznik od ABS i ESP i kluczem poluzowałem przewody na pompie ABS.Klocki wyraźnie odpuściły co dało się usłyszeć.Po odpaleniu samochodu oczywiśćie pali się kontrolka hamulca i ABS ale już koło się nie blokuje.Czyli przyczyna tkwi albo w czujniku ciśnienia hamowania albo w samej pompie ABS.Czy ktoś orientuje się gdzie może być ten czujnik?
  • #18
    fil2006
    Level 27  
    podłącz tester vcds i powiec jaką masz pompe ?albo kts on też sprawdzi
  • #19
    krychast
    Level 20  
    Podłączyłem Vaga i pokazał mi taki numer:
    8D0907389E

    Na pompie hamulcowej mam taki numer:

    0 265 410 045

    Na pompie ABS:

    8E0 614 111T
  • #21
    krychast
    Level 20  
    Vag pokazuje mi niesprawny czujnik cisnienia hamowania g 201.Ktoś wie jaki symbol on ma? Niestety siedzi tak głęboko że nie da rady go odczytać bez demontażu połowy samochodu.
  • #22
    fil2006
    Level 27  
    zdemontuj i sprawdz nie jezdzij samochodem jeśli nie jest sprawny to układ hamulcowy .
  • #23
    krychast
    Level 20  
    Po demontazu pompy abs pod spodem jest kolejna pompa(?) hamulcowa? Tam właśnie jest wkręcony czujnik o ile to ten.Na czujniku udało mi się odczytać taki numer:

    79812
    Złącze jest 3 pinowe
    Kabelki jakie ida to:
    -czerwono żółty
    -zielono żółty
    -czerwony

    Czyżby to jest ten czujnik ciśnienia hamowania?
  • #24
    fil2006
    Level 27  
    zrob fotki

    Dodano po 25 [minuty]:

    pompa hydrauliczna układu regulacji dynamiki jazdy v156 składająca się z czujnika ciśnienia hamowania g 201 ,nie mogą być rozdzielane !

    Dodano po 3 [minuty]:

    to jest 5 .3 system do 2001 nie moge fotki dodać sam link wyskakuje
  • #25
    krychast
    Level 20  
    Fotki wrzuć na maila:

    krychast(malpa)tlen.pl

    i powiedz mi kolego dlaczego pompy nie mogą być rozdzielane? Jak mam wymienić ten czujnik?
  • Helpful post
    #26
    fil2006
    Level 27  
    tak pisze w instrukcjach serwisowych, nie pytaj się dlaczego tylko się dostosuj ,{problem kazdego Polaka } ktoś to opracował ,jakiś sztab ludzi techników i inzynierów i tak ma być nie inaczej .

    Dodano po 5 [minuty]:

    całą pompe należy wymienić ,diagnoza zakończona cześć
  • #28
    krychast
    Level 20  
    Właśnie dzwonie do speca od pomp i abs-u.Sytuacja powoli się klaruje.Po przedstawieniu sprawy zaraz wszystko opisze.Przyda się innym.

    Edit:

    Właśnie wykonałem telefon do gościa który zawodowo trudni się pompami i abs.
    Mimo że VAG pokazuję niesprawny czujnik hamowanie ESP g 201 to gość twierdzi że to nie koniecznie jest ta przyczyna.Sugerował ze skoro hamuje mi tylko prawe koło przyczyna może tkwić w samym sterowniku ABS który siedzi gdzieś pod tylną kanapą.Miał ktoś podobny przypadek?
    Przy okazji wrzucam zdjęcie nadesłane mi na maila przez fil2006.

    Volkswagen Passat 2001 FL-problem z ABS,hamulcami itd.

    Czujnik ciśnienia hamowania ESP g201 znajduję sie na pompie nr.2
  • #29
    fil2006
    Level 27  
    a ja nie mogłem fotki zapodać ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    ten czujnik możesz sprawdzić w wartościach rzeczywistych ,ja bym wymienił wpierw tą pompę nie ingerował w nic więcej ,sterownik jest pod nogami pasazera sprawdz czy nie ma wody.

    Dodano po 1 [minuty]:

    to 5 na zdjęciu

    Dodano po 1 [minuty]:

    a ten błą to jaki ,przerwa zwarcie czy sygnał niemożliwy ? sprawdz wiązke.
  • #30
    krychast
    Level 20  
    Pod nogami pasażera? Pod dywanikiem jest jakiś schowek czy trzeba szukać głębiej? Gośc mi mówił że ten sterownik jest pod tylną kanapą.