Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEX

lukasz061 09 Oct 2009 22:04 9247 33
  • #1
    lukasz061
    Level 10  
    Witam!
    Mam cały czas ten sam problem pisałem juz na forum o tym ale nikt mi nie pomógł. Mój Gollf 1.4 AEX cay czas sie zalewa jak jest zimny.wszystkie czujniki zmienione włącznie z przepustnica i komputerem... Wszystko co przyszlo mi do glowy jest juz wykluczone zauważyłem jednak ze na oby komputerach pojaiwia sie ten sam kod błedu 1800 lecz nie wiem co on oznacza, gdyż nie ma go w żadnych opisach a sądze ze moze to jest cos co moze mi pomóc, ktoś może wie??
    I mam jeszcze jedno pytanie ile powinien wynosic czas wtrysku w tym silniku bo jak jest ciepły to jest 5.20 ms do 6 a jak zimny to ok 7 do 8 prawie to chyba za duzo bo pali tez troche nie malo... Z góry dzieki

    Dodano po 3 [minuty]:

    jeśli ktoś ma jakies pomysły to dajcie znac na GG 6412482
  • #2
    Blicek
    Level 26  
    Jaką temperature silnika widzi sterownik?
  • #3
    1 Marcin
    Level 17  
    Witam co do kodu to w swoim katalogu od testera nie mam go więc nie pomogę a co do dużego spalania to sprawdz sondę lambda czy jeszcze "żyje" i czy z wtrysku się nie "leje".
  • #4
    lukasz061
    Level 10  
    no jak jest ciepły to normalnie 87 stopni.... czujnik juz był podminiany i teraz mam nowy jeżeli chodzi o to ,to sprawdzałem to na samym początku.
    Dopiero jak złapie jakieś 70 stopni to juz pracuje inaczej to słychać. Chociaz wygladalo by to na problem z otczyte temperatury poniewaz czym zimniej na dworze tym bardziej rzuca silnikiem
  • #5
    gapcio06
    Level 13  
    Przed odpaleniem ściągnij klemę na 5 minut ,jeśli odpali normalnie to znaczy ze sie rozjezdża mapa wtrysku,przyczyną może byc słaba kondycja sondy,dorażnie można zewrzec na masę
  • #6
    lukasz061
    Level 10  
    Marcin: Sonda żyje byla tez podmieniana tylko ze ma dziwny wykres na poczatku tak jak by stala ma stale napiecie ale tak jest na obu i na obu kompach. a jesli chodzi o wtryski to cala listwa juz wczesniej byla podmieniana i wlasnie leja moim znaniem jak sie zalewa ale czemu?? jutro wstawie ten wykres moze bedziecie cos wiecej ode mnie wiedziec

    Dodano po 4 [minuty]:

    gapcio06: CZyli moze to być wina sondy dlatego ze na poczatku troche stoi no ale obie ktore mam tak mają....
    To jak bylo by wszystko ok to co powinno sie dziac po zdieciu klemy?? bo o ile pamietam o pali normalnie przynajmniej dla mnie. A jesli chodzi o mape to nie wiem czy dobrze mysle ale jesli chodzi o map sensor tez mam inny jezdzikem juz na 2
  • #7
    gapcio06
    Level 13  
    można by spróbowac zrobi nastawy podstawowe vagiem a i sprawdz regulator csnienia paliwa czy nie puszcza w przewód podcisnieniowy benzynki

    jeśli chodzi o mapę to znaczy ze jeśli będzie sonda pokazywała ubogą mieszankę to adaptacja mieszanki podniesie czasy wrysków nawet do 30% więcej,musisz sprawdzi ,dokładny odczyty sondy na zimnym silniku do około 30 maprawo nie oscylowa napiecie ,a jakie napięcie pokazuje jak stoi w miejscu
  • #8
    lukasz061
    Level 10  
    A jak bys mógł npisac jak to zrobic bo vag jest o tyle skomplikowany ze trzeba znac kody ;/ a ja nie znam. A z tym ledulatorem to tez co mam zrobic?? i na jaki przewod podcisnieniowy. Akurat teraz z tego co mi napisales nie mam pojecia co jak zrobic...
  • #11
    gapcio06
    Level 13  
    na początek rozgrzej silnik ponad 80 stopni ,podłacz vaga ,zapłon włączony silnik nie pracuje,skasuj pamięc błędów,następnie wchodzisz adaptacja ,odczyt kanał 000,następnie zapisz wychodzisz,potem bloki pomiarowe,numer kanału 098 idz,następnie klikasz przełącz na nastawy czekasz 10 sekund,klikasz przełącz na pomiary ,gotowe powrót

    Dodano po 5 [minuty]:

    jeśli chodzi o regulato rcisnienia p.to siedzi w listwie wtryskowej dochodzi do niego przewód podcisnieniowy trzeba go wczasie pracy silnika ściągnąc sprawdzic czy nie przedostaje się do niego paliwo z regulatora
  • #12
    EBI056
    Level 15  
    Witam

    Miałem podobny problem w Skodzie Octavia tylko, ze w silniku 1,6. Jeździłem po kilku fachowcach i nikt nie mógł nic zrobić. Na komputerach pokazywało jakby sonda lambda raz pracowała a raz nie, po podmianie sondy dalej to samo. W końcu zrezygnowałem, aż któregoś dnia znowu przybrałem i (EUREKA) okazało się, że był uszkodzony czujnik w kolektorze ssącym. Jest to zespolony podwójny czujnik masy i temp. pow.
    Mam nadzieję, że pomogłem.

    Pozdrawiam
  • #13
    gapcio06
    Level 13  
    pisał ze podstawiał mapa -zespolony czujnik temperatury i cisnienia kolektora
  • #15
    lukasz061
    Level 10  
    No właśnie 1800
  • #16
    lukasz061
    Level 10  
    Vag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEXVag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEXVag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEXVag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEXVag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEX

    Dodano po 2 [minuty]:

    Vag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEX

    W stanie spoczynku

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Vag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEX

    Błąd

    Dodano po 1 [minuty]:

    Vag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEXVag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEXVag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEXVag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEXVag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEX

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Vag kod błędu 1800 Golf 3 1.4 AEX

    Praca

    Dodano po 3 [minuty]:

    gapcio06: Listwa była już podstawiana i to samo. A z tą adaptacja to jak wpisuje kanał 000 i wartość 0 to jest nie dozwolony....
  • #18
    lukasz061
    Level 10  
    805.4?? Ale mój interfejs tego nie pociągnie...:cry:
  • #19
    Malutki_27
    Level 11  
    Tak z ciekawości masz założoną instalację gazową instalację gazową ?
  • #20
    lukasz061
    Level 10  
    nie mam gazu... jak by był to było by łatwiej zdiagnozować
  • #21
    Malutki_27
    Level 11  
    aha.

    Tak na Marginesie czas wtrysku na wolnych obrotach wynosi ok. 4 ms, więc wg mnie u ciebie są deko za długie. Że się tak zapytam a kąt wyprzedenia zapłonu sprawdziłeś ?
  • #22
    lukasz061
    Level 10  
    No właśnie nie ale jeśli chodzi o zapłon to jest max. opóźniony (w granicach równej pracy) nawet troche sie dławi i czas sie zmniejszył trochę po tym, ale jest cały czas taki jak pisałem.
    Wczoraj powrócilem do swojego komputera i zauważyłem ze jak jest ciepły ok 86 stopni to czas wynosi ok 4.80
    A co ciekawe jak rzuca silnikiem ma jakies 5.60 i temp. silnika 30 pomimo tego ze poczatkowo przed rozruchem mial 12 stopni.... zaczyna nie równo pracować po jakiejs chwili od rozruchu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zobacz jeszcze zdjecia ktore wstawilem...
  • #23
    Malutki_27
    Level 11  
    Zrzuty ekranu które wstawiłeś nie dają przwie żdnego obrazu, ze względu na to że po pierwsze część była robiona na zgaszonym silniku, atam gdzie był odpalony dałeś zrzuty ekranu z wybranych kanałów.

    Użyj programu vag-com i zrób odczyty z grup 001-009 oraz 098 na wolnych obrotach przy zimnym silniku i przy ciepłym. Wtedy będziemy mogli dojść metoda porównawczą gdzie parametry znacznie odbiegają. Na nieszczęście do tego silnika jest bardzo mało dokumentacji :(

    I zacznij od poprawnego ustawienia zapłonu, powinien wynosić 6 stopni.
  • #24
    lukasz061
    Level 10  
    oki tylko jak ustawić zapłon ana 6stopni zeby bylo dobrze moze naoiszesz cos wiecej...
  • #25
    Malutki_27
    Level 11  
    na vagu ustawiasz grupę 001 przełączasz na nastawy podstawowe.
    w tym momencie sterownik silnika podniesie obroty do 1500, i sprawdzasz czy znak na kole pasowym pokrywa sie z znakiem Z na obudowie rozrządu. jezeli nie, to krecisz aparatem zaplonowym az znaki sie pokryja. Regulację wykonaj na rozgrzanym silniku

    A co do czasów wtrysku to Autodata podaje ze na biegu jałowym powinno byc ok. 4,8 ms
  • #26
    lukasz061
    Level 10  
    Zrobiłem pojedyncze odczyty polskim vagiem gdyż do tego procesu vag-com wymaga licencji a takiego nie posiadam zapłon też ustawialem i pozostal raczej taki jaki był ustawiałem na czuja bo nic nie wyskakiwało w tym vagu o pokrywaniu sie czujników...

    Zimny silnik przed odpaleniem
    1.172 2.195 3.188 4.210 5.195 6.178 7.23 8.86 9.94 98.195

    Zimny silnik podczas pracy
    1.202 2.195 3.166 4.205 5.49 6.166 7.5-42 8.89-92 9.89-94 98.192

    ciepły silnik 87stopni
    1.197-201 2.187 3.54 4.211 5.40 6.183 7.5-42 8.87-96 9.87-96 98.186

    Ciepły silnik po ustawieniu zapłonu
    1.190-197 2.159 3.47 4.211 5.37-41 6.184 7.5-41 8.88-91 9.85-92 98.157

    Po ustawieniu zapłonu i kanału 098 Czas wtrysku przy rozgrzanym silniku zmniejszyl sie na 3.80(wyłączone odbiorniki) - 4.30(na światłach)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przy rozgrzanym silniku sonda ma napiecie 0.98 - 0.09V
    Natomiast jak zimny poczatkowo stoi na 0.49V
  • #27
    boguś 20000
    Conditionally unlocked
    Trzeba by było dokładnie co oznacza ten błąd 1800 to wnim może, leżeć cała przyczyna

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Trzeba by było dokładnie sprawdzić co oznacza ten błąd 1800 to wnim może, leżeć cała przyczyna przelewania
  • #28
    lukasz061
    Level 10  
    Tylko to jest najlepsze ze nigdzie nie ma opisów tego błędu.... Chyba ze znajdziesz... na 1000% cos ma wspólnego z tym
  • #29
    Malutki_27
    Level 11  
    Bo na Vagu nic nie mialo wyskoczyc. W przypadku ustawiania zaplonu vag sluzy tylko do podniesienia i ustabilizowania obrotow na 1500. A sam zaplon ustawia sie lampą stroboskopową. I wybacz ale jeżeli nie wiesz takiej podstawowej rzeczy. To chyba czas jest pojechać do mechanika. Bo albo opisujesz co robiłeś bez ładu i składu, albo nie wiesz co robisz. Jeżeli się mylę to "naprostuj mnie", bo ja niestety tak zrozumiałem twój ostatni post.
  • #30
    lukasz061
    Level 10  
    że żapłon ustawia sie lampa pobierajac impuls z przewodu idacego do pierwszego cylindra to wiem ale odczytalem inaczej twoj post... mianowicie nie wspomniales w nim o lampie wiec sadzilem ze w programie jest opcja ktora pelni role cos w rodzaju lampy bez koniecznosci jej uzycia (oczywiscie jesli nawet by byla to i tak niebylo by to precyzyjne ustawienie) programu nie znam na wylot wiec byl bym w stanie "wierzyć" ze cos takiego istnieje. Jesli chodzi o lampe to sam jej nie posiadam wiec mozna ustawiac metoda prób i błedow... Gdybym mial to dawno bym to ustawil nawet bez koniecznosci użycia Vaga. Ustawilem tak jak najrowniej i najciszej wedlug mnie pracowal (przynajmniej teraz nie faluje po wlaczeniu swiatel czy nawiewu no i czas sie zmniejszyl)
    Poprostu nie zrozumilismy sie i tyle.

    No ale jesli o te odczyty (nie wiem czy o to ci chodzilo) ale jesli nawet widać sporą różnice pomiedzy zimnym silnikiem a cieplym w pojedynczych blokach to i tak nie wiem dokladnie ktory za co odpowiada... Tak jak pisalem jesli chodzi o znajomosc programu to wynosi on praktycznie 0% Jak bym wszystko wiedzial to bym nie zakładał tematu. Poprostu chce uzyskac pomoc.