Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar napięcia aku żelowych w łódce zanętowej

Speedaco 10 Paź 2009 14:37 4775 3
  • #1 10 Paź 2009 14:37
    Speedaco
    Poziom 10  

Bardzo proszę o odpowiedż na pytanie czy załączony schemat jest właściwy jeżeli chodzi o możliwość stałego pomiaru napięcia akumulatorów żelowych 6V połączonych szeregowo napędzających łódkę zanętową jak również możliwość ładowania aku każdego z osobna - bo taką mam ładowarkę ( 6 V, 7 Ah). Jaki miernik zamontowane na stałe byłby najlepszy w tym celu i jaki stabilizator ?

Pomiar napięcia aku żelowych w łódce zanętowej

Kolega podesłał mi taki schemat i albo coś żle podłączyłem albo schemat jest nie do końca ok bo chyba spaliłem voltomierz taki:Link

Najlepiej byłoby jak dla dziecka narysować bo jestem kompletnym laikiem w tych tematach ... :cry:

W związku z tym, że mam ładowarkę na 6V będę ładował każdy aku oddzielnie. Próbowałem zmienić ten schemat troszkę ... Czy dobrze?? A może sobie odpuścić stabilizator i miernik z wyświetlaczem i zastosować np. takie coś :Link

Mimo wszystko proszę o ocenę czy schemat jest dobry - szczególnie ten poprawiony przeze mnie ?

1 3
  • Katalog Megger
  • Pomocny post
    #2 10 Paź 2009 18:45
    any56
    Poziom 39  

Poprawiony schemat zapewni (ale nie jednoczesne) ładowanie akumulatorów napięciem 6V. Poza tym proponuję zastosowanie woltomierza analogowego (praktycznie nie pobiera mocy) włączonego pomiędzy dolnymi wyprowadzeniami akumulatorów (pomiar 12V)

0
  • Katalog Megger
  • #3 10 Paź 2009 18:49
    Dragas
    Poziom 26  

Widziałem kiedyś jakiś avt, ktory mierzył rezyrtancję aku. Do płytki podłączało się aku, dodatkowe zasilanie (chyba bateria 9v) i podłączało się do płytki jeszcze miernik prądu ac. Czym wyższe napięcie, tym bardzie rozładowany i zurzyty aku.

0
  • #4 10 Paź 2009 18:52
    Speedaco
    Poziom 10