Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault megane coupe 2.0 8v zgrzyty podczas odpalania

kowall87 10 Oct 2009 17:23 4500 22
Bosch
  • #1
    kowall87
    Level 2  
    Witam!!
    Posiadam megane coupe 2.0 8V, podczas odpalania zimnego silnika słychać zgrzyt spod maski,co to może być? Dziś miałem problem żeby w ogóle ruszyć ponieważ Renata odpalała na 2 sekundy i gasła - musiałem dodawać gazu cały czas bo jak zdejmowałem nogę to gasła?? jakie mogą być przyczyny?
    za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje!!!
    pozdrawiam
  • Bosch
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    kbadi
    Level 13  
    Jeżeli zgrzyta zaraz po odpaleniu na ok 1 sek to,pewnie jest rozrusznik suchy a co do gaśnięcia to ja się nie wypowiadam bo moderatorzy mają uczulenie na te tematy
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • Bosch
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    autoas
    Level 42  
    A może kot w pasku klinowym
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    kbadi
    Level 13  
    dziękuję za uświadomienie kolego Motronic , było to bardzo ciekawe i pouczające
    Co zgrzyta ? jeśli tulejki są suche lub przekładnia planetarna (jeżeli jest w danym rozruszniku) to potrafi zazgrzytać po odpaleniu . Również bendix może nie wracać gdy się przyciera . Rozebrać , wyczyścić i przesmarować
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    kbadi
    Level 13  
    Nie widziałeś nigdy wieszającego się bendixu ? Czy ty kiedyś próbowałeś rozebrać rozrusznik ? Może i ty robisz różne rzeczy z rozrusznikiem skoro ci sie z babą kojarzy ale to już jest twój problem i raczej nie ma zwiazku ze sprawą .
    Nie wiem jak wy to widzicie ale dla mnie smarowanie rozrusznika to nie jest utopienie rozrusznika w puszce smaru
    dokrecacz poczytaj sobie co ty wniosłeś tutaj za wiedze . Ja widze ze poza głupią krytyką to nic tu nie napisałeś . Z resztą nie tylko tu
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    blade9999
    Level 11  
    Kiedyś miałem podobny problem, okazało się że to wina elektromagnesu w rozruszniku
  • #17
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Owszem, na wielowypust śrubowy, po jego wyczyszczeniu, daje się dosłownie kilka kropli oleju, ale w żadnym wypadku smaru. No i nie w każdym rozruszniku, niektóre mają wielowypust (tuleję) wykonaną z tworzywa podobnego do teflonu (np. Denso). Trzeba pamiętać o tym, że smar jest świetnym klejem na wszelkie zanieczyszczenia. Kiedyś również dorabiałem tulejki, kiedy oś wirnika była zużyta i trzeba było ją delikatnie przetoczyć i przeszlifować, a nowe części były drogie i trudno dostępne. Tylko, że tulejki toczyłem z brązu, a nie mosiądzu i było to trwałe.
    Sprawdź najpierw, co Ci zgrzyta, czy to na pewno rozrusznik. Poproś kogoś, kto się zna, lub podjedź do warsztatu, aby mechanik posłuchał.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    kowall87
    Level 2  
    wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i już się sypie? maskara ma przejechane 90 tys z pewnych rąk - pojeździłem po warszawie ,dziurach i już.... czy jednak te francuzy to takie złe auta?? z wyglądu super, dynamika,spalanie też ok ale takie rzeczy zaczynają się dziać po takim krótkim czasie to co potem? miał ktoś styczność z tym modelem megane z tym silnikiem? pozdrawiam i wielkie dzięki za podpowiedzi!
  • #20
    enauto
    Level 29  
    kowall87 wrote:
    wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i już się sypie? maskara ma przejechane 90 tys z pewnych rąk - pojeździłem po warszawie ,dziurach i już.... czy jednak te francuzy to takie złe auta?? z wyglądu super, dynamika,spalanie też ok ale takie rzeczy zaczynają się dziać po takim krótkim czasie to co potem? miał ktoś styczność z tym modelem megane z tym silnikiem? pozdrawiam i wielkie dzięki za podpowiedzi!

    Alternator
  • #21
    trajker
    Level 11  
    enauto może mieć racje .alternator może być zatarty dlatrgo gaśnie po odpaleniu
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    enauto
    Level 29  
    Motronic wrote:
    Urwało by pasek.

    Niekoniecznie , jak by był zatarty to tak ale jak ma tylko bardzo zjechane łożyska to nie. Niedawno to przeżyłem. Trzeba zdjąć pasek i sprawdzić.