Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault megane coupe 2.0 8v zgrzyty podczas odpalania

10 Oct 2009 17:23 4263 22
  • Level 2  
    Witam!!
    Posiadam megane coupe 2.0 8V, podczas odpalania zimnego silnika słychać zgrzyt spod maski,co to może być? Dziś miałem problem żeby w ogóle ruszyć ponieważ Renata odpalała na 2 sekundy i gasła - musiałem dodawać gazu cały czas bo jak zdejmowałem nogę to gasła?? jakie mogą być przyczyny?
    za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje!!!
    pozdrawiam
  • User removed account  
  • Level 13  
    Jeżeli zgrzyta zaraz po odpaleniu na ok 1 sek to,pewnie jest rozrusznik suchy a co do gaśnięcia to ja się nie wypowiadam bo moderatorzy mają uczulenie na te tematy
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 42  
    A może kot w pasku klinowym
  • User removed account  
  • Level 13  
    dziękuję za uświadomienie kolego Motronic , było to bardzo ciekawe i pouczające
    Co zgrzyta ? jeśli tulejki są suche lub przekładnia planetarna (jeżeli jest w danym rozruszniku) to potrafi zazgrzytać po odpaleniu . Również bendix może nie wracać gdy się przyciera . Rozebrać , wyczyścić i przesmarować
  • User removed account  
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 13  
    Nie widziałeś nigdy wieszającego się bendixu ? Czy ty kiedyś próbowałeś rozebrać rozrusznik ? Może i ty robisz różne rzeczy z rozrusznikiem skoro ci sie z babą kojarzy ale to już jest twój problem i raczej nie ma zwiazku ze sprawą .
    Nie wiem jak wy to widzicie ale dla mnie smarowanie rozrusznika to nie jest utopienie rozrusznika w puszce smaru
    dokrecacz poczytaj sobie co ty wniosłeś tutaj za wiedze . Ja widze ze poza głupią krytyką to nic tu nie napisałeś . Z resztą nie tylko tu
  • User removed account  
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 11  
    Kiedyś miałem podobny problem, okazało się że to wina elektromagnesu w rozruszniku
  • Moderator of Cars
    Owszem, na wielowypust śrubowy, po jego wyczyszczeniu, daje się dosłownie kilka kropli oleju, ale w żadnym wypadku smaru. No i nie w każdym rozruszniku, niektóre mają wielowypust (tuleję) wykonaną z tworzywa podobnego do teflonu (np. Denso). Trzeba pamiętać o tym, że smar jest świetnym klejem na wszelkie zanieczyszczenia. Kiedyś również dorabiałem tulejki, kiedy oś wirnika była zużyta i trzeba było ją delikatnie przetoczyć i przeszlifować, a nowe części były drogie i trudno dostępne. Tylko, że tulejki toczyłem z brązu, a nie mosiądzu i było to trwałe.
    Sprawdź najpierw, co Ci zgrzyta, czy to na pewno rozrusznik. Poproś kogoś, kto się zna, lub podjedź do warsztatu, aby mechanik posłuchał.
  • User removed account  
  • Level 2  
    wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i już się sypie? maskara ma przejechane 90 tys z pewnych rąk - pojeździłem po warszawie ,dziurach i już.... czy jednak te francuzy to takie złe auta?? z wyglądu super, dynamika,spalanie też ok ale takie rzeczy zaczynają się dziać po takim krótkim czasie to co potem? miał ktoś styczność z tym modelem megane z tym silnikiem? pozdrawiam i wielkie dzięki za podpowiedzi!
  • Level 29  
    kowall87 wrote:
    wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i już się sypie? maskara ma przejechane 90 tys z pewnych rąk - pojeździłem po warszawie ,dziurach i już.... czy jednak te francuzy to takie złe auta?? z wyglądu super, dynamika,spalanie też ok ale takie rzeczy zaczynają się dziać po takim krótkim czasie to co potem? miał ktoś styczność z tym modelem megane z tym silnikiem? pozdrawiam i wielkie dzięki za podpowiedzi!

    Alternator
  • Level 10  
    enauto może mieć racje .alternator może być zatarty dlatrgo gaśnie po odpaleniu
  • User removed account  
  • Level 29  
    Motronic wrote:
    Urwało by pasek.

    Niekoniecznie , jak by był zatarty to tak ale jak ma tylko bardzo zjechane łożyska to nie. Niedawno to przeżyłem. Trzeba zdjąć pasek i sprawdzić.