Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault megane coupe 2.0 8v zgrzyty podczas odpalania

kowall87 10 Paź 2009 17:23 3924 22
  • #1 10 Paź 2009 17:23
    kowall87
    Poziom 2  

    Witam!!
    Posiadam megane coupe 2.0 8V, podczas odpalania zimnego silnika słychać zgrzyt spod maski,co to może być? Dziś miałem problem żeby w ogóle ruszyć ponieważ Renata odpalała na 2 sekundy i gasła - musiałem dodawać gazu cały czas bo jak zdejmowałem nogę to gasła?? jakie mogą być przyczyny?
    za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje!!!
    pozdrawiam

    0 22
  • #2 10 Paź 2009 17:30
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 10 Paź 2009 17:48
    kbadi
    Poziom 13  

    Jeżeli zgrzyta zaraz po odpaleniu na ok 1 sek to,pewnie jest rozrusznik suchy a co do gaśnięcia to ja się nie wypowiadam bo moderatorzy mają uczulenie na te tematy

    0
  • #4 10 Paź 2009 17:53
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 10 Paź 2009 20:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 10 Paź 2009 21:07
    autoas
    Poziom 42  

    A może kot w pasku klinowym

    0
  • #7 10 Paź 2009 21:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 10 Paź 2009 21:46
    kbadi
    Poziom 13  

    dziękuję za uświadomienie kolego Motronic , było to bardzo ciekawe i pouczające
    Co zgrzyta ? jeśli tulejki są suche lub przekładnia planetarna (jeżeli jest w danym rozruszniku) to potrafi zazgrzytać po odpaleniu . Również bendix może nie wracać gdy się przyciera . Rozebrać , wyczyścić i przesmarować

    0
  • #9 10 Paź 2009 21:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 10 Paź 2009 21:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 10 Paź 2009 22:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 10 Paź 2009 22:09
    kbadi
    Poziom 13  

    Nie widziałeś nigdy wieszającego się bendixu ? Czy ty kiedyś próbowałeś rozebrać rozrusznik ? Może i ty robisz różne rzeczy z rozrusznikiem skoro ci sie z babą kojarzy ale to już jest twój problem i raczej nie ma zwiazku ze sprawą .
    Nie wiem jak wy to widzicie ale dla mnie smarowanie rozrusznika to nie jest utopienie rozrusznika w puszce smaru
    dokrecacz poczytaj sobie co ty wniosłeś tutaj za wiedze . Ja widze ze poza głupią krytyką to nic tu nie napisałeś . Z resztą nie tylko tu

    0
  • #13 10 Paź 2009 22:17
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 10 Paź 2009 22:29
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 10 Paź 2009 22:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 11 Paź 2009 01:00
    blade9999
    Poziom 10  

    Kiedyś miałem podobny problem, okazało się że to wina elektromagnesu w rozruszniku

    0
  • #17 11 Paź 2009 09:33
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Owszem, na wielowypust śrubowy, po jego wyczyszczeniu, daje się dosłownie kilka kropli oleju, ale w żadnym wypadku smaru. No i nie w każdym rozruszniku, niektóre mają wielowypust (tuleję) wykonaną z tworzywa podobnego do teflonu (np. Denso). Trzeba pamiętać o tym, że smar jest świetnym klejem na wszelkie zanieczyszczenia. Kiedyś również dorabiałem tulejki, kiedy oś wirnika była zużyta i trzeba było ją delikatnie przetoczyć i przeszlifować, a nowe części były drogie i trudno dostępne. Tylko, że tulejki toczyłem z brązu, a nie mosiądzu i było to trwałe.
    Sprawdź najpierw, co Ci zgrzyta, czy to na pewno rozrusznik. Poproś kogoś, kto się zna, lub podjedź do warsztatu, aby mechanik posłuchał.

    0
  • #18 11 Paź 2009 09:40
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 11 Paź 2009 20:38
    kowall87
    Poziom 2  

    wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i już się sypie? maskara ma przejechane 90 tys z pewnych rąk - pojeździłem po warszawie ,dziurach i już.... czy jednak te francuzy to takie złe auta?? z wyglądu super, dynamika,spalanie też ok ale takie rzeczy zaczynają się dziać po takim krótkim czasie to co potem? miał ktoś styczność z tym modelem megane z tym silnikiem? pozdrawiam i wielkie dzięki za podpowiedzi!

    0
  • #20 11 Paź 2009 22:13
    enauto
    Poziom 29  

    kowall87 napisał:
    wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i już się sypie? maskara ma przejechane 90 tys z pewnych rąk - pojeździłem po warszawie ,dziurach i już.... czy jednak te francuzy to takie złe auta?? z wyglądu super, dynamika,spalanie też ok ale takie rzeczy zaczynają się dziać po takim krótkim czasie to co potem? miał ktoś styczność z tym modelem megane z tym silnikiem? pozdrawiam i wielkie dzięki za podpowiedzi!

    Alternator

    0
  • #21 18 Paź 2009 08:12
    trajker
    Poziom 10  

    enauto może mieć racje .alternator może być zatarty dlatrgo gaśnie po odpaleniu

    0
  • #22 18 Paź 2009 09:31
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 18 Paź 2009 09:54
    enauto
    Poziom 29  

    Motronic napisał:
    Urwało by pasek.

    Niekoniecznie , jak by był zatarty to tak ale jak ma tylko bardzo zjechane łożyska to nie. Niedawno to przeżyłem. Trzeba zdjąć pasek i sprawdzić.

    0