Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pompa paliwowa bład P0089

Stasiu69 10 Paź 2009 18:43 21922 11
  • #1 10 Paź 2009 18:43
    Stasiu69
    Poziom 9  

    Witam posiadam nissan primera p12 2.2disel problem mam z silnikiem pali mi sie lamka cheakengine i mam czesto spadek mocy podejrzewalem przeplywomierz ale komputer na sprawdzeniu w salonie wykazal blad P0089 odnosnie pompy paliwa . Teraz blad zostal skasowany i lampka sie nieswieci ale niewiem czy ten blad powroci i czy nie trzeba czasem tej pompy wymienic. Prosze o rady bo niewiem co konkretnie ten blad p0089 oznacza i czy po skasowaniu spadek mocy niewroci

    0 11
  • #2 10 Paź 2009 18:57
    autoas
    Poziom 42  

    Aby nie było prosto podam tak: P0089 Fule presseure regulator - mechanical fault.
    Zadowolony?
    To nie prosty diesel, i nie ma jak jednoznacznie pomóc, zbieraj pieniążki, być może trzeba będzie wydać i nie pytaj co kupować
    Dobry sprzęt, dobre pomiary, dobre decyzje i auto będzie jeździć
    Gdzie byłeś na tym komputerze?

    1
  • #3 10 Paź 2009 19:11
    Stasiu69
    Poziom 9  

    mieszkam w irlandii i to anglik nissan wymienilem juz filter paliwa to podejrzewalem najpierw potem myslalem ze przeplywomierz ale dzis po wizycie w salonie nisana powiedziano mi o pompie paliwa i o bledzie p0089 ale teraz niewiem czy wymieniac pompe czy co mam teraz zrobic

    4
  • #4 10 Paź 2009 19:15
    autoas
    Poziom 42  

    P0089 Fule presseure regulator - mechanical fault. - to jest po angielsku, a ty znasz tylko irlandzki, szkoda ale nie wiem jak to będzie w tym języku

    0
  • #5 10 Paź 2009 19:21
    Stasiu69
    Poziom 9  

    jesli chodzi o jezyk to oznacza -regulator cisnienia paliwa -mechaniczna wina. a w irlandii to angielski panuje na co dzien :D ale wracajac do pompy wiesz moze co wymienic ??

    1
  • #6 10 Paź 2009 19:30
    autoas
    Poziom 42  

    Nie ma takiego emotikoma, aby wyrazić moje zdziwienie

    1
  • #7 10 Paź 2009 19:35
    Stasiu69
    Poziom 9  

    zdziwienie??!! jak mozesz to napisz mi wskazowki co wymienic a jak nie to damy se spokoj,bo niezabardzo rozumiem

    0
  • #8 10 Paź 2009 19:37
    autoas
    Poziom 42  

    Wiesz jak działa system CR w twoim aucie?

    1
  • #9 10 Paź 2009 19:43
    Stasiu69
    Poziom 9  

    CR system niezabardzo wiem co to oznacza?

    1
  • #10 24 Paź 2009 20:27
    aniolek123
    Poziom 1  

    z tym jest tu problem, ze nie mozna tego regulatora nigdzie dostac jedynnie w nissanie koszt 700f. Szukalam w polsce ale tez nigdzie na internecie nie moge znalezc tak czytam i czytam i wyczytalam, ze moze to byc tez czujnik cisnienia w szynie paliwowej, ale tego tez nigdzie nie moge znalezc na necie moze by mi ktos pomogl??
    z gory dzieki piszcie co wiecie na temat tej usterki
    pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    w moim przypadku jest to nissan primera 2.2dci 2004r co to ten system Cr??

    0
  • #11 24 Gru 2009 15:44
    melas
    Poziom 27  

    Cr to system common rail proponuje poznac zasade działania tego systemu (fajny system) potem będzie łatwiej zadawac pytanie.
    pozdr.

    1
  • #12 25 Kwi 2014 10:35
    uzi6660
    Poziom 9  

    Witam to mój pierwszy post tutaj:kod błędu P0089 P1272 P1273
    Po wykasowaniu za pomocą Bosch KTS200
    pojawiał się już tylko błąd P0089

    Syndrom:
    w trakcie jazdy nagły spadek mocy - bez aktywowania kontrolki MIL-Check Engine
    niezależnie od tego czy ciepły czy zimny silnik

    Właśnie zakończyłem prace z Nissan Almera Tino 2.2 dci 116 KM
    Objawy Nissan to spadek mocy nagle(objaw podobny jak w przypadku braku sterowania geometria w TDI) w trakcie jazdy samochodem .
    Pomyślałem pewnie elektrozawór regulacji nie steruje albo "gruszka " skorodowana albo wężyki podciśnienia pęknięte(przegryzione np przez kunę)
    Wnikliwie sprawdzam a tu niespodzianka:

    -Nissan nie posiada elektrozaworu sterującego "gruszką" okazuje się że turbo sprężarka mechaniczna sterowana z tego co pamiętam westgate-m

    -Brak czujnika MAP w kolektorze ssącym
    jak i innego wyposażenia , które mogło by się uszkodzić.

    Brak Map sensora wykluczył zbadania ciśnienia żądanego jak i rzeczywistego, wiec wpiąłem manometr firmy Autogauge za pomocą trójnika w układ regulacji doładowania na turbosprężarce (cienki wężyk-kolanko)poprzez pokrywę silnika do wnętrza samochodu i obserwuje a trakcie jazdy doładowanie ok 1.3 i nagle pod noga robi się pustka samochód umiera brak mocy praca w trybie awaryjnym jednak bez aktywnej lampki MIL-check engine(żółty symbol silnika na tablicy liczników) Tak było kilka razy w trakcie jednej trasy ok 15 kilometrów(przekręcałem kluczyk w trakcie jazdy , bez wyłączania biegu na zasadzie wyłacz-włacz natychmiast-bez startowania rozrusznikiem i silnik znów miał moc jechał jak mu się chciało 100 metrów albo 700 i znów "puchł" znów brak mocy) Lampka MIL cały czas nie aktywna(jednak sprawna)
    Zdarzyło się jednak , że kilka razy w zakresie ciśnienia 0,5 potrafił także przejść w ten dziwny tryb pracy(awaryjny).
    Sprawdziłem także dzwignie WESTGATE na turbosprężarce -chodziła płynnie i się nie zacinała (w niektórych samochodach zacina przy tzw PSJ P..dowaty Styl Jazdy)
    Kod błędu P0089 pozostawał. Myślę(stosując to słowo nie staram sobie pochlebiać) trudno zamówiłem zawór do pompy Common Rail SCV-294009-0120

    Wymieniłem go (znajduje się z tyłu silnika w pompie za pomocą klucza imbusowego odkręciłem dwie śrubki , pompka ręczną na filtrze paliwa kilkakrotnie nacisnąłem aż do wypływu oleju napędowego z otworu na pompie Common Rail przepłukałem przed montażem siedzisko tego regulatora i założyłem nowy.

    Pojechał na jazdę i co 1,2 bieg super ale na 3 biegu znów auto zdycha 4 to samo 5 też(skrzynia 5 biegowa)
    Sprawdziłem czy nie wycieka paliwo z pompy gdyż są do zaworu nowe śruby o ringi i może się zdarzyć , że się podwinie albo źle siądzie. Wszystko OK brak wycieku.

    Tak zostawiłem auto( po około 2 godzinach łącznej pracy) bo nie miałem już czasu

    Dziś wpiąłem Bosch KTS 200 i wyświetliło mi następujące kody błędów P0089 P1272 oraz P1273 zresetowałem w pliku ADAPTACJE ustawienia "po wymianie pompy"

    Jazda próbna i co??

    Super auto odżyło ma swoją moc i znów pali gumę

    Mam nadzieje , że pomogę w ten sposób innym użytkownikom Nissanów ten którego ja testowałem jest mojego kuzyna. Zaznaczam , że nie biorę odpowiedzialności a jedynie opisałem swój (kuzyna) przypadek gdyż każdy samochód jest inny ma inne oprzyrządowanie jak i system ECM odpowiedzialny za prace i osiągi pojazdu.

    Pozdrawiam

    3