cooledit pro2 ma b. efektywny odszumiacz, musisz na jakimś zaznaczonym fragmencie popróbować "na ucho" - pobawić się odstępem między kaskadami żółtą a zieloną (jeśli ustawienia grafy programu masz domyślne), nie próbuj odszumić do cna, i tak się nie da, trochę szumu musisz zostawić, potem używa się z reguły bramki z dynamiczną zmianą barwy(cięcie góry pogłębiające się ze spadkiem poziomu, coś jak stary DNL) ale w przypadku scieżki z meczu nie można tego użyć, potem pozostaje jak radził Cesarsko-Królewski Gitarzysta uharatać od góry całość, choć 5kHz to b.brutalnie, spróbuj najpierw np.: 8kHz, najwygodniej użyć do tego filtrów inżynierskich, wygodnie określisz punkt cięcia i nachylenie dB/okt, potem, żeby nieco zamaskować zrobione ingerencje (mocno zaburzona równowaga brzmienia) korektorem parametrycznym daj garb około 3-6 dB w okolicach 3-5 kHz, Q ok, 1,4-1,6 i zrob lekki spadek pasma od ok 300 Hz w dół (2-4 dB/okt), od ok. 80-90 Hz w dół obciąć można na amen (też wygodnie inżynierskim)