Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane 1,4 16V 99r gaśnie na wyższych obrotach

wlazmen 10 Oct 2009 20:06 2440 9
  • #1
    wlazmen
    Level 14  
    Witam, mam problem taki, że jak gwałtownie wcisnę gaz to gaśnie. Jak silnik jest zimny to wchodzi sam po odpaleniu na 2000 obrotów, jak się nagrzeje to wraca do normy, ale nie zawsze, czasem obroty falują też nie wiadomo dlaczego. Przeglądałem różne fora internetowe i tam ludzie pisali że może być przepustnica, czujnik położenia wału, temperatury. Ja dzisiaj poświęciłem prawie cały dzień żeby przeczyścić przepustnicę i wcale nie była taka zawalona, sprawdzałem czujnik położenia wału i wygląda jak nowy, czujniki od temperatury też odłączałem i nic. Jedna rzecz mnie jeszcze ciekawi - czujnik położenia przepustnicy. Jak go odepnę to praktycznie nie widać różnicy, a i wskazania omomierza też mnie dziwią bo jak jest przepustnica zamknięta to ma ok 780 omów, wraz z otwieraniem wzrasta dojdzie do 2,2k om i później spada do wartości 1,8k omów przy całkowicie otwartej przepustnicy. Czy autko może wariować przez ten czujnik czy co jeszcze może być??
  • #2
    sadek1979
    Cars specialist
    kolego a nie lepiej podjechać na kompa ? zaoszczędzisz w ten sposób czas i pieniądze a przy okazji nic dodatkowo nie uszkodzisz . Zacznij może od tego ,
  • #3
    emeryt2
    Level 42  
    Sprawdz potencjometr przepustnicy pod napięciem , pomiędzy pinem A i C wtyczki/ oczywiście wpięta/ , jak zmienia sie napięcie , płynnie czy są przerwy lub skoki napięcia.
  • #4
    wlazmen
    Level 14  
    Kolego byłem na kompie i żadnych błędów nie pokazuje :( a co do tego potencjometru na przepustnicy to jutro sprawdzę. A jeśli się okaże że chodzi normalnie to jaka jeszcze może być przyczyna??
  • #5
    Doktorr
    Level 35  
    A jak byłeś "na kompie" to parametrów przepustnicy nie dało się podejrzeć? Tester pięknie wystawia kąt otwarcia oraz (w zależności od użytego przyrządu) napięcie na potencjometrze. Ponadto podgląd innych parametrów powinien rzucić światło w czym leży twój problem, ( oprócz węża w kieszeni).
  • #6
    mmisiekk2
    Level 2  
    sprawdz a raczej wymien na nowy czujnik walu korbowego.
    ten czujnik i cewki zaplonowe to najczesciej pojawiajace sie usterki
    w tych silnikach.
  • #7
    Doktorr
    Level 35  
    Misiek i przez ten czujnik wystawia 2000 obr. na zimnym. ( nie neguje całkowicie usterki czujnika ale musiała by występować w towarzystwie jeszcze czegoś gratis).
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Ja natomiast neguję uszkodzenie czujnika wału. Jak jest ciepły nie ma problemu.
    To falowanie obrotów i zachowanie na zimnym silniku , może wskazywać na czujnik temp./podwójny/ lub silnik krokowy.
    Jak piszecie , diagnoza kumatego diagnosty da miarodajną odpowiedz.
  • #9
    wlazmen
    Level 14  
    Witam, napięcie na pot przepustnicy wzrasta płynnie tzn od 0,62V do 4,37V i nie ma żadnych przeskoków ani braków napięcia. Dodam jeszcze że jak gwałtownie wcisnę pedał gazu to na chwilę zaświeci się kontrolka od przegrzania silnika Megane 1,4 16V 99r gaśnie na wyższych obrotach i silnik gaśnie. Silnik krokowy był sprawdzany. Gdzie jeszcze szukać wady??
  • #10
    wlazmen
    Level 14  
    Witam ponownie, największym problemem w mojej reni były ........... świece. Nie wiedziałem że przez świece może być aż taki problem chociażby dlatego że przejechane było na nich ok 15 tys km, a na poprzednich może z 50 tys. Jednak to jeszcze nie rozwiązało całkowicie mojego problemu bo obroty strasznie falują, można powiedzieć że wcale nie ma wolnych obrotów tylko falują od 1000 do 2000 i to jak go najdzie. Silniczek krokowy był czyszczony, sonda OK, a czy może być jeszcze wina czujnika temperatury płynu chłodzącego?? Bo czasami zegar pokazuje temperaturę a czasami nie, też nie wiadomo od czego zależy.