Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1,4 16V 99r gaśnie na wyższych obrotach

wlazmen 10 Paź 2009 20:06 2140 9
  • #1 10 Paź 2009 20:06
    wlazmen
    Poziom 14  

    Witam, mam problem taki, że jak gwałtownie wcisnę gaz to gaśnie. Jak silnik jest zimny to wchodzi sam po odpaleniu na 2000 obrotów, jak się nagrzeje to wraca do normy, ale nie zawsze, czasem obroty falują też nie wiadomo dlaczego. Przeglądałem różne fora internetowe i tam ludzie pisali że może być przepustnica, czujnik położenia wału, temperatury. Ja dzisiaj poświęciłem prawie cały dzień żeby przeczyścić przepustnicę i wcale nie była taka zawalona, sprawdzałem czujnik położenia wału i wygląda jak nowy, czujniki od temperatury też odłączałem i nic. Jedna rzecz mnie jeszcze ciekawi - czujnik położenia przepustnicy. Jak go odepnę to praktycznie nie widać różnicy, a i wskazania omomierza też mnie dziwią bo jak jest przepustnica zamknięta to ma ok 780 omów, wraz z otwieraniem wzrasta dojdzie do 2,2k om i później spada do wartości 1,8k omów przy całkowicie otwartej przepustnicy. Czy autko może wariować przez ten czujnik czy co jeszcze może być??

    0 9
  • TermoPasty.pl
  • #2 10 Paź 2009 21:52
    sadek1979
    Spec od samochodów

    kolego a nie lepiej podjechać na kompa ? zaoszczędzisz w ten sposób czas i pieniądze a przy okazji nic dodatkowo nie uszkodzisz . Zacznij może od tego ,

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 11 Paź 2009 08:25
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sprawdz potencjometr przepustnicy pod napięciem , pomiędzy pinem A i C wtyczki/ oczywiście wpięta/ , jak zmienia sie napięcie , płynnie czy są przerwy lub skoki napięcia.

    0
  • #4 11 Paź 2009 10:44
    wlazmen
    Poziom 14  

    Kolego byłem na kompie i żadnych błędów nie pokazuje :( a co do tego potencjometru na przepustnicy to jutro sprawdzę. A jeśli się okaże że chodzi normalnie to jaka jeszcze może być przyczyna??

    0
  • #5 11 Paź 2009 11:23
    Doktorr
    Poziom 34  

    A jak byłeś "na kompie" to parametrów przepustnicy nie dało się podejrzeć? Tester pięknie wystawia kąt otwarcia oraz (w zależności od użytego przyrządu) napięcie na potencjometrze. Ponadto podgląd innych parametrów powinien rzucić światło w czym leży twój problem, ( oprócz węża w kieszeni).

    0
  • #6 11 Paź 2009 11:33
    mmisiekk2
    Poziom 2  

    sprawdz a raczej wymien na nowy czujnik walu korbowego.
    ten czujnik i cewki zaplonowe to najczesciej pojawiajace sie usterki
    w tych silnikach.

    0
  • #7 11 Paź 2009 11:48
    Doktorr
    Poziom 34  

    Misiek i przez ten czujnik wystawia 2000 obr. na zimnym. ( nie neguje całkowicie usterki czujnika ale musiała by występować w towarzystwie jeszcze czegoś gratis).

    0
  • #8 11 Paź 2009 13:07
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ja natomiast neguję uszkodzenie czujnika wału. Jak jest ciepły nie ma problemu.
    To falowanie obrotów i zachowanie na zimnym silniku , może wskazywać na czujnik temp./podwójny/ lub silnik krokowy.
    Jak piszecie , diagnoza kumatego diagnosty da miarodajną odpowiedz.

    0
  • #9 12 Paź 2009 10:27
    wlazmen
    Poziom 14  

    Witam, napięcie na pot przepustnicy wzrasta płynnie tzn od 0,62V do 4,37V i nie ma żadnych przeskoków ani braków napięcia. Dodam jeszcze że jak gwałtownie wcisnę pedał gazu to na chwilę zaświeci się kontrolka od przegrzania silnika Megane 1,4 16V 99r gaśnie na wyższych obrotach i silnik gaśnie. Silnik krokowy był sprawdzany. Gdzie jeszcze szukać wady??

    0
  • #10 13 Paź 2009 21:48
    wlazmen
    Poziom 14  

    Witam ponownie, największym problemem w mojej reni były ........... świece. Nie wiedziałem że przez świece może być aż taki problem chociażby dlatego że przejechane było na nich ok 15 tys km, a na poprzednich może z 50 tys. Jednak to jeszcze nie rozwiązało całkowicie mojego problemu bo obroty strasznie falują, można powiedzieć że wcale nie ma wolnych obrotów tylko falują od 1000 do 2000 i to jak go najdzie. Silniczek krokowy był czyszczony, sonda OK, a czy może być jeszcze wina czujnika temperatury płynu chłodzącego?? Bo czasami zegar pokazuje temperaturę a czasami nie, też nie wiadomo od czego zależy.

    0