Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sygnalizator świetlny 230V -problemy w schemacie?

10 Oct 2009 21:09 7799 18
  • Level 28  
    Próbujemy z kumplem uruchomić którykolwiek przerywacz 230V według takich schematów znalezionych w sieci.
    Sygnalizator świetlny 230V -problemy w schemacie? Sygnalizator świetlny 230V -problemy w schemacie?
    Ale nic nam z tego nie wychodzi. Czy ktoś z Was uruchomił już to lub może sprawdzić na jakimś symulatorze? Nie umiemy tego zrobić :( Dzięki za każdą pomoc
    Ma to załaczać żarówkę 15-40W.
  • Level 26  
    To musi działać,chyba coś macie źle połączone.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdźcie noty katalogowe poszczególnych elementów.

    btw. po zasileniu nic się nie dzieje? Napięcia pomierzone? Elementy dobrze spolaryzowane?
  • Level 28  
    Czesci mamy z rozbiórki radiomagnetofonu i przyciemiacza. Podobno pracowały do konca. Numeracja sprawdzona, ale nie działa :( .
    Ale jeszcze mu nie odpuscimy i będziemy sprawdzać. Tylko czy to powinno działać ?
    Pokazywał mi koles symulacje migacza na tranzystorach, na jakimś programie Circuitmarker czy podobnie. Było super ale nie wiem jak to się robi. Chciałem żeby nam sprawdził ale nie miał czasu i nie wiedział sam czegoś, bo to na 230V. Podobał mi się ten program bo były i schematy i płytki, i symulacje.
  • Level 41  
    Jak byś tam miał niskie napięcie ( 12DC ) to polecam najprostszy przerywacz- mrugająca dioda w szereg z przekaźnikiem z cewką na 6V i rezystor ograniczający prąd.
    Stosuję wszędzie ( np przy mojej bramie) - niezawodne...
    Pozdr.J.
  • Level 28  
    Ojciec kolegi ma tam doprowadzone 230V, i obiecał że mi pospawa przyczepe jak mu to zrobie na 230V.
  • Level 41  
    Lampy na bramach automatycznie otwieranych są z reguły na obniżone napięcie..
    A czy tam jest mechanizm i układ sterowania bramy?
    Pozdr.J.
  • Level 28  
    Niby jest wszystko ale chyba boją się mnie tam dopuszczać :)
    Mam dostęp tylko do kostki gdzie jest "czasami" 230V, ale nie przerywa. Myślisz ze te nasze schematy nie będą działać?
  • Level 41  
    Trudno powiedzieć ( czasem jest napięcie...)
    Mechanizmy bram mają specjalne wyjście na lampę ostrzegawczą, najcześciej programowane - dla świecenia stałego lub pusacyjnego.
    Może jednak dadzą się przekonać by zrobić to typowo....
    Pozdr.J.
  • Level 26  
    Jeżeli ma tylko przerywać,to daj przekaźnik na 230v ~ cewka w szereg ze stykiem Nc, do drugiego styku NO w szereg żarówkę i będzie migać.
    Przekaźnik np:R2 wystarczy.
  • Level 41  
    Tak :cry: - będzie przerywał z częśtotliwością pod 100Hz.....
    Dźwięk będzie słychać, ale mrugania się nie zauważy.
    Pozdr.J.
  • Level 28  
    Myśle że tym układzie lampa nie świeci póki kondensator się nie naładuje do progu napięcia bramki, a potem świeci póki bramka z niego nie wybierze. Więc na moje oko powinno działać. Ale może wiem za mało i jeszcze jest cos innego. Jak piszę głupoty to mnie poprawcie
    4 godziny to kleiliśmy i sprawdzaliśmy a tu kupa. już nie mogłem na to patrzeć. Zeby tak ktoś sprawdził na tym symulatorze..
  • Level 26  
    Sprawdziłem z przekaźnikiem,niestety nie nadaje się do tego zastosowania.
  • Level 28  
    Dawaliśmy wczoraj różne kombinacje rezystorów w obwodzie ładowania i bramki. Albo żarówka jest zapalona ciągle albo wcale. Nie idzie znaleźć kombinacji żeby migała :( . Kondensatory też od 47 do 330uF. Ciągle kupa. Tyrystor TIC100 lub BT151 lub triak BT138. Wszystko nowe. Proszę o pomoc z linkami do jakichś samouczków po polsku lub radami.
    Nie wiem np. czy dobrze byłoby narysować całość w Circuitmaker i zasilać z generatora sinus 230V/50Hz tak definiując jego ustawienia. Proszę kolegów doświadczonych w symulacjach o pomoc.
  • Admin of Audio group
    Alemucha wrote:
    Niby jest wszystko ale chyba boją się mnie tam dopuszczać :)

    Nie dziwię się ;)

    Kolego, jeśli masz tam 230V to kup żółtego koguta oraz zasilacz 230V do niego i masz z głowy. Problem tylko w tym, że kogut powinien działać w momencie zamykania/otwierania bramy, a Ty nawet nie wiesz czy i kiedy masz napięcie sieci (sam napisałeś - czasami) i na dodatek masz pretensję, że nikt nie chce Tobie pomóc. Sprawdź dokładnie czym dysponujesz i napisz, a potem pomyślimy o rozwiązaniu.
  • Level 28  
    Artur k. wrote:
    Alemucha wrote:
    Niby jest wszystko ale chyba boją się mnie tam dopuszczać :)

    Nie dziwię się ;)

    Kolego, jeśli masz tam 230V to kup żółtego koguta oraz zasilacz 230V do niego i masz z głowy. Problem tylko w tym, że kogut powinien działać w momencie zamykania/otwierania bramy, a Ty nawet nie wiesz czy i kiedy masz napięcie sieci (sam napisałeś - czasami) i na dodatek masz pretensję, że nikt nie chce Tobie pomóc. Sprawdź dokładnie czym dysponujesz i napisz, a potem pomyślimy o rozwiązaniu.

    Ależ ja to napisałem: ...czasami. A przecież wiadomo wszystkim, że w przypadku bramy to tylko wtedy, gdy jest otwierana /zamykana. I absolutnie nie mam żadnych pretensji, że "nikt mi nie chce pomóc", tylko skoro wybrałem zły dział -to proszę o przeniesienie tam, gdzie pomoc mogę dostać. Interesuje mnie praca układu na 230V co napisałem już w 1 poście i w usuniętym temacie w dziale Układy DIY problemy i pomysły.
    Zależy mi na rozwiązaniu problemu, a nie na oglądaniu moich wypocin w koszu. Sprawdzam pisownię, szukam kolejnych rozwiązań, pytam i odpowiadam. Chcę na tym przykładzie nauczyć się czegoś, a może i poznać działanie symulatora. Napisałem również czym dysponuję: 2 schematy, zainteresowanie sąsiada tylko układem na 230V, tyrystory i triaki jak wyżej. Obecnie układ załącza żarówkę na stałe lub wcale. Nie umiem dobrać elementów RC tak by migał cyklicznie samoczynnie. Chciałbym by to było proste, a więc na razie bez zasilacza beztransformatorowego, generatora z optotriakiem itd. Wiedza -liceum profilowane czyli niziny wobec inżynierów. Wiem też ile trzeba wysiłku żeby walnąć wiedzą młodszego o podłogę :) Nie interesują mnie gotowce typu sygnalizator + zasilacz. Nie po to odkręcałem na złomie koguta od śmieciarki przez godzinę, planując go na obudowę, a później demonstrując sąsiadowi z żarówką 40W/230V. Płytkę zrobię jako fragment tego koguta i jednocześnie jako podstawkę oprawki żarówki. I nie przeszkodzi mi w tym żaden moderator. Ale na razie myślę, że trafiłem na właściwe forum, choć trochę mnie zatkało wywalenie tematu w tamtym dziale do kosza :(. Nie wiedziałem że za dubel tam się trafia. Ale już wiem :). Ja to wracam oknem jak mnie wywalą drzwiami, jak wredna Alemucha, tak więc proszę o konkrety lub zmianę działu.
  • Level 28  
    Nikt się nie zgłasza z pomysłami więc dodam ostatnie nowiny. Pomiar napięcia na kondensatorze wskazuje około 0.8V DC w stanie świecenia. Przy rezystancji około 1.5M w obwodzie ładowania następuje ściemnienie światła. Przy jej rozpięciu -gaśnięcie. Ponownie proszę moderatora działu o przeniesienie tematu do działu gdzie jest więcej kolegów z praktyką.
  • Level 28  
    Mariusz Ch. wrote:
    Witam.


    Zapomniałeś o elemencie wyzwalającym. Trzeba dodatkowo zastosować diak. Przykład masz tu:

    Dzięki Mariusz! W poniedziałek sprawdzę ale jeszcze nie jestem przekonany bo podobny wariant z diakiem już sprawdziłem, chociaż przy innych wartościach RC. Wiem że tyrystor i triak można wyzwalać zarówno impulsami jak i napięciem stałym, co pisałem wyżej wspominając o wariancie z optotriakiem. Uparcie stałem przy wersjach z pierwszych schematów bo jestem minimalistą :) -co zresztą widać po mojej specjalizacji :)