Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kod błędu P1416 citroen c5 hpi a sonda lambda

11 Paź 2009 13:00 7726 8
  • Poziom 9  
    Mam takie pytanie czy występujacy kod błędu jak w temacie (P1416)może być spowodowany przez uszkodzoną sondę lambda i jeżeli tak to którą bo sa dwie?dodam że samochod nie przeszedł testu spalin(CO 3.37%(max0.30%),HC 203ppm(max 200),lambda 0.90 (0.97-1.03).Nie wiem czy te dwie sprawy maja związek proszę o mozliwe podpowiedzi co do kodu blędu jak i testu spalin z góry dziękuje
  • Poziom 17  
    podaj jaka to cytryna rok silnik itpbo nikt tu nie jest wróżka
  • Warunkowo odblokowany
    Witam to jest citroen C5 chyba hdi a nie hpi. Proawdopodobnie to ta sonda, ale trzeba dokładnie sprawdzić ten błąd
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Kolego bogus 2000, odrozniasz HPi od HDi?

    Kod 1416 to defekt czujnika temperatury spalin za katalizatorem (dwupinowa brazowa wtyczka, z tego co pamietam). Nalezy sprawdzic oba czujniki: rezystancja przy 25°C ok. 220 ohm, rezystancja przy 800°C ok. 740 ohm. Uszkodzenie najczesciej ujawnia sie w wyzszych temperaturach co widac najlepiej przy sledzeniu parametrow biezacych. Po wymianie wadliwego wykasowac defekty i wykonac kompletna inicjalizacje sterownika wtrysku.

    Uszkodzeniu najczesciej ulega przednia sonda tlenu i to ona jest odpowiedzialna za sklad mieszanki, jak w kazdym innym silniku benzynowym. Problemy z czujnikiem temp. moga maskowac def. sondy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    dziękuje "kybernetes" bardzo mam jeszcze tylko jedno pytanie czy inicjalizacji moge dokonac w warunkach domowych (np Elm 327)gdyz przebywam za granicą i nie mam dostępu do profesjonalnego garazu a te tutaj pozostawiają wiele do życzenia pozdrawiam[b]
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Procedura inicjalizacji silnika C5 HPi (sterownik Sirius 81):

    Warunki wstepne: silnik powinien byc zimny, klimatyzacja wylaczona. Podczas rozgrzewania silnika na postoju nie powinny by uruchomione duze odbiorniki elektrcznosci - np. swiatla mijania.

    1. Wlaczyc zaplon.
    2. Odczekac 20 sekund.
    2. Uruchomic silnik.
    3. Rozgrzewac silnik na obrotach biegu jalowego az do uruchomienia sie wentylatorow chlodnicy.
    4. Odbyc co najmniej 5 kilometrowa jazde przy malym obciazeniu, podczas ktorej nalezy przejsc przez wszystkie przelozenia skrzyni biegow i szereg razy hamowac silnikiem od przynajmniej 3500 obr/min do 1500 obr/min.
    5. Wylaczyc zaplon
    6. Odczekac 1 minute przed ponownym rozruchem (7 minut w przypadku wlaczenia sie dochladzania silnika - czyli silnik nie pracuje, wentylatory sie kreca)
    7. Koniec procedury
  • Warunkowo odblokowany
    Kolego kybernetes rozrózniam silniki HDI i one chociaż by nawet stosowane są w pegocie 307 HPI silnik jest mniej znany dla mnie.
    Ale uwagi co do tego błędu i do tego silnika C5 są bardzo praktyczne .
  • Poziom 10  
    Kolego Boguś 20000, niestety nie rozróżniasz tych silników.
    HPi to Benzyna, HDi to Diesel.
    Jedyne co je upodabnia do siebie to bezpośredni wtrysk paliwa.
    HPi NIE występowały ani w P307, ani w innych Pugach.
    HPi to inaczej EW10D-RLZ, w Pugach występowały podobnie jak w C5 i innych C EW10J4/EW10J4S/EW10A czyli ogólnie mówiąc RFJ, zwykły wielopunktowy wtrysk.
    HPi to wtrysk bezpośredni, per analogia aktualne twory VAGa - FSi (wolnyssak) i TSi (turbo)

    Do kolegi kybernetes
    Mam takie autko i ostatnio pojawił sie problem, może pomożesz ?
    co jakiś czas wyskakuje mi antypollution fault.
    zazwyczaj NEI objawia się niczym. ale ostatnio pojawiły się objawy uboczne, zaczęły falować obroty, dosyć znacznie <500-1000
    dodam ze:
    -EGR wymieniony na nowy
    -świeczki nowe + czyszczenie tulejek i sprężynek
    -wszystki złaczki popsikane kontakt sprayem.
    -Lexia pokazała przelotny błąd przedniej sondy Lambda "przerwa lub brak masy"
    co ciekawe dzieje się to zazwyczaj w okresach przejściowych temperaturowo. tak jak teraz. przy dużym mrozie -15C czy dużym upale >25C jest OK
    nawet gdy się wyświetla Anti..... silnik ma pełne obroty i zachowuje się normalnie.
    Coś podpowiesz ?
  • Poziom 10  
    jedrocha napisał:
    Kolego Boguś 20000, niestety nie rozróżniasz tych silników.
    HPi to Benzyna, HDi to Diesel.
    Jedyne co je upodabnia do siebie to bezpośredni wtrysk paliwa.
    HPi NIE występowały ani w P307, ani w innych Pugach.


    EDIT:
    Poprawka :) w 406 był dokładnie ten sam HPi ;)

    Cytat:

    Do kolegi kybernetes
    Mam takie autko i ostatnio pojawił sie problem, może pomożesz ?
    co jakiś czas wyskakuje mi antypollution fault.
    zazwyczaj NEI objawia się niczym. ale ostatnio pojawiły się objawy uboczne, zaczęły falować obroty, dosyć znacznie <500-1000
    dodam ze:
    -EGR wymieniony na nowy
    -świeczki nowe + czyszczenie tulejek i sprężynek
    -wszystki złaczki popsikane kontakt sprayem.
    -Lexia pokazała przelotny błąd przedniej sondy Lambda "przerwa lub brak masy"
    co ciekawe dzieje się to zazwyczaj w okresach przejściowych temperaturowo. tak jak teraz. przy dużym mrozie -15C czy dużym upale >25C jest OK
    nawet gdy się wyświetla Anti..... silnik ma pełne obroty i zachowuje się normalnie.
    Coś podpowiesz ?


    Po temacie, pomogła wymiana elektroprzepustnicy :)