Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 190e silnik stuka.

krzsiu1960 11 Oct 2009 15:11 4066 10
  • #1
    krzsiu1960
    Level 15  
    Witam w Mercedesie 190e,rok1989 poj2.l.po uruchomieniu silnika zimnego występują stukanie wygląda na zawory po 2 sekundach jest normalnie .Mam pytanie czy są tam chydro regulatory czy można to samemu naregulować, a jeśli tak to jakie luzy powinny być.
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    krzsiu1960
    Level 15  
    witam,tak też myślałem że któryś regulator nie trzyma ale nie byłem pewny,stan oleju jest ok,a mam zalany Lotos Gaz taki mi polecił w sklepie.A może się orientujesz ile kosztuje taki regulator,i czy dam rady sam to wymienić.
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    krzsiu1960
    Level 15  
    Co do ustawienia to niema problemu gdyż trochę znam mechanikę ale każdy z nas się uczy przez całe życie.ustawiłem klapę spiętrzającą i potencjometr to i chyba dam rady i to zrobić.A stuki to słychać w okolicy czwartego cylindra po odpaleniu silnika.Oczywiście dam sobie na razie spokój z wymianą,na razie jeszcze muszę sprawdzić reduktor gazowy bo nie trzyma obrotów na gazie,instalacja ma 5 lat,może membrany sa twarde.
  • Helpful post
    #6
    szymtro
    Level 30  
    Nie potrzeba ustawiać rozrządu.
    Zdejmuje się całą kobyłkę trzymającą dwie dźwigienki. Następnie wymiana już na stole i ponowny montaż.
    Zaleca się moczenie nowych regulatorów w oleju i kilkukrotne ręczne napełnienie ich przed zamocowaniem.
    Przed pracą na wszelki wypadek kup uszczelkę dekla - może się przydać.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    krzsiu1960
    Level 15  
    Dzięki bardzo na razie niema jeszcze takiej tragedii,ale w przyszłości będę musiał to wymienić chyba że wcześniej go sprzedam chociaż go trochę szkoda bo jest w bardzo dobrym stanie,a co do rozrządu to chyba dam sobie rady robiąc to tak jak mówisz nie będę rozpinał łańcucha od koła.zastanawia mnie jedno ile ten samochód ma przejechane że takie objawy się pokazały,czyżby to było spowodowane jazdą na LPG.
  • #9
    Paweł34
    Level 12  
    ja bym tam nie szukał niczego skoro stuki ustępują po kilku sekundach , natomiast jeśli silnik jest rozgrzany i wtedy stuka to już trzeba by bylo sie wziąść za wymiane tych regulatorow .pozdrawiam.
  • #10
    gondoljerzy
    Level 23  
    Masz zalany minerał 15W40 a do tego silnika jest zalecany olej minimum 10W40. Na napisy typu Gas czy ,,for LPG" nie zwracaj uwagi, to poszukiwanie jeleni.
  • #11
    krzsiu1960
    Level 15  
    Witam no właśnie już o tym słyszałem że Mercedes mają bardzo mały przepływy w hydraulice ale wiesz człowiek szuka oszczędności .W takim razie gdy zmienię olej na 10W/40 to chyba nic się nie stanie.