Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 190 2.5 disel klekotanie

mundi1983 11 Paź 2009 16:26 4048 12
  • #1 11 Paź 2009 16:26
    mundi1983
    Poziom 10  

    w owym mesku robilem kapitalny remont auto odpalilo ale slychac metaliczne stuki przestawialem wal w trzy rozne polozenia 5 stopni przed znak ot auto pali ale jest strasznie mulowate 15stopni za znak ot auto ma problem odpalic gdy jest zimne gdy jest na znak ot pali dobrze a osiagi sa w miare dobre ale klekocze tak samo na wszystkich polozeniach walek zawsze ustawialem na znak a pompe blokowalem na tym wypuscie ktory znajduje sie pod korkiem w tylnej czesci pompy (pompa jest rzedowa) czy moga to byc hydrauliczne popychacze czy moze tak ma byc bo pompe we wszystkich 3 polorzeniach regulowalem w calym zakresie jaki jest chyba ze jest cos czego nie wiem albo zrobilem zle

    0 12
  • #2 11 Paź 2009 17:12
    pioart
    Poziom 37  

    Kolego znaki to nie jest punkt poglądowy to znak który ma być ustawiony , czyli wałek rozrządu na znak , wał korbowy na znak OT i to jest podstawa ! Potem sobie kombinuj ż pompą wtryskową / zapłonem / Ty myślisz że jak wałek jest na znaku to dowolnie możesz ustawiać wał? Stukać mogą hydrosztosy / samo regulatory / . Ustaw prawidłowo rozrząd , zapłon i potem szukaj co źle zrobiłeś? Może tłoki źle zamontowałeś ?

    0
  • #3 15 Paź 2009 17:54
    mundi1983
    Poziom 10  

    wiem ze nie moge krecic tym jak kieratem i wiem ze jak przestawie za duzo jedno wzgledem drugiego to pokrzywi zawory albo rozwali glowice a w starych samochodach znaki moga nie pasowac z roznych wzgledow np ktos zalozyl sobie kolo pasowe od czegos innego bo pasowalo na wal mialem taki przypadek w fordzie eskorcie ustawiwszy wszystko jak ksiazka pisze nie dalo sie obrocic walem rozrzad na dwa paski zerwalo wdedy gorny i zeby go odpalic trzeba bylo przestawic wal o jedna trzecia za znak od takie cuda mozna spotkac dzieki za pomoc gosc zabral meska twierdzi ze to tak wczesniej chodzilo a popychaczy nie kupi bo sa za drogie a tloki jak od poczatku byly dobrze zalozone a raczej byly to sa zamontowane tak samo takich bledow sie nie popelnia przynajmniej mi sie nie zdarzylo

    0
  • #4 26 Lis 2009 18:43
    kkaramucki
    Poziom 9  

    Czyli tak jak przedmówca wałek na znak,wał na ot napinacz wkrecony pompa na blokadzie wkładamy na 14 stopni i 30 min czyli 14,5 po ot wyciągamy blokade 2 pełe obroty wałem i blokada na pompe ma wejśc bez problemu. można zrobić małą korekte na regulacji pompy ale to po nagrzaniu auta

    1
  • #5 26 Lis 2009 21:52
    endriu.kom
    Poziom 24  

    mundi1983 napisał:
    wiem ze nie moge krecic tym jak kieratem i wiem ze jak przestawie za duzo jedno wzgledem drugiego to pokrzywi zawory albo rozwali glowice a w starych samochodach znaki moga nie pasowac z roznych wzgledow np ktos zalozyl sobie kolo pasowe od czegos innego bo pasowalo na wal mialem taki przypadek w fordzie eskorcie ustawiwszy wszystko jak ksiazka pisze nie dalo sie obrocic walem rozrzad na dwa paski zerwalo wdedy gorny i zeby go odpalic trzeba bylo przestawic wal o jedna trzecia za znak od takie cuda mozna spotkac dzieki za pomoc gosc zabral meska twierdzi ze to tak wczesniej chodzilo a popychaczy nie kupi bo sa za drogie a tloki jak od poczatku byly dobrze zalozone a raczej byly to sa zamontowane tak samo takich bledow sie nie popelnia przynajmniej mi sie nie zdarzylo

    Jakaś chaotyczna ta twoja opowieść...
    Czy ty chcesz powiedzieć, że miałeś założone koło zębate w rozrządzie od niewiadomo czego i domniemam innej średnicy i ilości zębów?, i silnik pracował?.

    0
  • #6 29 Lis 2009 13:10
    mundi1983
    Poziom 10  

    ilosc zebow sie zgadzala klin nie byl tam gdzie potrzeba a wracajac do meska klekotal bo warsztat ktory robil obrobke glowicy splanowal ja o pare setek za duzo i zawory uderzaly o tloki po zalozeniu drugej glowicy jest ok i mozna zamknac ten temat

    0
  • #7 29 Lis 2009 20:06
    pioart
    Poziom 37  

    Parę setek nie ma wpływu to bzdura , a poza tym słyszałeś coś o uszczelkach i ich klasyfikacji / wymiarach /np Grubość [mm]: 1,74 ,Grubość naprawcza 1 [mm]: 1,97?
    Pozdrawiam

    0
  • #8 29 Lis 2009 23:18
    endriu.kom
    Poziom 24  

    No chyba, że tak spartolili głowicę że nawet z uszczelką nadwymiarową zabrakło tych pare setek :wink: ...

    0
  • #9 01 Gru 2009 21:26
    miet147
    Poziom 11  

    A wtryski też rozbierałeś do wymiany np.końcówek ? Bo może klepie właśnie wtrysk a nie rozrząd.A potrafi bardzo brzydko i głośno walić taki zawieszony wtrysk.Dosłownie jakby młotkiem walił po silniku.A słaby wtedy jest bo nie pali na ten cylinder.Tak że ustaw w to położenie,w którym dobrze chodził i dobrze palił.Osłuchaj go dobrze. Jeżeli nie będziesz w stanie konkretnie stwierdzić czy to wtryski weź stetoskop i osłuchaj każdy z osobna.Jeżeli stwierdzisz,że to wtrysk,to napisz.

    0
  • #10 01 Gru 2009 21:43
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Kolega już napisał że to szlifiesz odwalił „pateroke” i przeleciał pare setek / co kolwiek to znaczy/ na głowicy i zawory biły po tłokach i właśnie to one hałasowały . Co do wtrysków to oczywiście masz rację / choć nie do końca/
    Pozdrawiam

    0
  • #11 02 Gru 2009 13:02
    miet147
    Poziom 11  

    Oczywiście,że nie do końca bo to było tylko wskazanie na jedną z możliwych przyczyn z pośród tych,których wcześniej nie wskazałeś lub które wykluczyłeś.A czy do końca wina kolegi,że przeleciał kilka setek przy planowaniu to też można rozważać,gdyż ten co osadza głowice powinien zmierzyć jej wysokość i odpowiednio dobrać uszczelkę.

    0
  • #12 06 Gru 2009 13:34
    mundi1983
    Poziom 10  

    wtryski tez mialy byc dobre a okazalo sie ze dwa laly glowice zawiozlem celem jej sprawdzenia az do lodzi i tamci fachowcy stwierdzili ze sie nie nadaje wiec nie kombinowalem z uszczelka kupilem u nich uzywana glowice i po jej zalozeniu jak reka odia moze tez i jest w tym moja wina porwalem sie z motyka na slonce dysponujac stara suwmiarka i kluczami ktore musialem dokupic do tego zloma A propo meskow potrzebuje dobrego fachowca od elektryki do ml320 2005r chodzi o skrzynie biegow automat potrzeba zgrac komputer ze skrzyni z komputerem auta orginal jest zepsuty przy durzych predkosciach obrotowych lapie bledy i zostaje tylko 1 bieg zakupiony jest urzywany komputer po okazyjnej cenie oczywiscie czy jest mozliwe wogule takie skalibrowanie takiego cos

    0
  • #13 06 Gru 2009 13:53
    miet147
    Poziom 11  

    To ty teroski niy myj ta reka.:idea:

    0