Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikser video - jak się zabrać?

maciejjank 15 Paź 2009 14:37 7629 41
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #32
    Artur k.
    Admin grupy audio
    telefon123 napisał:
    Krótko pisząć: jedynym problemem w mikserze jest zsynchronizowanie sygnałów.

    Jedyny problem ale za to bardzo trudny do przeskoczenia w prosty sposób.
    Żeby opóźnić sygnał, to trzeba znać różnicę pomiędzy jedną "ramką" jednego i drugiego sygnału. Trzeba zmierzyć opóźnienie pomiędzy początkami, a następnie odpowiednio dostroić linie opóźniające (w praktyce pewnie pamięci RAM).
  • #33
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #34
    Przemek Elektro
    Poziom 16  
    Panowie,
    rozumiem wasz zapał, ale narazie proponowałbym wam odpuścić sobie transmisje na żywo. Przed wami daleka droga i wiele jeszcze się musicie nauczyć. Technicznie bardzo ciężkie do wykonania, a lista potrzebnego sprzętu będzie długa.
    Narazie skupcie się na wyprodukowaniu materiału filmowego, który przeciętny widz będzie w stanie obejrzeć do końca. Przy odrobinie wprawy, będziecie w stanie umieścić skrót wydarzenia sportowego w godzine po jego zakończeniu. Efekt końcowy napewno będzie lepszy, a grono odbiorców większe.
    Zrezygnujcie z montażu liniowego (przegrywanie z taśmy na taśme), takiej techniki się używało 30 lat temu, na rzecz montażu na komputerze. Zrezygnujcie ze standardu VHS, który z założenia był do użytku konsumenckiego, a jakość obrazu uzyskana z niego jest tragiczna.
    Macie jedną kamere zapisującą na mDV, okej. Tak dla ćwiczenia, spróbujcie zmontować kilkuminutową relacje z jakiegoś wydarzenia. Zacznijcie od prostych rzeczy, zróbcie jakiś reportaż, wywiad. Zdobędziecie doświadczenie, które w przyszłości pozwoli wam produkować pełnowartościowe produkcje telewizyjne.

    telefon123 napisał:
    Czy w sygnałach RGB też jest ten sygnał synchronizacji?
    Czy studyjne magnetowidy mają to wejście synchronizacji wideo (czy jak to się zwie)?

    Nazywa się to REFERENCE. Każde studyjne urządzenie ma wejście REF in. i używa się go zawsze, nawet przy transmisji cyfrowej (SDI).
  • #35
    Artur k.
    Admin grupy audio
    telefon123 napisał:
    A sam układ opóźniania wie ktoś jak wygląda?

    Oczywiście - najzwyklejszy układ scalony + peryferia :)
    telefon123 napisał:
    Pomyślałem sobie, że opóźnienie można by regulować potencjometrem (przed każdym montażem "ustawić fazę") jednak nie wiem czy przy tych częstotliwościach będzie to proste.

    Ile raz jeszcze trzeba napisać, że sygnały muszą być precyzyjnie dopasowane, ręcznie tego nie ustawisz. Potencjometr sam w sobie nic nie zrobi - musi być układ, który fizycznie to opóźnienie zrealizuje, sterowanie nim to najmniejszy problem. Pomiar odstępu pomiędzy impulsami też nie będzie trudny. Poza tym jak wyżej zostało napisane - szybciej i lepiej zmontujesz materiał na komputerze.
    telefon123 napisał:
    Czy to dlatego miksery wideo tyle kosztują, bo tak drogi jest układ opóźniający?

    Są to po prostu specjalizowane układy, jak sam Kolega widzi nie takie proste zbudować mikser wideo, stąd takie, a nie inne ceny.
  • #36
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #37
    cirrostrato
    Poziom 36  
    telefon123 napisał:

    Ale jak tak wszystko przeanalizuję to gdy sygnały były by w jednej fazie, można by zastosować zwykły potencjometr z ew. rezystorem/ami.
    Sygnały audio to tak ale sygnał video ma jeszcze te nieszczęsne (dla ciebie) impulsy synchro i przy mieszaniu zwykłymi potencjometrami zmieniał byś także wielkość tych impulsów synchro i całość znów by się rozsynchronizowała przy zbyt małym poziomie tych impulsów.Mieszać można sygnały video, impulsy synchro musiały by iść jakby obok. I wszystko zasilane z jednego generatora synchro. Ale jesteśmy w piaskownicy a tu wszystko jest proste do wykonania...z piasku.
  • #38
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #39
    Artur k.
    Admin grupy audio
    Nie działałoby. Jeśli sygnał będzie zbyt niski, to nastąpi zerwanie synchronizacji przez odbiornik, jak już napisał cirrostrato, trzeba oddzielić synchro od sygnałów luminancji i chrominancji. Synchro musi pozostać bez zmian, a "miksujesz" pozostałe sygnały.
  • #40
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #41
    cirrostrato
    Poziom 36  
    Dalsza dyskusja z tobą nie ma sensu jak nie znasz SZCZEGÓŁOWO parametrów sygnału video, jeśli twierdzisz, że można to zrobić prosto to nie widzę problemu: zrób i przekonaj się osobiście,że nie zadziała. Większość tu pytających jest pewna,że urządzenie (dowolne) można wykonać na np. NE555 i kilku dodatkowych elementach a tylko my jesteśmy wredna sfołocz i nie chcemy ,,młodemu" pomóc. Wg ciebie po co kupować sporo urządzeń do studia jeśli wystarczy parę potencjometrów...Ja skończyłem.
  • #42
    prezeswal
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.
    Myślę, że autor otrzymał już wystarczającą (jak na początek) porcję wiedzy.
    Resztę informacji może znaleźć w literaturze fachowej (choć wątpię, czy ktokolwiek robił takie urządzenia w warunkach amatorskich).
    Temat zamykam.
    Pozdrawiam.