Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW SHARAN TDI 2002r AUY.Problem z chłodzeniem silnika.

hiras 11 Paź 2009 19:52 3943 6
  • #1 11 Paź 2009 19:52
    hiras
    Poziom 13  

    Jak w temacie ,ale dodatkowo grzanie kabiny losowe.Termostat sprawdzony,nagrzewnica kabiny sprawdzona.Dodam ,że auto posiada klimatronik.
    Po delikatnym odkręceniu korka w zbiorniku następuje wyplucie płynu.
    Moje podejrzenia-uszczelka pod głowicą lub walnięta pompa główna.Pompa obiegowa elektryczna pracuje.Jakieś pomysły z Waszej strony?

    0 6
  • #2 11 Paź 2009 20:33
    sphinx-s4
    Poziom 14  

    ja z korka wywala to prawdopodobnie uszczelka chyba że masz jakiś przewód nie całkiem drożny i też będzie wywalać płyn ale tak ciężko cokolwiek powiedzieć na 100%

    0
  • #3 12 Paź 2009 08:25
    hiras
    Poziom 13  

    Wywala przelewem ale po odkręceniu korka.Ilość płynu w zbiorniku po dłuższej jeździe
    wskazuje na kresce min a po odkręceniu korka jakby go przybywało aż do przelania.
    Płyn uzupełniłem do kreski max.

    0
  • #4 12 Paź 2009 08:54
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    Przyczyn może być kilka ,odpada uszczelka pod głowicą w silnikach wysoko prężnych jeszcze doładowanych przy małej nieszczelności rozrywa ją natychmiast więc płyn
    gotuje się.Sprawdź na pracującym silniku czy do zbiorniczka wyrównawczego cienką
    rurką wpływa płyn ,lubi się zatkać gdy płyn jest przegrzewany wytrąca się gliceryna
    jeżeli przewód jest Ok a płyn nie płynie pompa do wymiany.Następny krok a sugerujesz
    że płynu ubywa to wymiennik ciepła oleju powracającego z turbiny.Proste rozwiązanie
    kup uszczelniacz do układów chłodzenia i masz spokój na rok.Napraw to przed zimą
    bo uszkodzisz głowię a to troszeczkę kosztuje .

    0
  • #5 12 Paź 2009 09:51
    hiras
    Poziom 13  

    Rurką powrotną płyn nie wraca.Sprawdziłem układ podając ciśnienie do zbiornika.Oczywiście rurkę przelewową zdjąłem a kruciec zatkałem.Ciśnienie wytworzyłem plastikową butelką wtedy płyn wrócił.Tak więc wszystko wskazuje na pompę.I jeszcze jedno w rurce przelewowej jest jakiś plastik prawdopodobnie jakiś zaworek.Po co?

    0
  • #6 12 Paź 2009 10:13
    Arusiekt
    Poziom 2  

    Jesli chcesz sprawdzic czy to uszczelka pod glowica mozesz kupic specjalny test. pobiera sie troche plynu ze zbiorniczka i miesza z tym testem. Dokladnie niewiem na jakiej zasadzie to dziala , ale chodzi o spaliny w plynie.

    0
  • #7 03 Gru 2009 01:09
    hiras
    Poziom 13  

    Sory że tak późno odpowiadam .Przyczyną problemu był urwany wirnik pompy głównej.Pompa została wymieniona i wszystko wróciło do normy.Szkoda tylko że musiałem czekać tak długo za wolnym terminem u mechanika(pompa zasilana z paska rozrządu)mieszkam w zagłębiu sprowadzanych aut.Temat uważam za zamknięty

    0