Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterownik silnika nissan pathfinder

pathfinder 19 Cze 2004 12:32 9313 45
  • #1 19 Cze 2004 12:32
    pathfinder
    Poziom 14  

    Podczas wyznaczania tras na czerwcowy rajd www.offroad.swietokrzyski.pl utopilem pathfindera na zalanej woda lace, woda przykryla komputer silnika ktory jest pod siedzeniem w wyniku czego jest z niego skwarek, brak iskry i sterowania wtryskiwaczami bezyny, poniewaz mam instalacje gazowa do czasu zdobycia sprawnego sterownika pokulal bym sie na gazie ale potrzebna mi jest jeszcze iskra. Zmotalem sobie ja tak : bramka optyczna w aparacie robi mase 6 razy na obrot wiec zalozylem maly przekaznik ktory sterowany jest masa bramki i zamyka mi wyzwalanie plusa na modul zaplonu i iskra jest ale niestety przy 1000 obr/min przekaznik zalacza sie 6000 razy na minute i silnik max wykreca sie 1800 obr/min czyli mechaniczny przekaznik jest w stanie otwarzyc sie i zamknac do 10000 razy na min czyli okolo 166,6 raza na sekunde a przy 6000 obr/min trzeba przerwan okolo 36000 razy. I co teraz moze ktos z WAS wie jak polaczyc aparat zaplonowy Pathfindera z modulem zaplonu pomijajac sterownik silnika ? albo ma sterownik silnika w rozsadnych pieniazkach ?


    sterownik silnika nissan pathfinder

    tak to miejwiecej wyglada te zielone przewody spotykaly sie w komputerze gdzie komputer wyprzedzal opoznial zaplon itd. ja zielone przewody polaczylem przekaznikiem i silnik pracuje , nie osiaga wiecej niz 1800 obr/min ale caly rajd czerwcowy przejezdzilem i zrobilem trase kielce zabrze gdzie przesiadlem sie w sierre ale teskni mi sie za Pathfinderem , a w piatek pomagam w organizacji rajdu toyoty i Pathfinder jest niezbednie potrzebny.

    Banan dzieki za rade ale moze tak jak chlop krowie na granicy .... wez modul od vw albo kup tranzystor BD 178 itd. plis plis

    PS: polaczyc sie bezposrednio nie da tz. aparat do cewki bo niestety nie dziala , w aparacie jest zlacze opto elektryczne jak w myszy od pc i niestety nie wytrzymuje poboru cewki. musze wstawic taki przekaznik tylko ze elektroniczny aby nadazal , mechaniczny wysiada juz przy 166,6 przerwaniach na sekunde .... magiczne 1800 obr/min.
    RATUJCIE !!!

    sterownik silnika nissan pathfinder

    sterownik silnika nissan pathfinder

    a tak wyglada komputer

    sterownik silnika nissan pathfinder


    a to link dotyczacy tego problemu na forum 4x4 :
    http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=6762


    pozdrawiam Michal Kwiatkowski
    www.pathfinder.republika.pl

    0 29
  • #2 20 Cze 2004 18:18
    pathfinder
    Poziom 14  

    ktos mi powiedzial tak :potrzebne ci dwie bramki ze szmitem na wejsciu jeden tranzystor i wszystko bedzie dzialac czy ktos moze mi to narysowac ? plissss

    0
  • #3 20 Cze 2004 18:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 20 Cze 2004 18:43
    sigi
    Spec od samochodów

    Odłącz przekaznik,a między zielone przewody wstaw żarówkę 1,2W.
    Powinno działać.

    0
  • #5 20 Cze 2004 18:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 20 Cze 2004 19:00
    pathfinder
    Poziom 14  

    silnik jest 6 cylindrowy , tak jest 6 szczelin na obwodzie w tym jedna wieksza 2 razy to pierwszy cylinder a blizej srodka tej tarczki szczelinowej naciecia postepuja za soba , do aparatu biegna 4 przewody
    1. plus 2. masa 3. masa sie pojawia kiedy szczelina jest w transoptorze szesc razy na obrot 4. masa nastepuje na przemian z przerwa wiele razy niewiem ile bo nie liczylem naciec , jest ich wiele . mam pod reka modul zaplonu od sierry 2.0 DOHC czy nadal by sie do adopcji ? z czasem zalatwie sobie komputer ale narazie termin rajdu Toyoty sie zbliza a ja mam nieszczesne 1800 obr/min. Moge wykonac na biegu zdjecia elementow prosze powiedziec tylko ktorych . z podziekowaniami Michal Kwiatkowski

    0
  • #7 20 Cze 2004 19:04
    pathfinder
    Poziom 14  

    acha u mnie tez aparat jest sztywny , nieposiada mechanicznego przyspieszacza zaplonu , a na przekazniku zrobilem juz rajd czerwcowy okolo 200 km w terenie i trase kielce zabrze 210 km ale nie powiem mala moc i max 1800 obr/min zmiezone lampa stroboskopowa bo obrotomierz nie dziala

    0
  • #8 20 Cze 2004 19:14
    sigi
    Spec od samochodów

    Albo tak: + przez żarówkę 1,2W do modułu i z aparatu przewód na żarówkę (tylko nie na +)
    Krócej: zielone razem i + przez żarówkę na zielone.

    0
  • #9 20 Cze 2004 19:48
    pathfinder
    Poziom 14  

    dzieki , strasznie leje teraz w zabrzu ale jak przestanie to gnam poprobowac ... ale nadal jestem ciekawy opini elektrita

    0
  • #10 20 Cze 2004 20:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 20 Cze 2004 21:14
    pathfinder
    Poziom 14  

    nie nie to nie tak , czy moglbym bazowac na Panskiej naprawie tz. "Nissanem Serena zalanym fala powodziową.Tu jeżeli mogę coś zasugerować-dobrze się nadaje do tego celu moduł zapłonowy samochodów Ford Escort z lat 87-91." ? zdobede taki modul tylko niewiem jak go polaczyc z moim aparatem i cewka .

    0
  • #12 20 Cze 2004 21:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 20 Cze 2004 21:56
    pathfinder
    Poziom 14  

    tak myslalem mam aparat od forda taunusa V.6 2.0 z kompletnym modulem zaplonu i orginalna cewka , ma mechaniczne wyprzedzenie zaplonu . ale niechce ingerowac w mechanicznie w aparat Nissana. mysle ze w niedalekiej przyszlosci bede mial orginalny sterownik silnika ale narazie musze go czyms zastapic bo sierra w teren nie pojade :D
    dlatego tak wierce dziure w brzuchu

    0
  • #14 20 Cze 2004 22:14
    sigi
    Spec od samochodów

    Przetestowałeś moją propozycję- sigi.

    0
  • #15 20 Cze 2004 22:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 20 Cze 2004 22:38
    pathfinder
    Poziom 14  

    sigi ! strasznie leje w zabrzu caly dzien ale jutro rano zap...am do pathfindera na parking , przetwornice mam lutownice tez... bede dzialac

    0
  • #17 20 Cze 2004 23:54
    sigi
    Spec od samochodów

    Elektrik - powinno dać przynajnmiej dwa razy więcej obrotów niż wcześnij.

    Oczywiście, nie rozwiąże to problemu przyspieszania zapłonu, ale powinno się w miarę poruszać autem.

    0
  • #18 21 Cze 2004 00:15
    pathfinder
    Poziom 14  

    Dziękuje za pomoc ! Może kiedyś dacie się zaprosić na wekendowe ogladanie kieleckich lasów i bagien ? Mam pod kielcami dom letniskowy , serdecznie zapraszam.

    0
  • #20 21 Cze 2004 21:05
    pathfinder
    Poziom 14  

    Sigi ! sposób z zarowka nie dziala ... zarowka raz swieci jasniej raz ciemniej w trakcie krecenia rozrusznikiem a iskry niema .... z modulem jeszcze nie probowalem bo dopiero co wrocilem z misji z wroclawia i pognalem na parking aby sprawdzic Twoja teorie ale niestety nie dziala ... a szkoda .

    0
  • #21 21 Cze 2004 21:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 21 Cze 2004 23:43
    sigi
    Spec od samochodów

    Zmartwiło mnie ,że nie działa skoro działało na przekaźniku.
    Zrobiłem tak w Mitsubishi w zimie i facet jeździ do dzisiaj.
    Może tu żarówkę trzeba mocniejszą ale nie chcę się narzucać.
    Pozdrawiam.

    0
  • #23 22 Cze 2004 11:19
    sigi
    Spec od samochodów

    Jeszcze raz się wtrące , spróbuj tak ( JAK CHCESZ OCZYWIŚCIE)-zielone przewody razem podłączyć na zacisk 85 przekaźnika , a zacisk 86 zasilić plusem - pozostałe zaciski przekaźnika zostają niepodłączone. Jeżeli nie będzie lepiej to nie wiem co to za rebus .

    0
  • #24 22 Cze 2004 11:52
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 22 Cze 2004 13:14
    pathfinder
    Poziom 14  

    Dzis dokulam sie do kielc a w kielcach u znajomego na w uzywkach kupie ten modul fordowski ale pewnie kupie go bez wtyczki i niestety nie rozpoznam pinow po kolorach we wtyczce a schematem ford nie dysponuje .... moze dam rade tego nie wie nikt. co z tego wyjdzie opisze na forum ....

    0
  • #26 22 Cze 2004 18:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 22 Cze 2004 23:21
    sigi
    Spec od samochodów

    Moduł od sierry DOHC będzie pasował na pewno,sterowany jest minusem z komputera,a tu by był minusem z aparatu.Możliwość uszkodzenia aparatu napewno jest większa jak jest podłączony bezpośrednio do modułu niż przez komputer,ale nadal problem przyspieszania zapłonu.

    0
  • #28 23 Cze 2004 02:02
    Kris52
    Poziom 20  

    Nie wiem czy dobrze myślę ale może optotriak w miejsce tego przekaznika załatwiłby sprawe.Tylko pytanie jaki duży prąd tam płynie.

    0
  • #29 23 Cze 2004 08:03
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 23 Cze 2004 08:39
    sigi
    Spec od samochodów

    Poczekajmy co powie Pathfinder (co załatwił).

    0