Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 214 na co zwrócić uwage przy zakupie?

djmostek 11 Paź 2009 21:46 7371 2
  • #1 11 Paź 2009 21:46
    djmostek
    Poziom 13  

    Po kilku miesiącach rozważań i wahań (również na tym forum) co do wyboru godnego następcy Poloneza w rozsądnym (do7-8tys) przedziale cenowym doszedłem wreszcie do wniosku, że spośród typów takich jak Audi 100, Audi 80 czy Espero oraz Rover, to właśnie ta ostatnia marka będzie mi najbardziej pasować. Tutaj pojawia się kilka pytań. Otóż znalazłem konkretną ofertę w internecie i zamierzam ją zweryfikować w rzeczywistości - na co konkretnie musze zwroćić uwagę przy oględzinach samochodu, aby nie kupić kota w worku tudzież skarbonki (moze jakies cechy charakterystyczne dla rovera 200, coś na co musze szczegolnie rzucic oko). Proszę o pomoc.

    INFORMACJE O AUCIE

    Typ:
    Hatchback

    Informacje:
    Rok produkcji: 1997, Przegląd: 06/2010, Ubezpieczenie: 01/2010, 186 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Pojemność skokowa: 1400 cm3, benzyna+LPG, zielony-metallic, Liczba drzwi: 2/3,

    Dodatkowe wyposażenie:
    el. szyby, skórzana tapicerka, alufelgi, szyberdach, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, instalacja gazowa

    Dodatkowe informacje:
    garażowany, zarejestrowany w Polsce

    Dodano po 19 [minuty]:

    Dostałem na maila od jednego z użytkowników bardzo przydatny link, który może okazać się niezbędnym do prawidłowej oceny stanu auta marki Rover. Co by post stał się również przydatnym dla innych, niżej podaje wyżej wspomniany link:
    http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15124

    Znajduje się tu dużo cennych informacji na temat samochodów marki Rover jak również praktycznych porad czym się kierować iprzy zakupie i jak sprawdzać używane auta tej marki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I mam prośbę, bo z tego co czytam to częstym problemem jest uszczelka pod głowicą - może wypowiedziałby się któryś z forumowiczów posiadający stosowną wiedzę na ten temat?

    0 2
  • #2 12 Paź 2009 14:15
    djmostek
    Poziom 13  

    Jakieś podpowiedzi, sugestie?

    0
  • #3 13 Paź 2009 15:14
    Molejnic

    Poziom 20  

    Przy roverze oglądnij dobrze klamki, zamek w klapie wlew paliwa nadkola bo tam lubi lecieć. Zobacz czy ma nie połamany grill, Zobacz czy otwiera się z pilota i z kluczyka, Jeżeli odpalisz samochód bez odblokowania immo pilotem to ma wycięty immo. Jeżeli jednak odpalanie tylko po operacji z pilotem to ważne żeby działał zamek w drzwiach bo tym zamkiem wbija się kod immo w razie awarii pilota. Kod immo mógłby Ci dać poprzedni właściciel albo wizyta u diagnosty na testbook t4 (200 zł). Oglądnij silnik czy nie ma przecieków oleju. Zajrzyj do płynu chłodzącego jak jest majonez to była, jest lub będzie uszczelka pod głowicą do wymiany (HGF) W tym silniku nie planuje się głowicy, jest bardzo wrażliwy na przegrzanie, przy ściąganiu głowicy bardzo ważne jest dobre przykręcanie szpilek (jest trochę inaczej niż w innych silnikach). Odpal silnik i poczekaj jak się zagrzeje - obroty powinny spaść do 850 +-50, jak nie to czujnik temp do wymiany, Sprawdż czy grzeje - jak nie to zapowietrzona lub zatkana nagrzewnica to samo z klimą. Przegazuj ciepły silnik jak się dławi to temat rzeka. Oglądnij wiązkę tylnej klapy sprawdż lampkę w bagażniku i od razu też kontrolkę otwarcia klapy na liczniku. Zobacz czy grzeje tylna szyba i działa trzeci stop. Oglądnij chłodnicę - jak miedziana do do wymiany - śniedzieje. Odlądnij komorę zapasówki - rdza To chyba wszystko. Mogfę jeszcze powiedzieć że roverek potrafi łyknąć na mieście 10 l ale na trasie już do 7 a nawet mniej (ja mam ciężką nogę) Jest twardszy od franzuzów więc nie nurkuje przy hamowaniu a leżeli to zawieszenie przód do robienia. Komfort jazdy wyższy niż porównywalny np z Vw. Samochód siedzi trochę niżej niż podobne klasowo. Mały bagażnik ciężko wsadzić wózek dziecięcy. Mój potrafi pociągnąć nawet 170 a do setki to pikuś. Hamulce ok ja mam tarcze na wszystkich kołach (z przodu wentylowane) abs bez zarzutu. Częst zapala się kontrolka SRS - wina napinaczy w pasach - kombinacja z wtyczkami. Sprawdź też wentylator nadmuchu na wszystkich biegach - jak na któryś nie chodzi to oporniki do wymiany ale to groszowa sprawa

    0