Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Temperatura płynu chłodzącego

Paw_el 19 Cze 2004 13:03 3359 12
  • #1 19 Cze 2004 13:03
    Paw_el

    Specjalista AGD

    Witam, mam w Skodzie Felicji niewielki problem. Otóż słabo nagrzewa mi się płyn chłodzący w/g wskazań wskaźnika temperatury. Podejrzewałem czujnik wymieniłem na nowy-takie same wskazania. Zasłoniłem wlot powietrza tekturą trochę się podniosła temp. Mogłem sądzić, że to tylko przy niskich temperaturach zimą, ale wiosną i do tej pory bez zmian.

    0 12
  • #2 19 Cze 2004 13:28
    MichałK
    Poziom 12  

    Prawdopodobnie jest uszkodzony termostat.

    0
  • #3 19 Cze 2004 16:51
    uno
    Poziom 11  

    termostat kolego masz do wymiany albo wcale go nie masz i to jest przychyna niedogrzania silnika

    0
  • #4 21 Cze 2004 11:18
    Kafaro
    Poziom 12  

    Prawdopodobnie termostat. Masz szczescie ze zablokowal sie w pozycji otwartej a nie zamknietej.

    0
  • #5 21 Cze 2004 13:53
    Paw_el

    Specjalista AGD

    Kafaro napisał:
    Prawdopodobnie termostat. Masz szczescie ze zablokowal się w pozycji otwartej a nie zamknietej.


    Witam.
    Prawdopobnie :?: czy może być coś innego, ponieważ przygotowałem się już teoretycznie do spuszczenia płynu i wymontowania termostatu, a jeżdżę tak już przeszło pół roku :?:

    0
  • #6 21 Cze 2004 14:30
    Kafaro
    Poziom 12  

    Mogłoby być cos nie tak z napieciem zasilajacym czujnik ale raczej nie.

    0
  • #7 25 Cze 2004 13:06
    Paw_el

    Specjalista AGD

    Witam.
    Dzięki wszystkim za rady. Okazało się że pękła część obudowy termostatu, która w wykonaniu oryginalnym jest traktowana jako "całość" termostatu. Zastosowałem polski odpowiednik, tańszy i inne rozwiązanie nie narażone na pęknięcie plastiku jak w oryginale.

    0
  • #8 24 Mar 2006 11:56
    vinci
    Poziom 25  

    tak wogóle to jaka powinna być optymalna temperatura podczas jazdy skoda felą 1.3 mpi przy nagrzanym silniku? ile powinno wskazywać? 80 C?

    0
  • #9 24 Mar 2006 12:13
    Jamal20
    Poziom 17  

    uno napisał:
    termostat kolego masz do wymiany albo wcale go nie masz i to jest przychyna niedogrzania silnika

    Pierwsze słysze zeby silniki chlodzone cieczą nie miały termostatu. Czy cos przeoczyłem czy napisałes małą głupote ?

    0
  • #10 24 Mar 2006 14:50
    bogumil1980
    Poziom 10  

    Prawie w 90% masz zepsuty termostat.

    0
  • #11 24 Mar 2006 20:05
    buldog80
    Poziom 2  

    Jamal20 napisał:
    uno napisał:
    termostat kolego masz do wymiany albo wcale go nie masz i to jest przychyna niedogrzania silnika

    Pierwsze słysze zeby silniki chlodzone cieczą nie miały termostatu. Czy cos przeoczyłem czy napisałes małą głupote ?


    Chodzi o to, że mógł mieć wcześniej przez kogoś wymontowany termostat i jeździł bez.:idea:

    0
  • #12 24 Mar 2006 20:46
    Jamal20
    Poziom 17  

    Ale jak to sobie wyobrażacie? Auto bez termostatu? Jak dla mnei nei do przejscia.
    p.s. A co do usterki to popieram przedmówców.

    0
  • #13 24 Mar 2006 21:11
    Krop
    Poziom 16  

    Witam.
    To bardzo proste, odkręcasz obudowe wyjmujesz termostat i zakręcasz obudowe. No i masz silnik chłodzony wodą bez termostatu. Robią tak domorośli mechanicy jeśli termostat się zablokuje w pozycji zamknięty a nie ma pod ręką nowego na wymiane.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Witam.
    To bardzo proste, odkręcasz obudowe wyjmujesz termostat i zakręcasz obudowe. No i masz silnik chłodzony wodą bez termostatu. Robią tak domorośli mechanicy jeśli termostat się zablokuje w pozycji zamknięty a nie ma pod ręką nowego na wymiane.

    0