Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uno 1.0 rok 1997 gaśnie na zimny silniku.

barfor 12 Paź 2009 08:57 5353 9
  • #1 12 Paź 2009 08:57
    barfor
    Poziom 13  

    Uno 1.0 kolegi ma dziwny objaw. Rano po nocy odpala prawidłowo. Jednak gdy dojedzie się do pierwszych świateł obroty po wciśnięciu sprzęgła spadają i auto gaśnie. Problem znika po rozgrzaniu silnika. Wymieniliśmy przewody wysokiego napięcia. Byliśmy w zakładzie pod komputerem ale diagnostyka nic nie wykazała. Diagnosta wspomniał coś o pompie paliwa - ale dlaczego po rozgrzaniu silnika jest dobrze ?? Może ktoś naprowadzi nas gdzie szukać usterki ??

    0 9
  • #2 17 Paź 2009 11:57
    Falco76
    Poziom 25  

    Wolnymi obrotami w tym silniku steruje "mega szybki" procesor za pomocą silniczka krokowego. Na podstawie lawiny danych, czyli: prędkości obrotowej silnika, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika - wydaje on (procesor) polecenie aby silniczek krokowy zwiększał bądź zmniejszał obroty silnika przy zdjęciu nogi z gazu. Czasami może nie zdążyć i silnik zgaśnie. Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć co jest przyczyną takiego zachowania. Jest jeszcze jeden element odpowiedzialny za obroty - "ufo" na aparacie zapłonowy, do którego jest podłączony wężyk. Jest, to podciśnieniowy regulator obrotów. Tam w środku jest membrana, która po paru latach parcieje i się dziurawi. Ściągnijcie ten wężyk co jest przy "ufo" i spróbujcie dmuchnąć (w ufo). Jak sprawne to się nie da. Wymienić.
    Idąc dalej... ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym. Sprawdzić stroboskopem. Ustawić.
    Idąc dalej... w środku w aparacie zapłonowym jest jeszcze jeden regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Odśrodkowy. Rozebrać, sprawdzić sprężynki, przeczyścić, przesmarować.
    Idąc dalej... świece. Sprawdzić, ustawić przerwę, przeczyścić.

    Jak nie pomoże to napiszcie.
    Miłej roboty.

    Aha... jeszcze jedno .... - Nie jedźcie już nigdy, do tego ciołka, co mówił, że to pompa.

    0
  • #3 18 Paź 2009 09:53
    zuraw1989
    Poziom 10  

    nic dodać nic ująć ;) Napiszcie co wynikło bo też mam uniaka i wiedza może się przydać ..

    0
  • #4 18 Paź 2009 10:07
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 21 Paź 2009 12:02
    Falco76
    Poziom 25  

    A to, to co jest? Wiadro?
    Uno 1.0 rok 1997 gaśnie na zimny silniku.

    0
  • #7 29 Paź 2009 11:56
    Falco76
    Poziom 25  

    Kolega widzę z typu "czepialskich".
    Język potoczny jest formą posługiwania się językiem służącą bezpośredniej komunikacji międzyludzkiej. Język potoczny charakteryzuje się większą swobodą niż nakazuje norma poprawnościowa, mniejszą dbałością o staranność, większą troską o skuteczność przekazu (np. "oberwać" zamiast "zostać pobitym" czy "kasa" zamiast "pieniądze").
    "Silniczek nastawczy z zestykiem biegu i czujnikiem położenia" jest potocznie nazywany silniczkiem krokowym bo jest krócej a efekt jego pracy jest bardzo podobny do silniczka krokowego.

    Nikt nie mówi, że "pijemy wino musujące" tylko "pijemy szampana", a tak naprawdę niewiele osób piło szampana. Wymieniając oponę używamy łyżek, choć tak naprawdę z łyżkami mają niewiele wspólnego. Itd...

    Bardzo dobrze, że na forum są osoby takie jak kolega "Motronic", które posiadają bardzo szczegółową wiedzę. Tylko niepotrzebnie próbują udowodnić, że reszta forumowiczów, to gamonie.

    Pozdrawiam

    0
  • #8 29 Paź 2009 15:44
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 29 Paź 2009 17:08
    emeryt2
    Poziom 42  

    Terminologia techniczna wymaga precyzji nazewnictwa.
    Potoczne nazewnictwo nie ma n ic wspólnego z slangiem zawodowców , a takimi jesteście.

    0
  • #10 08 Sty 2010 22:08
    barfor
    Poziom 13  

    Wymieniłem czujnik temperatury (niebieski) dwu pinowy. Na "sucho" miał parametry OK niestety dawał złe dane do "komputera". Obecnia jest OK. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc.

    0