Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosze o analize bledow-utrudnione odpalanie-strzela,szarpie

speede123x 12 Paź 2009 14:17 4781 5
  • #1 12 Paź 2009 14:17
    speede123x
    Poziom 10  

    Mam od jakiegos czasu problem z odpalaniem zimnego silnika.(1,6 102 KM rok 2003 octavia+lpg) Z rana po dlugiem postoju zapala i albo zaraz zgasnie albo dlawi sie pyrcha az do momentu jak przegazuje lub bede trzymal noge na gazie. Obroty raczej sa ok bo wchodzi na 1200 i po lekkim rozgrzaniu zaraz spadaja. Gdy ruszam jest jakis mulasty i czuc nie spalonym paliwem. Wystarczy ze zlapie troche temperaturki i jest ok. Ciagnie i nie pyrcha. Prosze o pomoc moze na tym forum znajde podpowiedz co nalezaloby sprawdzic. O to bledy ktore dosc czesto sie powtarzaja.
    17811 - EGR System: Regulation Divergence
    P1403 - 35-10 - - - Intermittent
    17811 - EGR System: Regulation Divergence
    P1403 - 35-00 - -
    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    P0130 - 35-00 - -
    16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
    P0172 - 35-10 - - - Intermittent
    Pozdrawiam

    0 5
  • #2 12 Paź 2009 20:45
    dariusz105
    Poziom 26  

    jaka to instalacja?? wygląda na mocno rozregulowany gaz.pojeździć tylko na PB jeśli problemy się skończą będzie pewność.

    0
  • #3 13 Paź 2009 08:11
    speede123x
    Poziom 10  

    Witam. Wlasnie w tym problem ze jezdzilem na benzynie, caly zbiornik PB wyjechalem z odlaczona instalacja gazowa- aby zniwelowac ewentualne przepuszczanie wtryskow do kolektora zdjalem przewod co idzie do listwy i silnik pracowal tylko na PB i to 98. Instalacja to AG SGI (sekwencja IV), na LPG jezdzi sie naprawde dobrze,malo spala na miescie max 10 trasa nawet 8, nic nie strzela normalnie przyspiesza bez spadkow mocy. Nie wiem co robic dalej, zaryzykowalbym z wymiana sondy 1 jakbym wiedzial ze to ona jest przyczyna tego. Auto ma 170 tysiecy przejechane wymienilem 2 sonde bo padla grzalka i mialem ciagle check engine. Teraz nie zapala sie ale bledy sa takie jak wyzej.

    0
  • #4 24 Lut 2012 15:22
    tomek030490
    Poziom 12  

    1 możliwość to nie trzyma ci elektrozawur i pyszcza gaz,odkręć filtr fazy lotnej i gdy silnik będzie zimny spróbuj go odpalić miałem ten sam problem jesli to bedzie to pisz dalej powiem ci co zrobić.

    0
  • #5 24 Lut 2012 17:05
    KS2507
    Poziom 23  

    tomek030490 napisał:
    1 możliwość to nie trzyma ci elektrozawur i pyszcza gaz,odkręć filtr fazy lotnej i gdy silnik będzie zimny spróbuj go odpalić miałem ten sam problem jesli to bedzie to pisz dalej powiem ci co zrobić.


    Jak odpisujesz na posty to zwracaj uwagę na datę,przez ponad dwa lata autor tematu uporał się raczej z problemem a może nawet zmienił auto.

    0
  • #6 02 Cze 2012 16:10
    dorete
    Poziom 1  

    Ale ja jestem zainteresowana rozwiązaniem problemu.
    Mam podobny problem.

    Skoda Octavia I silnik 1.6 101KM benz + gaz sekwencyjny rocznik 1999. Gaz założony w 2009roku.
    Auto posiadam około miesiąca. Prawie wszystkie naprawy przeprowadziłam.

    Początkowo w aucie falowały obroty (od 700 do 1200 obr/min). Czasami po odpaleniu silnika obroty wskakiwały odrazu na 1200. Po próbie ruszenia obroty potrafiły spaść do 0 i auto gasło. Problem z ruszaniem znikał w momencie przygazowania auta na postoju. Takie zachowanie auta zauważyłam przy pracy silnika na benzynie.

    Dodatkowo podczas jazdy na wysokich obrotach powyżej 4500-5000 obr/min strzela gazem w tłumiku.

    Byłam u gaźnika. Została wymieniona:
    - listwa wtryskowa (ponoć zakładana w octaviach II szybsza niż jej poprzedniczka)
    - świece
    - zostały utworzone nowe mapy benzyny i gazu

    Problem z falowaniem obrotów do 4500obr/min ustąpił.

    Jednak dalej auto strzela gazem na wysokich obrotach. I dalej ma problemy ze wchodzeniem na obroty podczas ruszania na benzynie (po odpaleniu na zimnym silniku).
    Podjechałam na diagnostykę. Po podłączeniu auta do komputera specjaliści przekazali mi informację że innych błędów auto nie posiada jedynie wskazuje błędną pracę sondy.

    Czy sądzicie iż wymiana sondy a następnie dokończenie tworzenia map i ustawienie gazu przez gaźnika pomoże pozbyć się strzałów?

    Czy macie może inne pomysły?

    A no i oczywiście przejechałam na benzynie ok 100km (bez włączania gazu) tez nic to nie pomogło.

    3