Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B spala gaz i benzyne instalacja stag 300

12 Paź 2009 15:40 12822 18
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie. Mam problem z instalacją stag 300 w vectrze B. Posiadam instalacje około pół roku.Wszystko współpracowało w jak najlepszym porządku. od jakiegoś miesiąca borykam się z problemem ponieważ podczas jazdy zamiast gazu spala mi Pb mimo że jest włączony na gazie.
    Samochód na wolnych obrotach zachowuje się poprawnie. Gdy jest włączony na gazie spala gaz a jeśli przełącze na Pb to spala Pb. Problemem jest to że podczas jazdy na włączonym gazie spada mi paliwo i to dość znacznie. Zasadniczo spada mi tak szybko jak bym jechał na samym Pb.
    Wiem że po podłączeniu do komputera w programie mamy opcje "wyłącz przy pierwszym" i wiem do czego ta opcja służy. Tylko wydaje mi się że ten przycisk niedziala i komputer zachowuje się jakby ta opcja "wyłącz przy pierwszym" niebyła zaznaczona. Dlaczego tak twierdze. Mianowicie gdy wyżej wymienione okienko jest niezaznaczone to podczas pracy na gazie na wolnych obrotach silnika wyłanczam przy użyciu laptopa wtrysk gazowy i wtedy zamiast gazowego wtrysku zaczyna pracować wtrysk benzynowy (obojętnie który wtrysk wyłącze za niego zaczyna pracować wtrysk benzynowy). Jeśli zaznaczę tą opcje "wyłącz przy pierwszym" i powtarzam wyłączanie wtrysków to tak samo zaczynają pracować wtryski benzynowe a pamiętam że wcześniej tego nie było przy zaznaczeniu tej opcji. Wcześniej po wyłączeniu wtrysku na danym cylindrze przy pracy na gazie nie było wtryskiwane żadne paliwo ani gaz ani Pb.
    Pytanie moje jest czy zepsuł mi się sterownik (jego część)? Czy tez jest inny powód takiego zachowania?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 26  
    jest możliwość pracy sterownika na PB mimo odznaczonego "wyłącz przy pierwszym".niezależnie od odznaczenia lub nie sterownik przy wyłączaniu wtrysków musi podawać jakieś paliwo(jeśli wszystko sprawne).
  • Poziom 34  
    skoro było dobrze przez pół roku na tych samych nastawach sterownika , to chyba oczywiste że coś się zepsuło . Masz gwarancję to jedź do gwaranta.
    Jeśli sterownik przełącza z gazu na benzynę to sygnalizuje to brzęczykiem i diodami. Przyczyną jednoczesnego spalania gazu i benzyny może być uszkodzenie styków przekaźnika odcinającego wtryski benzynowe. Umiesz to sprawdzić ?
    Sprawdź też pozostałe parametry nastaw warunkujących przełączanie na benzynę , ale również wartości te odczytane w czasie jazdy gdy podejrzewasz że jesteś zasilany benzyna podczas jazdy na gazie. Jeśli nastawy są prawidłowe a ciśnienie, temperatura gazu powyżej punktu przełączania , obroty poniżej górnej nastawy to stawiam na przekaźnik(i)
  • Poziom 9  
    Pamiętam że podczas instalacji wtryski gazowe jak były wyłanczane poszczegulnie przy wyłącz przy pierwszym to dany cylinder nie pracował no i dlaczego nagle spala mi benzyne przy pracy na gazie? W opisie stag 300 pisze: wyłącz przy pierwszym- samochód zostaje przełączony na benzynę przy pierwszym spadku ciśnienia poniżej minimum. W przypadku gdy opcja jest odznaczona przy spadku ciśnienia sterownik przełącza część cylindrów na benzynę w celu zmniejszenia poboru gazu.

    Więc nie rozumiem nadal dlaczego on przy zaznaczeniu "wyłącz przy pierwszym" nie przełącza całej instalacje na benzynę tylko dobiera sobie cylindry na benzynę. Problem w tym że wcześniej tego nie było.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Nie nie wiem jak to sprawdzić. Testy jakie przeprowadziłem to odłączenie pompki benzyny na odcinku około 5 km no i jechał na gazie. nie chciałem ryzykować zniszczenia wtrysków benzyny. moim zdaniem uszkodził się sterownik w opcji wyłącz przy pierwszym. Opcja ta pozostaje w ustawieniu odznaczonym
    Przy obojętnie jakim ustawieniu "Wyłącz przy pierwszym " jeśli laptopem wyłączam wtrysk gazowy zaczyna za niego pracować wtrysk benzynowy
  • Poziom 34  
    skoro programowe wyłączanie wtrysków gazowych nie działa prwidłowo to świadczy że nie są odcinane wtryski benzynowe, ale nie tylko na wolnych obrotach . cały czas masz zasilanie gazem i benzyną. Uszkodzenie przekaźników to dość częsty przypadek. Jak przełączysz na benzynę to wtryski gazowe są odcinane bo tu działaja inne pary styków
    Ustawienie "wyłącz przy pierwszym" dotyczy sposobu reakcji na spadek ciśnienia gazu i nie może mieć związku z przeprowadzanym przez Ciebie "badaniem"
    Oddaj sterownik do naprawy, skoro nie masz gwarancji, sam nie naprawisz skoro nie umiesz sprawdzić czy są odcinana wtryski beny.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    maxymalne obroty na 7000, temperatura przełączenia 15c, temperatura gazu ustawiona na 0, czas przełączenia 200ms, minimalne obroty ustawiłem na 600.
  • Poziom 34  
    no to nie odcina Ci wtrysków benzyny
  • Poziom 9  
    Czyli potwierdza się częściowe uszkodzenie sterownika. Dziękuje za pomoc. Musze się jeszcze to wytłumaczyć mojemu znajomemu gazownikowi starej daty. Częściowo już mu to wytłumaczyłem. On nie wiedział tak do kończ do czego służy opcja "wyłącz przy pierwszym"

    Dodano po 4 [minuty]:

    Odcina mi wtryski benzyny. gaz z benzyną razem by zadławił silnik. Po prostu włancza sobie cylindry na benzynę przy pracy na gazie przy obciążeniu nie reaguje na przycisk wyłącz przy pierwszym
  • Poziom 13  
    proponuję zrobic reprogramowanie ecu,wczesniej zapisując ustawienia w pliku, a tak nawiasem mówiąc to stag zawsze (niezależnie od tego czy zaznaczysz wył.przy pierwszym czy nie)przy przełączeniu jednego wtryskiwacza gazowego załączał benzynowy no chyba ze mamy zamienione kolejności wtryskiwaczy to po wyłaczeniu jednego wtryskiwacza jeden cylinder nie dostaje wcale paliwa a jeden paliwo i gaz
  • Poziom 34  
    problem jest czysto mechaniczny i nie ma nic wspólnego z nastawami. Nie jest to wcale rzadki przypadek, a sterownik benzynowy skraca czasy wtrysku benzyny (a więc i gazu) aby nie było za bogato bo po to jest sonda lambda :D, więc dlatego nie dławi się. Naprawa wymaga rozebrania sterownika i wymiany przekaźnika w ceniu ok 5 zł , sprawdź ale moim zdaniem nie dotyczy to wszytskich cylindrów, chyba bo raczej trudno sobie wyobrazić identyczne iszkodzenie wsztskich przekaźników. Jeśli jednak tak jest to uszkodzony jest tranzystor który je przełącza. W każdym razie gazownik tego nie naprawi.
  • Poziom 9  
    Robiłem reprogramowanie. Co do pomyłek to nic nie kombinowałem. Ustawiłem i jeździłem aż tu nagle benzyny ubywa dość szybko. Nawet sprawdziłem szczelność instalacji benzynowej.
  • Poziom 13  
    ja pisałem o reprogramowaniu ecu staga anie o nastawach benzyny,no i moim zdaniem jeśli stag nie odcina któregoś wtrysku benzynowego to na pewno silnik na wolnych obrotach nie zachowywał by się normalnie

    Dodano po 2 [minuty]:

    a sprawdzałeś regulator ciśnienia paliwa czy nie puszcza benzyny w podcisnienie
  • Poziom 9  
    wiem że gazownik tego nie naprawi. sterownik jest na gwarancji więc sprawa jest prosta REKLAMACJA. Jak na razie to poruszając się na gazie spaliłem benzyny za około 80zł a gazu za około 20zł.

    Wyśle sterownik na reklamacje skoro producent gwarantował jego prawidłową prace na dłuższy czas.

    tematu nie zamykam. Napisze jeszcze wyniki dalszych poczynań.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Co do benzyny i jej instalacji to wywaliłem całą listwe wtryskową i odpaliłem na awaryjnym gazie. wtryski benzynowe nie puszczały.
  • Poziom 34  
    marvi11 napisał:

    Co do benzyny i jej instalacji to wywaliłem całą listwe wtryskową i odpaliłem na awaryjnym gazie. wtryski benzynowe nie puszczały.

    a to już nie rozumiem. Uruchomiłeś na gazie ze zdemontowaną listwą beny i wtryski nie sikały beną ? W takim razie wiem że nic nie wiem, albo odcinanie wtrysków działa losowo :D
  • Poziom 9  
    Tak jest to możliwe. Odkręcasz dwie śruby mocujące listwę benzynową i ją unosisz z wtryskami. jest mało miejsca. Sprawdzałem tylko szczelność wtrysków. czy nie przepuszczają więc nie podłączałem wtyczek z instalacji elektrycznej do wtrysków bo bym nic nie widział. Zatykasz otwory w kolektorze ssącym tak by nic nie wciągł i żeby nie zasysał powietrza. Odpali nawet bez zatykania ale nierówno pracuje. Awaryjnie odpalasz na gazie czyli Przytrzymujesz przycisk włączenia gazu i dopiero włączasz zapłon i wtedy odpali tylko na gazie. Pompka benzyny pompuje paliwo na układ latarką obserwuje szczelność wtrysków benzyny. Szczelne.
  • Poziom 34  
    no to zostało Ci sprawdzić przy podłaczonych wtryskach benzynowych, cudów nie ma
  • Poziom 9  
    W sumie zapomniałem dodać że za czym doszło do tego że spala mi pb na gazie to miałem problem z prawidłową pracą silnika przy niskich temperaturach ( za czym się zagrzał do wyższej temperatury). Przykład to: gdy wyjeżdżałem z pracy lub rano do pracy i silnik zagrzał się już do temperatury przełączenia na gaz i się na niego przełączył to przy spokojnym rozpędzaniu (delikatnym dodawaniu gazu) silnik się dławił. Musiałem wduszać pedał gazu do deski wtedy tego problemu niebyło. Przy dojeżdżaniu do krzyżówki nieraz palił tak jag by na 3 cylindry. Problem znikał po pełnym rozgrzaniu się silnika. Początkowo myślałem że to problem z świecami albo kablami wysokiego napięcia. po wymianie jeszcze myślałem że cewka zapłonowa siada ale od kąt pali mi te paliwo na gazie to silnik chodzi jak złoto. Przypuszczam że stag już od dłuższego czasu chodził wadliwie a ja podejrzewałem inne usterki.
  • Poziom 34  
    słabość przy niskich temperaturach świadczy o zbyt niskiej temperaturze przełączania na gaz w stosunku do mocy reduktora. trzeba albo podnieść temperaturę albo zainstalowac mocniejszy reduktor. Dotryski benzyny w oczywisty sposób zlikwidowały problem :D
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie. Może problem był dość duży ale jak często bywa dość prosty w rozwiązaniu. Przyczyną spalania PB w czasie pracy na gazie była wina zaśniedziałego złącza zasilania cewki zapłonowej. Słaby przepływ prądu spowodował prawdopodobnie słabą iskrę a skoro gaz gorzej się pali nie było dobrego spalania owej mieszanki więc i słaba moc. dlatego komputer przełączał kolejne cylindry na pb. Gazownik nie wiedział o co chodzi. Miałem jechać z całą instalacją do fachowców z Poznania. Przez przypadek doszedłem do owej usterki jak pewnego ranka odpalam auto a ono nie wykazuje chęci pracy (nierówna praca silnika odczycie jag by nie chodził któryś cylinder albo jag by zapłon odbywał się w innym momencie i paląca się kontrolka pomarańczowa ze znaczkiem silnika na desce rozdzielczej). Po oczyszczeniu złącza wszystko wróciło do normy. Jeszcze jedno: Przy takiej usterce komputer nie pokazywał żadnego błędu. Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje że ten opis usterki nakieruje kogoś kto będzie miał podobny problem. (nie zawsze jest to wina instalacji gazowej)