Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogromne spalanie Volvo fh12 460KM

12 Paź 2009 18:31 30363 30
  • Poziom 9  
    Pomocy Volvo FH12 460KM rocznik 2000r. Straszne spalanie 44-40l/100km strasznie duzo pali nigdy tyle nie palił mam go już 3-lata wymienione wszystkie pompowtryski (juz zaczeły cieknąc i moc mu spadła 2-lata temu) nowe filtry separator komputer pokazuje czasem usterke pompy paliwa mechaniczną lub elektryczna ale auto mimo tego jezdzi ekstra moc ogromna ,spręzanie 98% intercooler sprawny turbiny tez co sie dzieje ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam tylko ze po wymiane pompowtrysków zaczął wiecej palic stopniowo coraz wiecej wczesniej 33-34l potem 36-37 teraz dochodzi do 44L !!! mowa o ciagniku siodłowym. Sprawdzałem pompowtryski w serwisie mówią ze O.K. wszystko w normie.
  • Poziom 12  
    Może masz małą nieszczelność i tracisz paliwo albo skontroluj poziom oleju w silniku czy nie przybywa przez pompe paliwa.
  • Poziom 11  
    przez pompe paliwa to malo mozliwe. to nie wyciek zaden. sprzawdz sobie zaworki czy trzymaja. jak zaklada sie nowe pompo wtryski to trzeba na zimnym silniku regulowac zawory i pompowtryski. zacznij od tego.
  • Poziom 13  
    Plus po drodze sprawdź termostat, nie powodowałby tak znacznego podniesienia spalania, ale duże - owszem.
  • Poziom 9  
    Byłem w servisie Volvo komputer pokazał ze padł czujnik doładowania turbiny i ze na wolnych obrotach pali 16l a na max obrotach 46l.Wymienłem koszt 1500zł netto. Ale spalanie spadło do od 39do 42l wiec cos tu nadal jest nie tak ???? Moze pompa paliwa nigdy nie ruszana ale komputer nie pokazuje błedów nawet podpiert do orginalnego serwisu Volva pompa pokazuje ze jest o.k. cisnienie paliwa 5bar wiec jest extra filtry tez extra co jest ??? pomocy
  • Poziom 15  
    Jak po troszku zbierzesz rady kolegów to powinno zejsc do 35 -37 litrów
    Volvo z natury lobią paliwo.
    Ale do rzeczy.
    Termostat temperatura silnika 83-87 stopni extrmalnie 90°
    Ciśnienie przed wtryskami to jest za wysokie, na wolnych obrotach z tego co pamiętam to jakieś 1.5 bara a na 1500 obr to 3 - 3.5 bara I tu bym szukał przyczyny.
    Kiedy robiłeś pompowtryskarki i na jakich kocówkach? Jak włoskie to 2 lata max 3 i powtórka z rozrywki będą lały na przepaść. Włoskie końcówki nowe i leja a orginał troszkę droższy ale trwalszy i mało kiedy zdarzy się by nowa końcówka była niesprawna. Podaj jeszcze jakie pompowtryski, Lukas czy Bosch.
  • Poziom 9  
    Kolego zabij mnie a nie wiem jakie pompowtryski pojechałem do serwisu Volva w Kutnie stwierdzili ze 3-sa padniete kazałem wymienic cały komplet czyli 6-szt. Na nowe wymienili, starych nie oddali,nie pytałem czy to włoskie czy kij wie co,byłem pewny ze orginalne Volvo pompowtryski takie jakie zakłada sie do nowych aut. A o co chodzi z tym cisnieniem paliwa , ze jest jak to stwierdzono w serwisie Volvo Długołeka k/Wrocławia 5bar - cytuje pana mechanika "Jest zajebiste" cisnienie paliwa czyli co ? zajebiscie złe bo po tonie wnioskowałem ze zajebiscie dobrze ??? Zbaraniałem juz ??:?:

    Dodano po 15 [minuty]:

    temperatura 87 stopni ale dochodziło do 90stopni nie wiecej pompowtryski wymienione 3-lata temu ale wiecej jak 300 000km nie nakreciłem na nich
  • Poziom 10  
    Chodzi o ciśnienie paliwa zasilającego pompowtryski, 5 bar to za dużo, układ paliwowy do sprawdzenia. Kolego pojedź do dobrego serwisu na diagnostyke a potem dopiero naprawiaj. Zaglądałeś do kotła jakie paliwo? Masz filtr wstępny paliwa? Może trzeba z komputerem w droge pojechać? Podobno dobrze robią z Rzgowie.
  • Poziom 28  
    Koledzy ( ? ) Hose Y Ramon mają rację, najpierw napraw układ paliwowy, potem bierz się za pompowtryski. Wiele zależy od tego jakie masz paliwo, ( tylko nie mów że tankujesz " tylko na Shelu" - wszyscy tak mówią, a nikt tak nie robi. O Rzgowie dobrze mówią może faktycznie jedź do nich?
  • Poziom 9  
    Paliwo leje na Orlenie , mam niedaleko stacje tez myslałem ze moze zaczeli cos kombinowac i lałem na stacjach na trasie Shell , Bliska,BP, Orlen - poza Wrockiem ale rezultaty te same nic sie nie zmieniło czyli jak widac nie jest to wina paliwa.
  • Poziom 13  
    kolego cytrus77 po pierwsze wtryski masz regenerowane nie nowe(stare zabrali pisałeś)300 tkm to już dużo jak na regenerowane z końcówką niewiadomego producenta.A spalanie to nie patrz na kompa tylko ile wlejesz i przejedziesz km póżniej przelicz.Wtryski zaczynają ci już przepuszczać w środku i paliwo idzie na przelew ale komp zlicza że spalone.Miałem tak w dci osobowym,komp pokazał 18-19l a faktycznie po km i tankowaniu było 9l.Wymieniłem wtryski bo tamte padły całkowicie i pokazuje teraz 9.5l.
  • Poziom 10  
    -> gka3 czy Ty chcesz czipować zepsute auto??? Po naprawie auta schodziłyz 45 do 33 litrów, po zwykłej naprawie, bez żadnego ECO Chip.
  • Poziom 35  
    Jak by on ci tą ropę faktycznie przez silnik przepuszczał to byś niezłą zasłonę dymną stawiał.
    Zmierz spalanie standardową metodą a nie ufaj temu co kompik pokazuje.
  • Poziom 9  
    A wiec zaczne na nowo pojechalem na servis Volva pod Wrocawiem diagnostyka silnika o.k. pompowtryski o.k. wzmienili czujnik doadowania turbiny bo pokazywla spalanie na wolnych obrotach 16l a na wzsokich 46l po wzmianie spalanie na wolnych obrotach 0l a na wysokich 16l czyli wszystko w normie powiedzieli usterka ustalona. Ale jade pierwszy tydzien spalanie 39l mysle uklada sie cos drugi tydzien cholera 42l co jest ??? Do tej pory nie wiem ??? Porobili diagnostyki wydruki wszystko jest o.k. Nawet cisnienie na cylindrach sprawdzali i wszstko gra paliwo nie leje sie do silnika bo stan jest caly czas taki sam nie kopci moc jest o.k. tylko to spalanie zwariowalo ? HELP MI ???????
  • Użytkownik obserwowany
    Ten czujnik nie ma wiele do spalania.
  • Poziom 39  
    nie pomogę ci w temacie ale mógłbyś zmienić tytuł tematu na np: "zbyt duże wskazanie spalania" bo czytając wątek myślę że właśnie o to chodzi

    jeśli nie o to chodzi i faktycznie za dużo pali to zwracam honor ale mógłbyś zmierzyć spalanie standartową metodą (ilość paliwa/km*100) i wtedy byłoby to miarodajne
  • Poziom 10  
    Warto w Fh sprawdzić albo wymienić przewód powrotu nadmiaru paliwa od pompy zasilającej (ten cieńszy). Jest z plastiku i może być gdzieś załamany albo zatkany i może blokować powrót paliwa do zbiornika. Czasami właśnie przez ten przewód może się tak robić. Można go odkręcić od pompy i dmuchnąć w niego sprężonym powietrzem - będzie słychać w zbiorniku czy jest drożny. Albo zmienić na nowy bo to niewile kosztuje.
  • Poziom 10  
    mo to jest problem moze to wina niedogrzania silnika?

    Dodano po 46 [sekundy]:

    moze to wina niedogrzania silnika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    witam mam ten sam problem ze spalaniem w Volvie FH12 380 ,2000 rok.
    po regeneracji pompowtrysków pali mi 40l/100km, wymieniłem czujnik doładowania
    ma moc a spalanie okropne. Szukam dobrej rady
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z volvo fh 12 460 euro 2 przerobiony w serwisie volvo na euro 3 brak mocy i ogromne spalanie!
  • Poziom 10  
    -> OktanII - reklamuj usługę w serwisie, chyba ze mówili Ci ze będzie tyle palił?
  • Poziom 16  
    sprawdzić, czy nie zacina się hamulec górski, gdy się zatnie potrafi nieźle paliwa wykotłować
  • Poziom 9  
    do hose ramon w servisie volvo 2 razy sprawdzali cały ukł. paliwowy potem cały ukł. powietrzny wszystko idealne jak z fabryki ale stwierdzili zae chodzi gorzej niz jelcz nowy

    Dodano po 10 [minuty]:

    zostały wymienione pompowtyskiwacz+program w komputerze no i od tego momentu autko nie chodzi tak jak chodziło teraz naprawa w servisie volvo odbywa sie metodą prób i błędów czyli wymieniaja wszystko na próbe ale bez efektu.A nowego programu nie chcą wgrać do głównego komputera bo jak się okaże że to nie to to volvo sweden i przyśle fakture

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oktan II napisał:
    do hose ramon w servisie volvo 2 razy sprawdzali cały ukł. paliwowy potem cały ukł. powietrzny wszystko idealne jak z fabryki ale stwierdzili ze chodzi gorzej niz nowy jelcz

    Dodano po 10 [minuty]:

    zostały wymienione pompowtyskiwacz+program w komputerze no i od tego momentu autko nie chodzi tak jak chodziło teraz naprawa w servisie volvo odbywa sie metodą prób i błędów czyli wymieniaja wszystko na próbe ale bez efektu.A nowego programu nie chcą wgrać do głównego komputera bo jak się okaże że to nie to to volvo sweden i przyśle fakture
  • Poziom 10  
    Może włożyli Ci nie te pompowtryski, albo wgrali nie ten program. Czy silnikw aucie nie był wymieniany? Czy była robiona jazda próbna z komputerem i obciązeniem? A tak na marginesie, co to za serwis????
  • Poziom 9  
    silnik jak najbardziej jest z tego auta nie był wymieniany próba pod ociążenie i bez była robiona parę razy stwierdzono ze pompowtryski chodzą równo ciśnienie paliwa o.k doładowanie też o.k turbinka tez działa bez zarzutu po wgraniu tego programu brak hamulca silnikowego VEB
  • Poziom 39  
    czyli jednak nie ten program jeśli hamulec zginął
  • Poziom 28  
    Napiszesz nam co to za serwis????