Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

oscyloskop Hameg HM-412, uszkodzone stopnie wejściowe

piotreklist 13 Oct 2009 16:48 4713 13
lampy.pl
    piotreklist
    Level 10  
    Mam uszkodzony oscyloskop HM-412 (na 99% przez wysokie napięcie, przeskok iskry hv) ,mam schemat i w stopniu wejściowym (reszta układów działą) jest tam podwójny tranzystor Dual N-Channel JFET TIS69 (on jest już nie produkowany) ,a dalej uA733 .Nie mam zbyt dużego doświadczenia w naprawach,ale chciałbym wymienić TIS69 i uA733 i zapytać:

-jaki zamiennik zastosowac zamiast TIS69, co do uA733 to znalazłem LM733 ale ten TIS69 ciężko mi skojarzyć z jakimś tranzystorem dostępnym w kraju.

Prosze o pomoc napewno bardziej doświadczonych forumowiczów ode mnie i ewentualnie dalsze sugestie co do naprawy tego starego ale w zupełności wystarczającego urządzenia dla mnie.

schemat stopnia wejścia
    oscyloskop Hameg HM-412, uszkodzone stopnie wejściowe
  • lampy.pl
    serwis
    Level 37  
    Oczywiście, wzmacniacz 733 podejdzie każdej firmy, tylko kwestia obudowy.
    Natomiast tranzystor - poszukaj noty katalogowej, sprawdź jakie przedstawia parametry, i wtedy napewno coś można będzie dobrać.
    Jak będzie problem z doborem, to wtedy poszukam u siebie- powinienem jeszcze coś mieć.
  • lampy.pl
    TONI_2003
    Moderator
    :arrow: Zamienniki: 2N3955A, 2N5458 :D
    piotreklist
    Level 10  
    Dziekuje za podpowiedzi, właśnie zamówiłem LM733 i szukam tych wskazanych tranzystorów które pojawiają sie w internecie ale oferty nie są aktualne,niestety mam ograniczony dostęp do internetu i gdyby ktoś zauważył aktualną oferte będe wdzięczny
    piotreklist
    Level 10  
    Znalazłem zamiennik dla 2n5458 ->2SK161, ale prosze o opinie czy będzie pracował w miare poprawnie zamiast tego TIS69
    a jeśli nie to może ktos odsprzedał by mi ze swoich zapasów bardziej właściwy zamiennik.