Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Espero szarpie po gwałtownym dodaniu gazu.

kruczex 13 Oct 2009 19:57 7104 20
  • #1
    kruczex
    Level 11  
    Witam

    Około miesiąc temu zakupiłem owy pojazd. Rok 96' silnik 1.5 DOHC + LPG
    Problem polega na tym, że jadąc ze stałą prędkością np.30km/h na około 2000 obrotów i wciskając pedał przyspieszenia (nie jest istotne czy delikatnie czy do oporu) silnik zaczyna okropnie szarpać, ustaje po wejściu na wyższe obroty.
    Gdy szybko zmienie bieg, strzele ze sprzęgła, szybciej ruszam również szarpie.
    Dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie, na zimnym i ciepłym silniku.

    Odłączałem każdy czujnik osobno i nie było większych rezultatów. Czyściłem świece i też nie pomogło.

    Wie ktoś co może mu dolegać?
    pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    sedziak
    Level 11  
    Sprawdż poduszki mocujące silnik i skrzynię biegów do podwozia
  • #4
    kruczex
    Level 11  
    Z zewnątrz wygląda normalnie, tylko wydaje mi się że lekko "poci" się tam olejem
    Jutro zobaczę i wyczyszczę.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zapocone zawsze będzie. Zaznacz sobie na obudowie położenie aparatu, po czym wymontuj go z auta i dokładnie posprawdzaj- palec rozdzielacza, cewkę i wirnik impulsatora oraz tzw.płetwę.
  • Helpful post
    #6
    balonika3
    Level 37  
    Może czas na nowe przewody WN. Świecą po ciemku?
  • #7
    kruczex
    Level 11  
    Dzisiaj rozkręciłem kopułkę wyczyściłem. Nic nie dało. Kable nie świecą jeszcze :)

    Postanowiłem zrobić diagnozę, kody błędu to: 21, 23, 33
    21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) - wysokie napięcie
    23 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego (Bosch Motronic, Simtec)
    33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic)


    Może ktoś mi to rozjaśnić ?
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czujnika spalania stukowego to tam nie ma. Czym żeś tą diagnozę robił?
    Zobacz czy na przewodach sygnałowych przy włączonym zapłonie masz na TPS - 0,4-0,8V, na MAP-ie 4,8-5,2V, oraz czy obydwa czujniki mają prawidłową masę i zasilanie ( 5V).
  • #9
    kruczex
    Level 11  
    No tak. Popatrzyłem na inny zestaw kodów błędów :)

    TPS ma między czarnym a niebieskim 0.3V , między niebieskim a brązowym 4.10V masa 5.00V
    MAP ma 4.75-4.76V i masa 5.00V
    Temperatura powietrza: 2.28V i masa, jeżeli czarny to - a żółty +, 2.64V ?
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Podłącz końcówki miernika pomiędzy masę a żółto/zielony przewód z MAP, zassij wężyki zobacz czy napięcie będzie spadać, tak samo z TPS- czy napięcie będzie zwiększać się w miarę uchylania przepustnicy.
  • #11
    kruczex
    Level 11  
    W MAP spada napięcie- mi sie udało zassać do 1.8V :D
    w TPS po otworzeniu na max podniosło się z 0.47 Vdo 4.44V
    powietrze w miarę ogrzewania- napięcie spadało, w miarę wychładzania wzrastało.

    i nie wiem czemu komputer dalej pozakuje że ma te czujniki nie działają jak powinny. odłączałem do i podłączałem ale dalej są te błędy.
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    kruczex
    Level 11  
    Łączę piny A i B i patrzę ile razy zaświeci się lampka.

    A jak powinienem to skasować? odłączyłem komputer na kilka minut z zasilania, czytałem gdzieś że to wystarczy?
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zobacz przy kolektorze ssącym, w okolicach 4 cylindra powinna być masa sterownik/silnik - oczko przykręcone na bodajże 13 kluczyk.

    Spróbuj się ponadto zorientować czy masz IEFI-6, czy IEFI-S.
  • #16
    kruczex
    Level 11  
    Jest masa podłączona dwoma czarnymi kablami wchodzączymi w pęk kabli do wtrysków u mnie na kluczyk 10.
    A czy to IEFI6 czy S to nie wiem, i nie wiem na jak to sprawdzić. Na komputerze napisane jest JF oraz jakieś numery.
  • #18
    kruczex
    Level 11  
    Nie jest skorodowane. Błedy wyskakują tylko jeżeli podłącze kompa w tryb diagnostyczny. Normalnie w czasie jazdy nic się nie wyświetla.
    Tak jak radził dokrecacz, odłączyłem akumulator na ponad 10min, i nic.

    Zauwazyłem że gdy silnik pracuje i odłączę jeden kabel WN od świecy to na cewce pojawiają się iskry- czy to normalne?

    edit: kolego sedziak, poduszki też sprawdziłem i wszystko jest ok.

    edit2: nie mam możliwości sprzętowych, ale nagrałem filmik na którym właśnie poszarpuje:
  • Helpful post
    #19
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Widzę że słabo "czaisz" o co chodzi z ta diagnostyką. Skakanie iskier po cewce jest raczej średnio normalne, aczkolwiek możliwe, ponadto w ten sposób nie wolno sprawdzać iskry, jest możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego - rzecz droga i nieosiągalna . Żeby nie przeciągać - masz ewidentnie usterkę w samym aparacie zapłonowym, spróbuj pożyczyć i podstawić ten element, zobaczysz różnicę.
  • #20
    kruczex
    Level 11  
    Słabo, fakt. To mój pierwszy silnik benzynowy i w dodatku z komputerem. Wiem tyle ile udało mi się wyczytać na innych forach.
    Co do aparatu, to poprzedni właściciel wymieniał właśnie aparat i cewkę.
  • #21
    kruczex
    Level 11  
    Problem rozwiązany- przestawiłem zapłon z 5mm w wstonę chłodnicy względem poprzedniego ustawienia. Przestał szarpać i ustabilizowały się obroty. Dziękuje wszystkim za porady.