Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy nie zmieni się impedancja paczki po dodaniu tweetera ??

14 Paź 2009 04:25 1341 17
  • Poziom 10  
    Szukam szukam i ok parę postów jest.. ale wszystkie odpowiedzi dotyczą małych zestawów. dodam ze jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy

Jest to Paka do gitary basowej, samodzielna konstrukcja. 60x60x45

Otóż... mam 2 głośniki w praczce połączone równolegle
    niskotonowy Eminence Delta 15, 400W 8OHM i
    wysokotonowy Eminence APT 150, 85W 8OHM

zwrotnice mam odpowiednią z zabezpieczeniem przepalenia tweetera w formie żarówy, która sie świeci jak mocno po strunach walę :)
    podobno nie bierze się pod uwagę wysokotonowych głośników,
    czyli wychodzi że mam 8OHM

Jednak ten APT150 jest już znaczącej mocy
    i czy taki zestaw nadal ma ok. 8 OHM ?

JEST TO ISTOTNE DLA MNIE BO..

Chcę tą paczkę podłączyć do drugiej 400W przy 8OHM równolegle

i wychodzi mi z wyliczeń że będę miał 800W i 4 OHM. w zestawie

Mój wzmacniacz generuje 500W przy 4OHM
    nie chciał bym go spalić bo kosztował mnie 2500PLN

uprzejmie proszę o pomoc i dziękuję z góry za odpowiedzi
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    Poprawcie mnie, jeśli się mylę - czy ten APT 150 to nie czasem znany nam doskonale "eminence by tonsil" GDWT 12/19-150 ? Bo z wyglądu identyczny.

Co do impediancji, to oczywiście głośnik wysokotonowy ma wpływ, jednak wszystko zależy od tego, w jakim punkcie masz ustalony podział na zwrotnicy.
    Jeśli jest to w okolicach 4500 hz, przy nachyleniu zwrotnicy 12 db,
    to na głośnik wysokotonowy przypada mniej więcej 5% mocy, a zatem odchylenia w impediancji będą nieodczuwalne, tym bardziej, jeśli w zwrotnicy znajdują się rezystory.

pamiętajmy jednak, że impediancja jest zmienna, 4 albo 8 ohm podaje sie dla uproszczenia.

Jednym słowem: nic nie powinno się stać. Co to za wzmacniacz?
  • Poziom 10