Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HYUNDAI h100 2,5 td ciezko odpala na zimnym silniku

krzysiek1168 14 Paź 2009 07:55 6806 20
  • #1 14 Paź 2009 07:55
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    Witam mam problem HYUNDAI H100 2,5 td ciezko pali na zimnym silniku tzn trzeba bardzo dlugo krecic z naciskiem na "dlugo", przy wyzszych temperaturach palil bezproblemowo. Po zapaleniu pracuje troche nierowno po chwili wszystko jest ok.
    Kolejne odpalenia bezproblemowe. Mysle o wymianie swiec.

    0 20
  • #2 14 Paź 2009 07:59
    niuniu36

    Poziom 27  

    NO to chyba dobrze myślisz ale najpierw sprawdz czy dochodzi do nich 12v

    -1
  • #3 14 Paź 2009 08:41
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    No tak to wymaga sprawdzenia slychac ze klika ale napiecia nie sprawdzalem

    0
  • #4 18 Paź 2009 08:49
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    Wymieniłem świece- bez większych zmian chociaż teraz po odpaleniu od razu równo pracuje

    1
  • #5 18 Paź 2009 11:13
    szakkkalll
    Poziom 15  

    sprawdź przekaźniki na + klemie akumulatora, są tam 3, jeden jest od świec. Przed odpaleniem grzej świece, do momentu "odkliknięcia" przekaźnika ( świece grzeją jeszcze jakieś 5s po zgaśnięciu kontrolki). Mam auto z tym samym silnikiem i sporo się namordowałem z tymi świecami.

    0
  • #6 18 Paź 2009 11:31
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    wiec problem stanowią dalej świece?
    Pupilem ISKRY może to porażka.

    0
  • #7 18 Paź 2009 12:41
    niuniu36

    Poziom 27  

    Kolego a może ten silnik już swoje przejechał pasuje sprawdzić ciśnienie na tłokach jaj ok to pompa wtryskowa na sekcjach przepuszcza i stad te problemy

    0
  • #8 18 Paź 2009 12:56
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    Ma przejechane 190000. Na ciepło odpala i pracuje równiutko nie dymi dziwnych dźwięków tez nie słychać moc tez ok

    0
  • #9 19 Paź 2009 12:59
    szakkkalll
    Poziom 15  

    najpierw sprawdź czy grzeją świece to podstawa, wykręć jedną, przykręć tą blachę + do świecy. Uważaj żeby nie dotknąć tą blachą do silnika bo zrobisz ładne zwarcie. Włącz zapłon i zobacz czy grzeje. Jeśli tak, to wymień filtr paliwa bo może jest zasyfiony parafiną. Jeśli i to nie pomoże to pozostaje pomiar kompresji i sprawdzenie pompy ale to raczej mało prawdopodobne. Ja mam w swoim 250 tyś km i pali bez problemu, choć jak są większe mrozy to trzeba 3-4 razy zagrzać. Świece niestety wymieniam raz w roku bo się palą ( zamienniki heh). W tamtym roku kupiłem troszkę dłuższe świece niż oryginalne do tego silnika, nie wkręca się cały gwint ale zamiast 60 zł za szt, kosztują 20 zł, a różnicy w grzaniu nie ma żadnej, a w kieszeni zostaje 160 zł.

    0
  • #10 20 Paź 2009 20:22
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    Jak na razie maszyna gada jak trzeba. Prawdę mówiąc nie jestem pewien co było przyczyna, po wymianie świec (stare padły 2)nastąpiła lekka poprawa ale dalej trzeba było troszkę dłużej pokręcić. Wlałem do baku dodatek STP do czyszczenia układu paliwowego pojeździłem troszkę i jak na ta chwile pali od tyka oby tak dalej. Czyżby chemia zdziałała cuda?

    1
  • #11 28 Wrz 2010 17:03
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    Witam. Problem z odpaleniem jest znowu. Kręce kilkanaście sekund z przerwami dopiero zaczyna pracować. Mam wrażenie ze schodzi gdzieś paliwo aczkolwiek mechanik twierdzi ze nie. Ogólnie do samej pracy silnika i osiągów nie ma zastrzeżeń.
    Świece żarowe sprawdzone ok.

    0
  • #12 03 Paź 2010 10:35
    wojto73
    Poziom 11  

    napisz kolego jaką masz pompę wtryskową chodzi mi czy z nastawnikiem elektr. czy zwykłą(linka gazu)

    0
  • #13 03 Paź 2010 15:44
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    Problem z odpalaniem na zimnym i ciepłym silniku, pompa ze sterowaniem elektronicznym. Założyłem zaworek zwrotny, wymieniłem filtr paliwa i ciągle bez zmian. Ogólnie panuje jakaś niechęć do naprawy przez mechaników.

    0
  • Pomocny post
    #14 03 Paź 2010 19:28
    wojto73
    Poziom 11  

    proponuję poszukać dobrego pompiarza najprawdopodobniej usterka nastawnika (zdarzała się ta usterka w tych modelach) sprawdz wcześniej czy nie ma błędu od czujnika położenia wału (w tych silnikach mimo uszkodzenia tego czujnika motor pali)

    0
  • #15 03 Paź 2010 21:46
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    Bylem u pompiarza ponoc dobrego propnuje regeneracje pompy, koszt ok 700 zl ale bez gwarancji ze bedzie wszystko ok. Poszukam kogos kto potrafi sprawdzic sugerowane problemy nie bedzie to latwe

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bylem u pompiarza ponoc dobrego propnuje regeneracje pompy, koszt ok 700 zl ale bez gwarancji ze bedzie wszystko ok. Poszukam kogos kto potrafi sprawdzic sugerowane problemy nie bedzie to latwe

    0
  • Pomocny post
    #16 03 Paź 2010 21:53
    wojto73
    Poziom 11  

    w tych pompach padała elektryka a nie mechanika zdarzały się przypadki w czasie trwania gwarancji pompy praktycznie bez przebiegu

    0
  • #17 04 Paź 2010 07:12
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    Jeśli wina stoi po stronie elektryki to pytanie czy nastawnik pompy jest naprawia lny czy konieczna jest wymiana. Dziś wybieram się na diagnostykę komputera możne coś się wyjaśni.

    0
  • #18 04 Paź 2010 08:30
    wojto73
    Poziom 11  

    w sieci hyundaia jest dostępna tylko pompa w całości jeżeli chcesz wymienić nastawnik to tylko używany

    0
  • #19 04 Paź 2010 19:49
    krzysiek1168
    Poziom 9  

    Auto zostalo podpiete do komputera wszystko poprawne bez bledow. Pewnie trzeba bedzie robic ta pompe, nistety kosztowna sprawa.

    0
  • #20 05 Paź 2010 08:24
    wojto73
    Poziom 11  

    obawiałem się że to napiszesz diagnostyka tej usterki jest nieciekawa,i ciężkie decyzje do podjęcia przy tej pompie jest jeszcze taki czujniczek teoretycznie prędkości obrotowej sprubuj go odłączyć i zapalić

    1
  • #21 27 Paź 2010 12:24
    karzol
    Poziom 9  

    Witam, powie mi ktoś gdzie dokładnie w hyundai h100 2,5td 99r znajduje się czujnik obrotów (położenia) wału. Wielkie dzięki.

    4