Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Antena elektryczna- jak podlaczyc?

wierzba123 14 Paź 2009 18:44 3289 8
  • #1 14 Paź 2009 18:44
    wierzba123
    Poziom 16  

    Witam. Padł mi sterownik od anteny elektrycznej, ale po jego wyjęciu antena działa na krótko. Mam przełącznik od elektrycznych szyb i pomyślałem, że można by pod niego to podłączyć. Tylko jak to w prosty sposób zrobić żeby antena się wysuwała i chowała ?? Z puszki anteny wychodzą standardowo + i -.

    0 8
  • #2 14 Paź 2009 18:49
    Michal232323
    Poziom 15  

    Daj masę bezpośrednio do anteny,a +12 przez jakiś wyłącznik

    0
  • #3 14 Paź 2009 21:23
    kybernetes
    Poziom 39  

    To nie zadziala, Michal232323, sterownik, ktory jest w antenie dziala w ten sposob ze po podaniu plusa na kabel sterujacy wysuwa antene, zatrzymuje silnik w najwyzszej pozycji a kiedy zdejmiuesz plus ze sterowania to chowa ja na dol i wylacza silnik.
    Kol. wierzba123 - to co wymysliles po krotkim czasie najprawdopodobniej padnie bo sam silnik antenki do krorego podlaczyles przewody "nie wie" kiedy ma sie zatrzymac, ty tez nie bedziesz wylaczal od razu w momencie dojscia do pozycji krancowych wiec silnik bedzie "jechal" po zebatkach, az w koncu te nie wytrzymaja. Mozna ew. oslabic moc silnika wlaczajac w szereg odpowiednio dobrana rezystancje (najlepiej w postaci zarowki bo ma nieliniowa charakterystyke rezystancji), co jednak wydluzy czas wysuwania i chowania anteny lub sklecic jakis wlasny sterownik bazujac na pozostalych w obudowie anteny wylacznikach krancowych o ile tam takowe sie znajduja.

    Pozdrawiam

    0
  • #4 14 Paź 2009 22:54
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Hmmm to po co w radiu jest wyjście sterujące anteną? jak to działa?

    0
  • #5 14 Paź 2009 23:13
    Szarobury
    Poziom 20  

    No jest właśnie po to, żeby przy włączonym radiu antena była wysunięta, a przy wyłączonym schowana. Jak to działa?!? Opisane masz to dokładnie nad swoim postem.

    0
  • #6 14 Paź 2009 23:22
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak padł sterownik, to można to podłączyć tak, jak elektryczną szybę: wyciągnąć zasilanie silnika i podłączyć je do wyłącznika szyby, a do niego plus i minus. Czyli zwykłe sterowanie silnikiem na zasadzie zmiany polaryzacji zasilania. Nic nie łączyć z masą pojazdu, z obudową... Tylko obsługa będzie się odbywała na słuch. Czyli trzeba w odpowiednim momencie puścić przycisk. Można jeszcze spróbować wstawić jakiś polimer w obwód silnika, który odetnie zasilanie jak silnik będzie pracować na zwarciu.
    A ten "sterownik" był mechaniczny, czy elektroniczny? Bo elektroniczny łatwiej naprawić.

    0
  • #7 15 Paź 2009 16:17
    wierzba123
    Poziom 16  

    Zebatki w tej antenie polaczone sa z silniczkiem paskiem klinowym. Takze nie ma sie co bac o zebatke bo jak antena dojdzie do konca to pasek sie slizga. Ten sterownik byl elektryczny mala plytka wpinana w wyjscia silniczka. Patrzylem na nia i nie ma poprzepalanych bezpiecznikow ani przerwanych sciezek. Moze wrzuce jej zdjeci i zaznaczycie mi co posprawdzac? Bo ja nie wiem o co chodzi.

    0
  • #8 15 Paź 2009 19:03
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Niemniej silnik nie może pracować cały czas, bo albo przetrze pasek, albo sam się uszkodzi pracując pod zwiększonym obciążeniem.
    Sprawdź tranzystory.

    0
  • #9 27 Paź 2009 20:30
    ciemny1972
    Poziom 10  

    jeżeli antenę masz z tyłu,podepnij "+" do jednej z żarówek postojowych w bagażniku.I tak cały czas się jeździ na światłach więc jest to proste rozwiązanie.Może być na antenie stały "+" ponieważ z radioodbiorników wychodzacy przewód sterujący (o ile dobrze pamiętam najczesciej niebieski) ma stale +12V

    0