Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wymiana oleju w automacie opel vectra c

14 Paź 2009 20:32 25282 11
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich, mam pytanie czy wie ktos jak wymienia sie olej w ASB w vectrze c 2005 rok skrzynia to AF40 .przy wymianie silnika wysuneła sie półoś i olej wyleciał ,ale itak by trzeba było wymienić bo auto ma juz przejechane250 tys.prosze o jakieś podpowiedzi, z góry dziekuje.:cry:
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Chcąc wymienić olej, należy w dolnej części skrzyni odkręcić korek spustowy (śruba na klucz ? 24). Po spuszczeniu oleju i zakręceniu korka, olej wlewamy przez rurkę miarki oleju. W skrzyniach AW (Aisin Werner) filtra oleju nie zmieniamy, ponieważ jest zabudowany w środku (wymiana podczas naprawy skrzyni). Pańska skrzynka AW 55-50SN. Olej to ATF IID lub ATF III. Skrzynki AW nie wymagają specyficznych oleji.
  • Poziom 13  
    mam jeszcze jedno pytanko gdzie ta miarka bo znalazłem tylko dość spory plastikowy korek u góry ale bez miarki

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co do filtra to prawda w serwisie opla nie mogli go znaleść

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    co do typu skrzyni to jest napewno AF40(TF-80SC) a nie AF33(AW 55-50SN)
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Ooo, to masz sześciobiegową, ale też Aisin Werner. Do spuszczania oleju masz śrubę od spodu skrzyni (?klucz 24?). Do kontroli stanu oleju szukaj też od spodu skrzyni śrubki na imbus 5. Po jej odkręceniu podstaw naczynie np. kuwetkę. Olej wlewaj przez otwór, o którym pisałeś że jest zabezpieczony plastikowym korkiem. Gdy olej zacznie wyciekać przez otwór (śrubka imbus 5), uruchom silnik, ustaw manetkę zmiany biegów na N i dolewaj olej, aż zacznie ponownie wyciekać. Zakręć śrubkę i możesz wyłączyć silnik.
  • Poziom 13  
    dzieki za pomoc . Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    niestety niema tam śrub o których pisałeś , jest jedna całkiem od dołu na torksa, i nic wiecej i nie moge znaleść tej kontrolnej srubki
  • Poziom 10  
    witaj,


    stary temat, ale zapewne jeszcze o tym pamiętasz:)

    wymieniłeś ten olej samemu ? możesz to jakoś ogólnie opisać ?

    pozdr.
  • Poziom 13  
    jest to bardzo proste ,odkrecasz dużą śrubę w dolnej cześci skrzyni, fatwo ja rozpoznać bo w tej śrubie jest jeszcze jedna śrubka na małego imbusa ,zlewasz cały olej , potem wkrecasz śrube uruchamiasz silnik i wykrecasz teraz tą małą śrubkę o której była mowa.Wlewasz tyle oleju (tj, około 4 l).aż zacznie wyciekać dołem,wkrecamy śrubkę i dolewamy 300ml oleju i to cała operacja.filtra sie nie wymienia bo jest wbudowany wewnątrz skrzyni chyba ze robisz remont i masz skrz. rozebraną .to wszystko życze powodzenia. Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Witam, jeszcze podjechać (zrób około 20km) i odczytać techem temp oleju jak za wysoka dolać, powinna wynosić około 90st, powodzenia
  • Poziom 10  
    Robert SI napisał:
    jest to bardzo proste ,odkrecasz dużą śrubę w dolnej cześci skrzyni, fatwo ja rozpoznać bo w tej śrubie jest jeszcze jedna śrubka na małego imbusa ,zlewasz cały olej , potem wkrecasz śrube uruchamiasz silnik i wykrecasz teraz tą małą śrubkę o której była mowa.Wlewasz tyle oleju (tj, około 4 l).aż zacznie wyciekać dołem,wkrecamy śrubkę i dolewamy 300ml oleju i to cała operacja.filtra sie nie wymienia bo jest wbudowany wewnątrz skrzyni chyba ze robisz remont i masz skrz. rozebraną .to wszystko życze powodzenia. Pozdrawiam


    wielkie dzięki za odpowiedź,

    mam jedno ale do powyższego:
    piszesz, ze wlewać tyle oleju aż zacznie wyciekać, następnie zakręcić śrubkę i dolać 300 ml oleju.
    którędy go dolać jeśli ta śrubka jest już wkręcona ?



    pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    wopor napisał:
    Witam, jeszcze podjechać (zrób około 20km) i odczytać techem temp oleju jak za wysoka dolać, powinna wynosić około 90st, powodzenia


    nie mam techa, ale mam OP-COM'a. czy można to tu jakoś sprawdzić ?


    pozdrawiam
  • Poziom 32  
    Witam, a zobacz czy pokaże temp, nie wiem czy OP-com ma tę funkcje nie pracuje na tym, powodzenia
  • Poziom 13  
    śrubka kontrolna jest w tej dużej śrubie na dole a olej wlewamy górą,przy prawej pół osi (czyli od pasażera) jest śruba na gwiazdkowy klucz taki dość spory nie pamietam numeru.można też odpowietrznikiem ale to grozi ułamaniem go nie polecam tej metody ,po wlaniu oleju jak zacznie kapać tam u dołu tą małą śrubką kontrolą to dobrze jest po przerzucać manetka od pozycji P do D i w każdej poczekaj kilka sekund,uzupełnić do ponownego wycieku i zakręcić mała śrubkę do dolać przy temperaturze 20`C 0,47dm3 przy 40`C 0,71dm3. przy 60`C 0,95dm3. przy 80`C 1,18dm3.to by było tyle Pozdrawiam