Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GEMBIRD model: MAX 300W - zasilacz powoduje zwarcie...

14 Paź 2009 20:32 5181 5
  • Poziom 16  
    Witam.
    Odszukałem stary zasilacz darowany przez kumpla i chciałbym go naprawić dla własnej satysfakcji i proszę o pomoc. Jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość. Objawy zasilacz powoduje zwarcie i działa zabezpieczenie w instalacji.

Osmolony jest obwód wokół tranzystora C5027S-sam tranzystor eksplodował i posiadał urwaną nogę-wymieniłem na BUT11A zgodnie z podpowiedziami w jednym z tematów elektrody ponieważ taki był nieosiągalny.

Wymieniłem także rezystor 510K który był spalony i posiadał przerwę widoczną i sąsiaduje z w/w tranzystorem. Bezpiecznik w zasilaczu eksplodował i było spękane szkło.

Zmostkowałem cienkim drutem by zobaczyć efekt i jest taki sam-wywala zabezpieczenie drucik się stopił i stopiła się noga kondensatora ceramicznego (chyba na wysokie napięcie) znajdującego się obok tego bezpiecznika.

Kondensatory elektrolityczne w normie tylko jeden jest spuchnięty, ale to jakiś przy wyjściowych przewodach z napięciami wątpię by on był przyczyna.
    Proszę o rady i sugestie.
  • Poziom 23  
    Szukaj dalej było o tym tysiące razy. Podłączaj zasilacz poprzez żarówkę 40W wpiętą szeregowo to nie będziesz musiał po każdym podłączeniu wymieniać tranzystorów i bezpiecznika. No i ostrożnie z wysokim napięciem.
  • Moderator
    Witam.
    Przede wszystkim proszę się zastosować do tych poniższych słów...
    Regulamin stanowi:
    Cytat:
    11.W temacie wiadomości należy dokładnie zawrzeć całą istotę wysyłanych informacji. W działach serwisowo - naprawczych w tytule należy obowiązkowo podać dane sprzętu w sposób niezbędny do jego identyfikacji, np.: rodzaj sprzętu, markę i model naprawianego urządzenia jak również, w formie skrótowej lub symbolicznej, charakter uszkodzenia (problemu).