Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan almera 1.6+gaz (N15) 1998r problem z obrotami

andrzejelektryk 15 Paź 2009 09:40 9810 15
  • #1 15 Paź 2009 09:40
    andrzejelektryk
    Poziom 19  

    witam wszystkich mam mały problem z autkiem chodzi oto że bardzo wolno schodzi z obrotów a dokładnie spada do 1200 a póżniej powoli do 800 nieraz zdarza się że zatrzymuje się na dłuży czas przy 1200 i nie schodzi dodam że identyczny objaw dotyczy gazu .Przejrzałem całe forum i wywnioskowałem że może chodzić o adaptację przepustnicy tylko nie wiem jak ją zrobic bez komputera bo podobno idzie. Za pomoc z góry dziękuję

    0 15
  • #2 21 Paź 2009 19:31
    Kriss_Lodz
    Poziom 10  

    Najpierw to ją wyczyść bo sama adaptacja może nie wystarczyć
    jeszcze sprawdził bym silnik krokowy

    i pewnie chodzi o samo adaptacje czyli muszisz odłączyć akku na 30 min. podpiąć odpalić na Bp i poczekać aż silnik złapie normalną temp pracy potem przez 2-3 min potrzymać tak na 1200 rpm i trochę pojeździć i powinno być ok

    0
  • #3 21 Paź 2009 20:14
    andrzejelektryk
    Poziom 19  

    co to oznacza odpalić na Bp

    0
  • #5 22 Paź 2009 09:01
    pavvell
    Poziom 13  

    W N15 nie ma "adaptacji przepustnicy". Nie ma też silnika krokowego wolnych obrotów. Obroty reguluje się wstępnie śrubą przy AAC (odpowiednik silniczka krokowego) z prawej strony przepustnicy.
    Problemy z wolnymi obrotami powoduje czasem przetarty potencjometr przepustnicy

    0
  • #6 22 Paź 2009 09:42
    Kriss_Lodz
    Poziom 10  

    pavvell napisał:
    W N15 nie ma "adaptacji przepustnicy". Nie ma też silnika krokowego wolnych obrotów. Obroty reguluje się wstępnie śrubą przy AAC (odpowiednik silniczka krokowego) z prawej strony przepustnicy.
    Problemy z wolnymi obrotami powoduje czasem przetarty potencjometr przepustnicy


    nie znam tego silnika na tyle ale w większości przypadków samoadaptację przeprowadza się właśnie w sposób opisany wyżej, jeśli jest śruba to jest to samo co u mnie w Fiacie

    co do czujnika położenia przepustnicy to powinien on płynnie zmieniać oporność
    ale nie zaszkodzi wyczyścić przepustnice bo wiem z doświadczenia że czasem jak jest tam masa syfu to też są takie objawy.

    0
  • #7 22 Paź 2009 10:20
    andrzejelektryk
    Poziom 19  

    czytam wszystkie sugestie i dzisiaj po południu postaram się to wszystko sprawdzić dodam że zaczeło to się tak dziać z dwa tygodnie temu zauważyłem też że jak wrzucę na luz to obroty w miarę szybko spadają do 800 ale jeśli trzymam nogę na sprzęgle to obroty długi czas stoją między 1200-1500 później po długim czasie spadają do 800.Czytałem na temat regulacji obrotów w instrukcji tylko zastanawia mnie czy regulacja srubą ma wpływ na wolne spadanie obrotów czy tylko tylko na regulację obrotów jałowych. Sprawa druga akumulator odłączyłem dzisiaj rano po południu sprawdzę jak zachowują sie obroty .Sugestie mile widziane.

    0
  • #8 24 Paź 2009 12:57
    andrzejelektryk
    Poziom 19  

    nie mogę dokładnie znaleść tej śruby przy AAC a na instrukcji prawie nie widać przepustnica przeczyszczona przez mechanika . akumulator był odłączony pózniej zrobiłem jak Kriss napisał ale to też nie pomogło ,nie wiem jak sprawdzić potencjometr.

    0
  • #9 27 Paź 2009 08:27
    andrzejelektryk
    Poziom 19  

    znalazłem śrubę regulacyjną ale za bardzo nie pomaga (nie reauguje na krecenie ) niewiem co jeszcze mogę sprawdzić

    0
  • #10 01 Lis 2009 08:11
    andrzejelektryk
    Poziom 19  

    mam jeszcze jedno pytanie co jest odpowiedzialne za wzrost obrotów przy obciążeniu (np kręcąc kierownicą do oporu) w moim przypadku rosną obroty do 1500 tak samo dzieje się jak wrzucę bieg.

    0
  • #11 01 Lis 2009 13:39
    88kamyczek
    Poziom 11  

    Przy wzroście obrotów przy obciążeniu jest związane wiele czynników np lambda, czujnik spalania stukowego. Nigdy nie miałem doczynienia z tym silnikiem...ale mnie mocno zdziwiło brak silnika krokowego... :?
    Wydaje mi się jeżeli jest lambda to i musi być krokowy :]
    Ściganij sobie VIVID WorkshopData ATI i masz tam wszystko opisane jaki element elektroniki powinien mieć napięcie, rezystancje i gdzie jest jego lokalizacja.
    A nie robiłeś żadnej komputerowej diagnostyki?

    0
  • #12 01 Lis 2009 20:04
    andrzejelektryk
    Poziom 19  

    nie robiłem diagnostyki bo nie zapala się lampka awari

    0
  • #13 20 Lis 2009 01:37
    maly187
    Poziom 14  

    odłacz linke od gazu od przepustnicy by wykluczyć linke czy się nie zacina
    to raz
    po drugie zobacz czy Ci się domyka zaworek od ssania ,nie wzrosło spalanie? na benzynie ? za domykanie zaworka jest odpowiedzialan spreżyna z bimetalu ktora ja domyka jak sie silnik nagrzeje

    0
  • #14 30 Paź 2010 03:17
    shalashaska
    Poziom 15  

    Odgrzebię stary temat. Z tymi wolnymi obrotami tak ma być i masz dobrze. Regulację biegu jałowego jak robisz to najpierw musisz odpiąć wtyczkę od przepustnicy i auto przegazować kilka razy w zakresie 2000-3000 rpm a następnie ustawić obroty biegu jałowego.

    0
  • #15 22 Sie 2011 20:07
    lotek81
    Poziom 1  

    zgadzam sie z przedmówcą . dodam ze mam już 2giego nissana almera n15 1.4 16v
    i znam go na wylot.
    po pierwsze jeśli obroty trzymają sie w granicach 1200 po przegazowaniu to na bank jest to krokowiec i niech nikt mi nie mówi ze almera nie ma krokowca i to w dodatku jak przystało na japońców ten krokowy jest rozbieralny i ma możliwość regulacji. fakt ma z tyłu taki metalowy dekielek ale po prostu trzeba go jakoś na siłe zciągnąć i pod nim pojawi nam sie taka czarna nakrętka aby ja wykręcić najlepiej jest naciąć rurkę o średnicy około 12-15 mm na krzyż i wyklecić w środku jest spręzynka jeśli jest juz troszke zgnieciona należy ją delikatnie rozciagnąć o jakieś 1-2 mm. resztę wyjąć czyli ten trzpień z plastikowymi tulejami i wszystko porządnie umyć z nagaru. potem skręcić z powrotem. przepływke też należy umyć dokładnie. po założeniu przepływki jeśli obroty nadal zbyt wolno spadają do biegu jałowego bierzemy ta naciętą rurkę i dokręcamy ową plastikowa śrubę o pół obrotu. az do uzyskania prawidłowego efektu spadania obrotów. jeśli zaś obroty zbyt gwałtownie spadają do około 400-500 i potem wracają do 800 to należy ją wykręcić odrobinę.
    co do regulacji biegu jałowego to:
    1 przy zgaszonym silniku odpinamy wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy ( brązowa)
    2 zapalamy silnik przegazowujemy 3krotnie do około 3000rpm
    3 plastikowym wkrętem regulacji biegu jałowego w przepływce (czarny) ustawiamy 750-+ 50rpm.
    4 po regulacji zapinamy wtyczkę

    a jeszcze jedno jeśli silnik zamula i dopiero po około 300rpm dostaje kopa to trzeba sprawdzić elektroniczny zaworek sterujący dopalaniem par paliwa. z tyłu od przepływki dochodzi do niego wężyk podciśnieniowy, aby go sprawdzić należy przy wyłącznej stacyjce odpiąć wężyk od strony przepływki i spróbować zassać powietrze powinien być przepływ. a przy włączonej stacyjce powinien się zaworek zamykać . to tyle:))

    1
  • #16 05 Sie 2012 10:08
    mariusz15011978
    Poziom 1  

    Witam
    Mam Pytanie do Pana Lotek81.
    Mam problem z takim Nissanem ale bez gazu. Nissan Almera 1.6 benzyna 1995 rok.
    Więc tak : uruchamiam autko, przejade sie około 1 km (zajadę na jakis parking pod sklepem), wsiadam z powrotem i juz nie mogę go uruchomić. Czasem zapala siękontroka CHECK. Po upływie około 10 minut uruchomie go i problemu jakby nie było. Potrafi zgasnąć podczas jazdy np. jak redukuje bieg, stojąc na skrzyżowaniu.
    Robi sie tak w momencie gdy w nocy np padał deszcz, jest wilgotno. Ale nawet przy obecnych cieplejszym dniach też potrafi miec takie zachowania (w tedy raczej rzadziej). Jakis tam mechanik (u nas brakuje raczej dobrego) powiedział że w pewnym momencie brakuje mu iskry na jednej ze świec.
    Wymieniłem świece, przewody, kopułkę i palec i za każdym takim wymienieniem przez jakiś czas jest dobrze, potem znów problem się pojawia.
    Proszę o jakąś poradę aby rozwiązać problem. Ewentualny kontakt na meil szewczakmariusz(malpa)wp.pl

    0