Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polskie opisy błędów - OPEL/BOSCH Motronic

tzok 15 Paź 2009 18:00 7524 2
  • #1 15 Paź 2009 18:00
    tzok
    Moderator Samochody

    Kody błędów starszych jednostek, bez EOBD/OBD-II ('90-'95). Tłumaczenie własne, wszelkie uwagi mile widziane.

    Code:
    Jednostka sterująca silnika
    

    12 Rozpoczęcie diagnostyki/separator (sygnalizuje początek/koniec listy błędów)
    13 Czujnik O2 - obwód otwarty
    14 Czujnik temperatury chłodziwa - za niskie napięcie
    15 Czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie napięcie
    16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia
    17 Czujnik spalania stukowego 2 - brak zmian napięcia (tylko modele V6)
    18 Moduł czujnika spalania stukowego (ECU)
    19 Błędny sygnał obrotów (czujnik na wale)
    21 Czujnik położenia przepustnicy - za wysokie napięcia
    22 Czujnik położenia przepustnicy - za niskie napięcia
    23 Czujnik spalania stukowego - poza zakresem
    24 Czujnik prędkości (impulstaor)
    25 Wtrysk 1 - za wysokie napięcie
    26 Wtrysk 2 - za wysokie napięcie
    27 Wtrysk 3 - za wysokie napięcie
    28 Wtrysk 4 - za wysokie napięcie
    29 Wtrysk 5 - za wysokie napięcie (tylko modele V6) / Niskie napięcia przekaźnika pompy paliwa (modele inne niż V6)
    30 Wtrysk 6 - za wysokie napięcie (tylko modele V6)
    31 Brak sygnału obrotów silnika (silnik nie pracuje lub brak sygnału z czujnika na wale)
    32 Przekaźnik pompy paliwa - za wysokie napięcie
    33 Czujnik podciśnienia - za wysokie napięcie (MAP)
    34 Czujnik podciśnienia - za niskie napięcie (MAP)
    35 Silnik krokowy zaworu powietrza wolnych obrotów (brak regulacji wolnych obrotów)
    38 Czujnik O2 - za niskie napięcie
    39 Czujnik O2 - za wysokie napięcie
    41 Czujnik włączenia 1 biegu - za niskie napięcie
    42 Czujnik włączenia 1 biegu - za wysokie napięcie
    43 System recyrkulacji spalin (EGR)
    44 Obwód czujnika O2 - uboga mieszanka
    45 Obwód czujnika O2 - bogata mieszanka
    46 Przekaźnik pompy powietrza - za wysokie napięcie
    47 Przekaźnik pompy powietrza - za niskie napięcie / Uszkodzenie napędu liniowego EGR
    48 Akumulator - za niskie napięcie
    49 Akumulator - za wysokie napięcie
    51 Awaria pamięci jednostki sterującej (ECU)
    52 Kontrolka awarii - za wysokie napięcie
    53 Przekaźnik pompy paliwa - za niskie napięcie
    54 Przekaźnik pompy paliwa - za wysokie napięcie
    55 Uszkodzona jednostka sterujące (ECU)
    56 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego - zwarcie do masy
    57 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego - obwód otwarty
    61 Zawór odprowadzenia par paliwa - za niskie napięcie
    62 Zawór odprowadzenia par paliwa - za wysokie napięcie
    63 Cewka liniowa (EST) cylindry 2 i 3 - za niskie napięcie
    64 Cewka liniowa (EST) cylindry 1 i 4 - za niskie napięcie
    65 Potencjometr regulacji zawartości CO biegu jałowego - za niskie napięcie
    66 Potencjometr regulacji zawartości CO biegu jałowego - za wysokie napięcie




    67 Czujnik biegu jałowego - za niskie napięcie (przełącznik się nie rozłącza)
    69 Czujnik temperatury powietrza - za niskie napięcie
    71 Czujnik temperatury powietrza - za wysokie napięcie
    72 Czujnik pełnego otwarcia przepustnicy - za wysokie napięcie
    73 Czujnik przepływu powietrza - za niskie napięcie
    74 Czujnik przepływu powietrza - za wysokie napięcie
    75 Kontrola momentu - za niskie napięcie
    76 Kontrola momentu - sygnał ciągły
    79 Ogranicznik momentu - za niskie napięcie (kontrola trakcji)
    81 Zawór wtrysku 1 - za niskie napięcie
    82 Zawór wtrysku 2 - za niskie napięcie
    83 Zawór wtrysku 3 - za niskie napięcie
    84 Zawór wtrysku 4 - za niskie napięcie
    85 Zawór wtrysku 5 - za niskie napięcie (V6 models only)
    86 Zawór wtrysku 6 - za niskie napięcie (V6 models only)
    87 Przekaźnik klimatyzacji - za niskie napięcie
    88 Przekaźnik klimatyzacji - za wysokie napięcie
    89 Grzałka czujnika O2 - za niskie napięcie
    91 Grzałka czujnika O2 - za wysokie napięcie
    92 Awaria czujnika położenia wałka rozrządu
    93 Czujnik Halla - za niskie napięcie
    94 Czujnik Halla - za wysokie napięcie
    95 Zawór "gorącego startu" - za niskie napięcie
    96 Zawór "gorącego startu" - za wysokie napięcie
    97 Odcięcie wtrysku/zapłonu - za wysokie napięcie (moduł kontroli trakcji)
    113 Sterownie doładowania poza zakresem (tylko modele turbo)
    114 Ciśnienie doładowania (bieg jałowy) powyżej normy (tylko modele turbo)
    115 Ciśnienie doładowania (pełna moc) poniżej normy (tylko modele turbo)
    116 Ciśnienie doładowania (pełna moc) powyżej normy (tylko modele turbo)
    117 Zawór upustowy - za niskie napięcie (tylko modele turbo)
    118 Zawór upustowy - za wysokie napięcie (tylko modele turbo)

    -1 2
  • Fibaro
  • #2 15 Paź 2009 18:17
    viper555
    spec od auto-elektro

    Polskie opisy błędów - OPEL/BOSCH MotronicPolskie opisy błędów - OPEL/BOSCH Motronic

    Z całym szacunkiem ale czym to się różni od wersji książkowej.P

    1
  • Fibaro
  • #3 15 Paź 2009 18:29
    tzok
    Moderator Samochody

    Pewnie niczym, ale nie każdy ma książkę, a możliwe do znalezienia w sieci opisy są niezbyt spójne... sporo się nagłowiłem nad znaczeniem błędu 66 :/

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo