Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z ogrzewaniem w Escorcie mk7

zajac1811 15 Paź 2009 20:08 2165 22
  • #1 15 Paź 2009 20:08
    zajac1811
    Poziom 18  

    Mam problem z ogrzewaniem w moim Essim mk7 z silnikiem 1,6 16v Zetec. Ciepłe powietrze z nawiewu zaczyna lecieć dopiero po uzyskaniu prawie normalnej temp. pracy silnika. Czy to normalne?? Mam do dopiero od początku lata tego roku.

    0 22
  • #2 15 Paź 2009 20:10
    balonika3
    Poziom 36  

    Może być zawieszony termostat. Silnik nie nagrzewa się zbyt wolno?

    0
  • #3 15 Paź 2009 20:12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A ty chcesz, żeby ciepłe powietrze było już od momentu uruchomienia silnika?
    Nie da się. A w fordzie jest to jakoś tak zrobione, że z centralnej kratki zawsze leci chłodniejsze, jeśli nie zimne.

    0
  • #4 15 Paź 2009 20:18
    zajac1811
    Poziom 18  

    Termostat jest nowy. Jak chodzi na małym obiegu to ta rurka co wychodzi z obudowy termostatu i idzie w stronę chłodnicy to po chwili jest ciepła a to co w do nagrzewnicy jest zimna przez długi czas.

    0
  • #5 15 Paź 2009 20:22
    balonika3
    Poziom 36  

    zajac1811 napisał:
    Termostat jest nowy. Jak chodzi na małym obiegu to ta rurka co wychodzi z obudowy termostatu i idzie w stronę chłodnicy to po chwili jest ciepła a to co w do nagrzewnicy jest zimna przez długi czas.

    To co Ty masz mały obieg na chłodnicy?

    0
  • #6 15 Paź 2009 20:25
    zajac1811
    Poziom 18  

    Chodzi mi o te rurki co są od spodu termostatu jedna leci w stronę chłodnicy i jest zaraz ciepła a ta co leci do nagrzewnicy jest długo zimna. Dlaczego??

    0
  • #7 15 Paź 2009 20:28
    balonika3
    Poziom 36  

    Może nagrzewnica jest zatkana i pompa przepycha płyn przez termostat na duży obieg. Trzeba odłączyć obie rurki nagrzewnicy i dmuchnąć.

    0
  • #8 15 Paź 2009 20:32
    zajac1811
    Poziom 18  

    Duży obieg jest zamknięty. Gruba rura jest zimna dopóki termostat się nie otworzy. Od spodu są rurki 16/23 i jedna idzie w stronę chłodnicy a druga do nagrzewnicy. A nagrzewnica jest drożna.

    0
  • #9 15 Paź 2009 20:43
    balonika3
    Poziom 36  

    A nagrzewnica nie jest zapowietrzona?

    0
  • #10 15 Paź 2009 20:44
    zajac1811
    Poziom 18  

    A jak ją odpowietrzyć??

    0
  • #11 15 Paź 2009 21:14
    balonika3
    Poziom 36  

    Możliwe, że nie odpowietrza się. Poszukaj zaworków na wężach.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    W aucie jest gaz?

    0
  • #12 15 Paź 2009 21:29
    zajac1811
    Poziom 18  

    Tak jest gaz. I z tego co mi się zdaje to reduktor jest podłączony na powrocie z nagrzewnicy. Założony jest parę dni temu.i Gaz to sekwencja i przez to także długo na gaz mi się przełącza. A wcześniej było dobrze.

    0
  • #13 15 Paź 2009 21:30
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 15 Paź 2009 21:33
    zajac1811
    Poziom 18  

    Nie widziałem żadnych zaworków na wężach:(

    0
  • #15 15 Paź 2009 21:38
    adielektro
    Poziom 20  

    Poziom płynu ok ? Zapowietrzyć się niestety potrafi, sprawdź drożność nagrzewnicy.

    0
  • #16 15 Paź 2009 21:43
    zajac1811
    Poziom 18  

    Nagrzewnica drożna. Bo jak się dobrze rozgrzeje samochód to grzeje nawet dobrze. stan płynu jest pod max

    0
  • #17 15 Paź 2009 22:28
    balonika3
    Poziom 36  

    zajac1811 napisał:
    Tak jest gaz.

    To pewnie gazownia zżera ciepło.

    0
  • #18 15 Paź 2009 22:31
    zajac1811
    Poziom 18  

    Ale jest na powrocie z nagrzewnicy nie na wejściu.

    0
  • #19 15 Paź 2009 22:37
    balonika3
    Poziom 36  

    A może tam jest utrudniony przepływ.

    0
  • #20 15 Paź 2009 22:59
    kraval
    Poziom 11  

    nie ma znaczenia czy gaz wpiety jest przed czy po nagrzewnicy. Jesli ogranicza przeplyw wody to i tak zablokuje.
    Najprosciej bedzie jesli przywrocisz obieg tak jak bylo przed zalozeniem gazu i sprawdz.
    A jak juz bedziesz mial rozpiete przewody to sprobuj dmuchnac ustami w wejscie nagrzewnicy i sprawdz czy jestes w stanie sila pluc wydmuchac wode z nagrzewnicy.
    Przed testem zawsze dobrze odpowietrz uklad.
    Jesli nie masz specjalnych odpowietrznikow (a ford chyba nie robi) to po prostu nalej wody do zbiorniczka ponad max i daj mu na 30sec jakies 2-3tys obrotow pilnujac poziomu w zbiorniczku.

    0
  • #21 16 Paź 2009 15:30
    zajac1811
    Poziom 18  

    Dmuchałem w rurkę nagrzewnicy i daje radę przepchnąć wodę siłą płuc. A czy termostat nie jest podwójny na nagrzewice i na chłodnice??

    0
  • #22 16 Paź 2009 17:14
    balonika3
    Poziom 36  

    Termostat jest jeden. Jeżeli wcześniej było dobrze, to tak jak pisałem - gazownia zabiera ciepło.

    0
  • #23 16 Paź 2009 19:46
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W fordzie nie odpowietrza się układu. Nie ma jakiś zaworków, czy specjalnej pozycji auta. Zalewasz i jedziesz.
    Przełącz na benzynę, odepnij reduktor i sprawdź, jak wtedy działa. Jak wróci do normy, to masz odpowiedź. To nie satelita, a prosty układ.

    0