Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbyt wolno chodzaca dmuchawa ( Vectra B, Climatronik)

szpaner16 15 Paź 2009 20:57 3673 9
  • #1 15 Paź 2009 20:57
    szpaner16
    Poziom 11  

    Witam, poczytałem troche i juz nie mam pomysłu.
    Vectra B 1.8 16V z Climatronikiem.

    Problem dotyczy nawiewu, opisze wszsytko co zaobserwowałem/zrobiłem.

    Najpierw było tak ze wentylator nie pracował wogole od 1-9, bezpiecznik ok, wiec wyjałem wentylator no i okzało sie ze skonczyły sie szczotki, wiec kupiłem jakies NO NAME, do piłowałem i spasowałem.
    WQentylator na krótko z aku ruszył, tyle tylko ze jego obroty nie były duze, tak poprostu sie krecił 9 cos jak na 1 biegu.
    Załozyłem go do auta, podłaczyłem, właczam nawiew a tu zonk, wentylator kreci sie z taka sama predkoscia (czyli bardzo wolno) tylko na 9 pozycji, po właczeniu np 8 przestaje sie krecic, właczajac 7 słychac tylko pykniecie przekaznika, albo modułu sterowania pod deska.
    Dodam ze napiecie na kostce wentylatora wynosiło 12V

    No i teraz nich mi ktos powie czego sie czepić, co jest nie tak ze on tak wolno sie kreci bezposrednio z akumulatora, jak i podłaczony pod instalacje na biegu 9 i tylko na 9?

    Bo myslałem zeby zmienic tranzystory mocy na moduyle sterowania, ale czy to wogole cos pomorze?

    Jesli ktos ma jakis pomysł to chetnie posłucham.

    Pozdrawiam

  • #2 15 Paź 2009 21:52
    Zygaqra
    Poziom 34  

    Sprawdź ręką, czy wirnik lekko się obraca, jeżeli ciężko- psiknij na panewki WD-40 lub daj po kropli rzadkiego oleju i wtedy sprawdź jak obraca się wirnik, powinno pomóc.

  • #3 15 Paź 2009 22:23
    kwok
    Poziom 38  

    możesz jeszcze wyczyścić rowki między lamelkami komutatora, ogólnie przetrzeć go troszkę papierem ściernym i sprawdzić czy uzwojenie wirnika nie ma zwarcia do masy - może wirnik jest spalony

  • #4 15 Paź 2009 23:16
    kraval
    Poziom 11  

    pomysl,
    po co chcesz wymieniac tranzystory zasilajace went,
    skoro on nie chce pracowac nawet jesli podlaczysz go bezposredniu do aku ???
    Sprawdz to co pisali poprzednicy:
    czystosc komutatora, rowki , opory toczenia.

  • #5 16 Paź 2009 00:23
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    wymien silnik z wiatraka za pare zł kupisz na szrocie

  • #6 16 Paź 2009 08:03
    szpaner16
    Poziom 11  

    Dzieki Panowie,macie racje, winny jest wirnik, moj bład ze nie wyczysciłem komutatora, raz z tego ze nie miałem zbytnio czasu, teraz poszukam gdzies szczotek takich jak maja byc i rozbiore go doszczetnie i dodatkowo pomierze, bo tego tez nie zrobiłem.


    Tranzystory chce wymienic z tego wzgledu ze wentyl pracuje tylko na 9 biegu, no a kupno wentylatora raczej odpada, bo najtanszy 150zł, a i tak najprawdopodobniej w takim tez szczotki sa lub beda do wymiany.

  • #7 01 Lis 2009 19:44
    Albin
    Poziom 11  

    A jakie zalozyles szczotki ?
    Ja testowo zalozylem weglowe i bylo tak samo jak u ciebie.
    Potem zalozylem miedziano weglowe i bylo OK.

  • #8 07 Lis 2009 07:22
    szpaner16
    Poziom 11  

    Dopiero w srode zmieniłem szczotki na oryginał Bosch, no i wentyl w koncu normalnie dmucha, wczesniej były szczotki weglowe.
    Zostały do zmiany jeszcze tranzystory bo wenty chodzi tylko na 9 biegu.

    Dziekuje wszystkim za rady, pozdrawiam.

  • #9 07 Lis 2009 12:02
    1078231
    Usunięty  
  • #10 21 Lis 2009 23:59
    szpaner16
    Poziom 11  

    Jak to nie wiem jak opisane jest to wszedzie, wiem ze BD nie chodza.
    Załozyłem MJ11015G i wszystko hula jak powinno

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME