Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zimny VW TDI 105 PS dymi na bialo , pozniej spokoj

Dax6 15 Paź 2009 21:41 27904 16
  • #1 15 Paź 2009 21:41
    Dax6
    Poziom 13  

    Witam kolegow,

    temat juz sie gdzies przewijal , ale finalu nie bylo.
    Problem jest taki : odpalam zimny ( bez najmnieszych problemow ) i dymi na bialo - na wolnych obrotach. Zapach niespalonego diesla. NIE OLEJU !!! Po paru kilometrach wszystko wraca do normy i ani sladu dymienia. Silnik chodzi idealnie rowno. Moc taka sama.

    Wykluczam :

    - turbo
    - uszczelka pod glowica
    - woda w oleju
    - ubytki plynu
    - paliwo
    - ubytek oleju
    - to nie para wodna
    - swiece zarowe sprawdzone

    badanie diagnostyczne po podlaczeniu komputera servisowego nic nie wykazalo. Zero bledow !

    Mam silnik wyposazony w uklad wydechowy z filtrem czasteczek. Ale to nie ma znaczenia


    W internecie pojawia sie ten temat bardzo czesto , ale nikomu nie chce sie doprowadzic sprawe do konca. Gdzies cos naprawiaja i nie dziela sie wiedza z innymi.

    Koledzy, bardzo prosze , aby sie skupic wylacznie na tym problemie i nie rozwijac innych watkow.
    Moj silnik ma przejechane 80 tys km , 2006 rok

    bede wdzieczny za wskazanie usterki

    dax

    0 16
  • #2 15 Paź 2009 22:40
    Spacewalker
    Poziom 32  

    A moze to jest najnormalniejsza w świecie para wynikająca z róznicy temperatur ? W lato poprostu tego nie widac.

    0
  • #3 15 Paź 2009 22:48
    Dax6
    Poziom 13  

    kolego, prosze abys przeczytal jeszcze raz moj post. Tym razem uwazniej. Napewno wyczytasz w liscie wykluczen pare wodna.

    Prosze o wypowiedz tylko tych , ktorzy mieli podobny problem i usuneli usterke.

    Niech sie nikt inny nie wypowiada na ten temat.

    0
  • #4 16 Paź 2009 23:11
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego proszę sprawdzić wszystkie świece żarowe (np. poprzez żarówkę 21 W ) . Na podstawie Twego opisu wnioskuję, że masz niesprawną min. jedną ze świec. Aktualnie tj. przy obecnej temperaturze, nawet silnik z TDI korzysta ze świec żarowych i właśnie po uruchomieniu silnika dymi "na biało" ten cylinder, w którym nie grzeje świeca żarowa.

    2
  • #5 16 Paź 2009 23:26
    Dax6
    Poziom 13  

    awaria swiecy byla by wykazana jako blad w komputerze pokladowym ( pamiec )
    Auto zostalo zdiagnozowane i nie wykazalo ani jednego bledu.

    Kopcenie z powodu wadliwej swiecy zarowej wystepuje tylko chwilowo. Praktycznie , po przegazowaniu i jakiejs minucie kocenie takie zanika.
    U mnie w czasie jazdy nie dymi. Kiedy zatrzymam sie na swiatlach , to z tylu siwo. Gryzacy smrod ropy.
    Po 2 kilometrach jazdy znika calkowicie kopcenie. Spaliny nie przypominaja nawet diesla ( filtr czasteczek )

    Kiedy pojechalem na diagnostyke , to po drodze dymil ( zatrzymanie na swiatlach i wolne obroty ) Kiedy dojechalem , to nie bylo juz czego pokazywac.

    Tak sie dzieje tylko na wolnych obrotach.
    Kiedys cos tam cykalo pod kierownica ( jakis przekaznik ) a od czasu awarii ten przekaznik milczy.

    Co moze wlaczac ten przekaznik i co ma taki wplyw na spalanie przy zimnym silniku.
    Moze ktos to w taki sposob skojarzy...
    Cos sie nie wlacza w pore

    2
  • #6 17 Paź 2009 02:37
    Sztomel
    Poziom 34  

    Faktycznie, przy uszkodzonej/ych świecach kopciłby tylko chwilę po odpaleniu ale skoro kopci przez 2 kilometry to jest to dość ciekawy przypadek - zwłaszcza, że sterownik silnika nie pokazał żadnych błędów - można byłoby przypuszczać, że silnikowi brakuje powietrza do spalenia ropy z powodu zacinającej się klapy gaszącej ale u Ciebie jest ona sterowana elektrycznie więc czujniki krańcowe w przypadku jej zacinania się pokazałyby jej błąd - pewnie masz silnik BKC. Piszesz, że spaliny mają kolor biały a mnie wydaje się, że raczej powinny mieć kolor jasnoszary przy takim ich zapachu, sprawdziłbym jeszcze wartość kąta synchronizacji, zwłaszcza jeśli niedawno wymieniany był u Ciebie rozrząd.

    0
  • #7 17 Paź 2009 12:20
    Dax6
    Poziom 13  

    witam

    faktycznie , dym jest jasnoszary. Nie bialy. No moze to tak obrazowo przedstawilem. Nie jest napewno niebieski i nie jest czarny.

    Przypadek jest naprawde irytujacy. Nikt nie potrafi wskazac usterki. Komputer nic nie wykazal. Nie mogl tez wykazac , bo kiedy dojechalem na diagnostyke , to juz bylo po bolu i przestal dymic.

    Czasami sie zdarza , ze wylaczy sie dymienie wczesniej. Dzieje sie tak w przypadku , kiedy trafie na zielona fale ( zielone swiatla na skrzyzowaniech ) i nie musze sie zatrzymywac. To tylko na wolnych obrotach tak sie dzieje.

    Wspominalem o jakims przekazniku , ktory wczesniej cykal gdzies pod kolumna kierownicza , a teraz tego nie slysze i dymi.

    rece opadaja

    czekam na nastepne sugestie.

    Tak sobie mysle , ze awaria klapy ograniczala by w odczuwalny sposob moc silnika , a tu nic. Moc 100%

    1
  • #8 14 Lis 2009 23:03
    slawek13
    Poziom 1  

    Sprawdź ustawienie kąta wtrysku. Myślę ,że jest za późny,wraz ze wzrostem temperatury zmienia się kąt na wcześniejszy i dla tego przestaje dymić.

    0
  • #9 14 Lis 2009 23:45
    Dax6
    Poziom 13  

    Witam ponownie,

    odczekalem troche i pisze po paru tygodniach.

    Wszystko ustalo. Nie ma juz dymienia. Czyste spaliny. No i pozostalo tylko pytanie : co to moglo byc ?

    Moze zatankowalem jakiegos paliwa z BIO komponentami...
    Wypalilem i spokoj...
    Ale w miedzyczasie zatankowalem jeszcze raz na innej stacji i to sie powtorzylo.
    Paliwo wiec chyba wyklucze.
    Mozliwe , ze jest jakas przepustnica lub inne dziadostwo i to zaczyna dzialac dopiero w niskich temperaturach.
    Kiedy bylo cieplo , to moglo jakies urzadzenie w ogole nie dzialac. No i sie zastalo...
    Teraz , kiedy jest zimniej , jakis czujnik zmusil to cos do dzialania. Najpierw z oporami , a po kilu razach sie moze rozchodzilo i zaczelo dzialac prawidlowo.

    Tylko co to moglo byc ?

    Teraz jest znow jak powinno. Czyli super

    1
  • #10 06 Sty 2011 11:10
    inginio
    Poziom 15  

    Temat delikatnie mówiąc przeterminowany ,ale robiłem niedawno podobny silnik AXR.Po odpaleniu po nocy dymił jak lokomotywa prze dobre kilka minut. Świeczki sprawdzone, więc zostały pompowtryski. Wymieniłem na nich komplet naprawczy uszczelnień, a przy okazji zauważyłem na nich lekkie wytarcia w miejscach gdzie wchodzą w głowice czyli na oringach. Po wymianie uszczelnień wszystko wróciło do normy.Poprostu część paliwka schodziła na cylinder ale oleju jeszcze nie przybywało.Pozdrawiam i mam nadzieje że to komuś może się przyda.

    1
  • #11 01 Kwi 2011 23:21
    grzywka00
    Poziom 8  

    witam ja też mam podobny problem ,tylko ze u mnie jak jest zimny silnik to bardzo ciężko pali, jak już odpali to właśnie taki siwy dym, gryzący się unosi z vaga też nic nie odczytuję sprawdzałem wszystko ,ostatnio wymieniałem rozrząd i podejrzewam że to może być kąt wtrysku ale potrzebuje pomocy co zrobić żeby go przestawic za pomocą vaga jakie numery wpisać w tabele a może lepiej za pomocą vw tool pomocy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    dodam że mój silnik to anj 2.5 tdi 109 km vw lt35 z 2001

    1
  • #12 02 Kwi 2011 00:55
    T5
    Moderator Samochody

    grzywka00 napisał:
    podejrzewam że to może być kąt wtrysku ale potrzebuje pomocy co zrobić żeby go przestawic za pomocą vaga
    .
    Marzyciel:D.Spier.... a komputer za ciebie nie ustawi.

    0
  • #13 02 Kwi 2011 15:22
    darekrawa
    Poziom 12  

    grzywka00 napisał:
    witam ja też mam podobny problem ,tylko ze u mnie jak jest zimny silnik to bardzo ciężko pali, jak już odpali to właśnie taki siwy dym, gryzący się unosi z vaga też nic nie odczytuję sprawdzałem wszystko ,ostatnio wymieniałem rozrząd i podejrzewam że to może być kąt wtrysku ale potrzebuje pomocy co zrobić żeby go przestawic za pomocą vaga jakie numery wpisać w tabele a może lepiej za pomocą vw tool pomocy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    dodam że mój silnik to anj 2.5 tdi 109 km vw lt35 z 2001


    Kąta wyprzedzenia wtrysku VAGiem nie ustawisz, trzeba go ustawić na czujnik. Pojedź do jakiegoś zakładu naprawiającego pompy wtryskowe i oni powinni to ustawić.

    0
  • #14 03 Kwi 2011 18:11
    grzywka00
    Poziom 8  

    tak wiem ze za pomocą vaga nie ustawie ale dziś zrobiłem logi może ktoś odczytać, odrazu powiem że tylko te grupy mogłem zrobić,i narazie są to logi statyczne dynamicznych narazie nie zrobie bo w kompie nie trzyma mi bateria.


    http://vaglog.rtnet.pl/arturtobiasz-krajewski_41871.html
    http://vaglog.rtnet.pl/arturtobiasz-krajewski_41872.html
    http://vaglog.rtnet.pl/arturtobiasz-krajewski_41873.html
    http://vaglog.rtnet.pl/arturtobiasz-krajewski_41874.html

    0
  • #15 21 Gru 2011 21:50
    alfa83
    Poziom 2  

    Też będę wdzięczny. Dax6 mam ten sam silnik i ten sam problem. Pojawił się przy przejechanych 124 tyś. Mechanicy wymienili mi oringi wtryskiwaczy, ale nadal nic (wymiana pozytywnie wpłynęła na zmniejszenie spalania podczas postoju było 0,7l/h a jest 0,5l/h). Zasugerowali że orócz tych gum powinno sie wymienić głowice bo gniazda wryskiwaczy są wyrobione.

    Jeżeli ktoś uporał się z tym problemem to niech opisze jego rozwiązanie i nie wypisuje bzdur o parze wodne w zimie bo problem jest też przy letnich upałach 30 stopniowych - sym śmierdzi nie wypalonym paliwem!!!

    0
  • #16 25 Sty 2012 21:58
    kaczor100020
    Poziom 12  

    Ale kolega faktycznie dokonczyl temat.Tak narzekal na poprzednikow i to samo zrobil.


    Odswiezam temat
    Moze ktos wkoncu rozwiazal ten problem.Ja mam X5 z 3 litrowym silnikiem i mam te same objawy po odpaleniu dymi i smierdzi jak sie nagrzeje dalej smierdzi ale juz dalej nie widac tego.Kolega wspomnial tez o cykaniu ja te cykanie slysze caly czas na postoju.
    Prosze o podpowiedzi i moze znajdziemy wkoncu konkretna odpowiedz na te odwieczne pytanie


    Nie mam polskich znakow wiec bez pisania glopich tekstow poprosze

    1
  • #17 15 Lis 2017 09:00
    Audi153
    Poziom 1  

    Miałem taki sam problem w audi a4 b7 1 9 tdi ciężko odpalał jakby na trzech garach a potem siwy dym okazało się że głowica miała wyrobione szklanki.Po robocie głowicy problemu nie ma

    1