Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

samochód kia sportage 1995 benz. lewe obroty

olimaro 16 Oct 2009 12:35 4103 11
  • #1
    olimaro
    Level 2  
    mam problem z moją kijanką, auto do tej pory chodziło bez zarzutów, w pewnym momencie pojawił się problem z odpaleniem, odbija w rozrusznik i łapie lewe obroty, sprawdziłem co mogłem i wszystko wydaje się być w porządku, konsultowałem się z wieloma mechanikami ale rozkładają ręce, może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną? bardzo proszę o jakieś pomysły.
    pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    stan2300
    Level 17  
    witam i chcialbym sie zapytc czy twoje auto posiada aparat zaplonowy z kopulka czy sa dwie cewki z dwoma wyjsciami przewodow wysokiego napiecia bo ,jesli masz kopulke to sprawdz wewnatrz czy nie jest wypalona sciezka wewnatrz z jednego wyjscia na drugie wowczas bedzie wystepowala iskra nie na tym cylindrze na ktorym powinna ,a przy cewkach zblokowanych moze przechodzic wysokie napiecie na drugi przewod szczegolnie gdy cewki sa brudne od kurzu a teraz przychodza wilgotne dni co powoduje ulatwienie przebic znam to z doswiadczenia na wlasnej skorze pozdrawiam
  • #3
    on117
    Level 27  
    Może trzeba wyregulować zapłon?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    olimaro
    Level 2  
    dzięki za szybkie odpowiedzi, niestety albo na szczęście mechanicznie jest wszystko w porządku,
    jest jedna poczwórna cewka do której idzie jeden przewód, czujnik położenia wału wymieniony, silnik ośmiozaworowy,
    jestem naprawdę w kropce!
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    olimaro
    Level 2  
    Dla wszystkich zainteresowanych - znalazłem przyczynę! okazało się, że koło zębate z czujnikiem "odkleiło" się od koła zamachowego. Przyspawałem je i teraz silniczek chodzi bez zarzutów.
  • #8
    rezmac
    Level 11  
    Witam
    Podpinam się pod temat. Posiadam Kia 2.0 DOHC z 98 r. Walczę z takimi objawami jak opisywano z małą różnicą autko po zakupie zapalało ciężko. Przy kręceniu rozrusznikiem "stawało dęba", delikatnie strzeliło w wydech i po dłuższym kręceniu odpalało łapało równe obroty i ok. Oczywiście jak to po zakupie do mechanika, wymiana rozrządu + rolka, oleje, filtry. I nic żadnej poprawy więc "diagnostyka" - błyskałem i błędów jak w książce telefonicznej. Pokasowałem błędy wymieniłem to co potrzeba czyli czujnik temperatury ten od kompa, sonda lambda - na uniwersalną bo taką posiadałem, czujnik położenia wału i super autko pozbyło się błędów oprócz błędu nr 5 niestety nie ma go w żadnej rozpisce oraz sporadyczny błąd sondy. Wszystko to scedowałem na winę instalacji gazu (samochód jest zagazowany lecz instalacja odłączona z powodu złej pracy na benzynie - odpalanie ). Po tych wszystkich czynnościach brak poprawy przy odpalaniu. Dzisiaj Kijanka rzuciła palenie przy kręceniu parę razy strzeliła w wydech i koniec. Jak sprawdzić ten pierścień od czujnika położenia wału w prosty sposób bo chyba tylko to pozostało lub jakieś inne sugestie z waszej strony, mnie pomysły się skończyły a "mechanicy" słysząc, że to Kia Sportage nie mają czasu, środków i są zarobieni po łokcie.
  • #9
    Thor1996
    Level 10  
    coś z zapłonem moze być, zle ustawiony,
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    rezmac
    Level 11  
    Jaki powinien być odstęp ?. Czujniki zbliżeniowe mają różne wartości.
  • #12
    User removed account
    User removed account