Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 100 C3 Avant 2.3 E Benzyna + gaz nie odpala na benzynie

zinck 16 Oct 2009 12:59 20406 38
  • #1
    zinck
    Level 10  
    Witam.
    Tak jak w temacie posiadam Audi 100 z silnikiem 2.3.
    Samochód nie odpala na benzynie na gazie i owszem lecz tylko jak jest ciepło z wiadomych przyczyn.
    Objawy zanim to się stało były następujące kupując samochód koleś powiedział, że auto ma niewyregulowane obroty na benzynie ale odpalało tylko jak schodziło się poniżej 2 tyś obr. gasło, ja osioł dałem się nabrać, że to błahostka i kupiłem ten samochód.
    Po pewnym czasie jeżdżenia samochód przestał w ogóle odpalać(na gazie też) i poszedł do mechanika, który postraszył mnie, że jeżeli jest zepsuta waga(nie wiem jak się to pisze, proszę o sprostowanie i wytłumaczenie co to jest) to nie będzie mi się opłacało naprawiać bo nowa kosztuje 4tyś.
    Ale, za godzinę od zostawienia samochodu w warsztacie zadzwonił do mnie i powiedział, że samochód już działa.
    Przy odbiorze pytałem się co było nie tak ale mi nie powiedział zainkasował 150zł za regulację lpg i powiedział, że powinien wziąć więcej ale nie wyregulował mi (chyba tej wagi?) bo końcówka do regulacji była upalona.
    Jeździłem miesiąc na gazie normalnie (w międzyczasie próbowałem odpalić na gazie i przy wysokich obrotach przerzucić na benzynę ale po przerzuceniu od razu gasł) tylko jak zimno było to nawet nie próbowałem odpalić.
    Ale zaczęło mnie to już irytować bo teraz jest cały czas zimno i nawet do mechanika pojechać nie mogłem jak byłem umówiony.
    Mam kilka próśb proszę o powiedzenie co mogło paść jaki ewentualnie byłby koszt oraz wytłumaczenie co to jest ta waga.
    Ewentualnie jeżeli ktoś zna mechanika we Wrocławiu, który by się tego podjął, to proszę o namiary.
    (Zanim samochód trafił do tego mechanika, który go odpalił na gazie zwiedził jeszcze dwóch, jeden powiedział, że dopiero jak wróci jego diagnosta to się wezmą za to a drugi wymienił jakąś rurkę i powiedział, że nie ma jak sprawdzić co jest nie tak bo sprzętu nie ma).
    Z góry dzięki za pomoc.
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiesz ze swoją wiedzą na ten temat to raczej czarno to widze,ale jedyne co mi się nasuwa to szukaj warsztatu gdzie mechanik nie ucieknie na dzwięk wtrysk mechaniczny ew.ke-jetronic.Jak sam się przekonałeś problem to mała znajomość tego układu wtryskowego przez fachowców........Napisz co możesz sprawdzić sam.
  • #3
    mihhau997
    Level 13  
    wytłumaczenie co to jest ta waga chyba chodzi o VAG - program którym diagnozuje się auto. jeśli Twoje auto jest C3 to nie ma opcji żeby zdiagnozować tym programem; jedynie kody błyskowe

    manta masz rację co do mechaników - jak słyszą że mechaniczny wtrysk to uciekają od tego albo udają że wiedzą co mają robić. wymienią Ci pół auta a i tak nie będzie jeździło
  • #4
    zinck
    Level 10  
    aha jeszcze jedno Po przeczytaniu x tematów na elektrodzie doszedłem do wniosku, że uszkodzony mam rozdzielacz paliwa ponieważ zdarza się, że strzela na gazie raz nawet po takim strzale mi zgasł. Myślicie, że warto zaryzykować 280 zł na używkę rozdzielacza?
  • Helpful post
    #5
    J23-LUB
    Level 13  
    Na 90% nie chodzi pompa od benzyny,zatarła się lub spaliła z braku PB95.Zdejm przewody zasilające silnik w benzyne i zakręć motorem a zobaczysz czy podaje paliwo.Pompka jest w zbiorniku paliwa razem z pływakiem.
  • #6
    zinck
    Level 10  
    Dobra dzięki za sugestię sprawdzę to(Jutro jak jasno będzie). Ale jak strzela na gazie to rozdzielacz też chyba mógł pójść? Jak myślicie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    mihhau997 wrote:
    wytłumaczenie co to jest ta waga chyba chodzi o VAG - program którym diagnozuje się auto. jeśli Twoje auto jest C3 to nie ma opcji żeby zdiagnozować tym programem; jedynie kody błyskowe

    manta masz rację co do mechaników - jak słyszą że mechaniczny wtrysk to uciekają od tego albo udają że wiedzą co mają robić. wymienią Ci pół auta a i tak nie będzie jeździło


    To zastanawia mnie tylko dlaczego powiedział, że właśnie ta waga mogła mi paść, że nowa kosztuje 4 tyś. Nie rozumiem jakiś fachowiec przez duże F musiał to być.
  • #7
    zinck
    Level 10  
    Witam to znowu ja odkręciłem jeden z przewodów doprowadzających paliwo do silnika pokręciłem silnikiem i nic nie poleciało czyli poszła pewnie pompa. Odkręciłem dekielek i moim oczom ukazał się taki obraz co dalej? Proszę o szybką odpowiedź.
    Audi 100 C3 Avant 2.3 E Benzyna + gaz nie odpala na benzynie
  • Helpful post
    #8
    1Remus
    Level 16  
    Odlacz wtyczki elektryczne.Odepnij przewody paliwowe i przewod odpowietrzajacy.Przekrec pierscien metalowy w lewo.Jezeli nie masz orginalnego klucza trzeba sobie czasami pomoc srubokretem i mlotkiem.DELIKATNIE!!!Najlepiej drewnianym mlotkiem zeby nie spowodowac iskrzenia.Nastepnie mozesz,ostroznie ta czesc wyjac.Wykrec od spodu wtyk elektryczny i mocowanie przewodu odpowietrzajacego.Teraz wkladasz reke do zbiornia i musisz wyczuc jak jest pompa osadzona.Mianowicie sa dwa rodzaje mocowan.Pompa moze byc zatrzasnieta na trzech gumowych poduszkach .Trzeba delikatnie wypiac.Lub pompa jest w plastikowej ramce ktora musisz lekko przekrecic w lewo i podciagnac do gory.
  • Helpful post
    #9
    polaak1
    Level 12  
    1. sprawdz na kostce od pompki napięcie - czy podczas kręcenia pojawia się +12V, mogło sie zdarzyć, ze masz pompę rozłączaną poprzez przekaznik przy instalacji gazowej
  • #10
    zinck
    Level 10  
    tam są 4 kabelki pomiędzy którymi ma być +12?
  • Helpful post
    #11
    MELON197
    Level 15  
    Będą 2 grubsze i 2 cieńsze(kolorów nie pamiętam)zasilanie pompy to te grubsze.
  • #12
    zinck
    Level 10  
    Kiedy zakręciłem motorem to na kostce miałem 0,03 V więc w ogóle nie ma zasilania. Co może być nie tak?
  • Helpful post
    #13
    MELON197
    Level 15  
    Weż minus z nadwozia i sprawdz czy do wtyczki dochodzi plus.Jeśli nie to podłącz pompę na krótko np:z tylnej pozycji albo 2 akumulatora i próbuj palić.Może brak zasilania pompy to wierzchołek góry lodowej.
  • #14
    zinck
    Level 10  
    Powiem tak sprawdziłem tak jak poradziłeś jako, że akumulator mam zamontowany pod tylną kanapą to miałem łatwo.I tak gdy podłączyłem na krótko z akumulatorem to zaczęła buczeć pomyślałem, że pracuje i spróbowałem odpalić nic jednak to nie dało bo paliwo dalej nie dochodzi do silnika czyli mam padniętą pompę i nie mam napięcia na pompie czyli lipa.
    Sprawdzałem też inne wariacje i doszedłem do wniosku, że "masa" jest dobra ale "plus" już nie. Muszę nową pompę kupić i wtedy sprawdzić ale najpierw chciałbym przywrócić 12V na pompę. Jakieś rady może przekaźnik od gazu mi ją odcina bo kiedyś odłączyłem go przypadkowo i męczyłem się z podłączeniem ale w końcu mi się udało podłączyć chociaż nie wiem czy dobrze poradźcie. Załączam schemat przekaźnika.
    Przekaźnik to:
    SUN HOLD
    SCB-1-M-1240
    40A 12VDC
    COIL 12VDC
    I mam następujące kabelki do podłączenia:
    Żółty
    Żółty
    Podwójny Niebieski i
    Podwójny czarny
    Mój sterownik gazu to ELPIGaz by A.E.G.
    Audi 100 C3 Avant 2.3 E Benzyna + gaz nie odpala na benzynie
    Jakieś sugestie?
  • #15
    zinck
    Level 10  
    Ktoś wie? Bo mi na tym bardzo zależy.
    Wymontowałem pompę paliwa i podłączyłem do 12v i pompuje ale słabo i pewnie jest za niskie ciśnienie. Muszę sprawdzić manometrem tylko nie wiem ile powinno być barów moja pompa to Bosch 0 580 254 019.
  • #16
    1Remus
    Level 16  
    Witam.

    Pompa powinna pompowac pod cisnieniem 6 bar.
    Pozdrowionka.
  • #17
    zinck
    Level 10  
    A wiecie gdzie mogę mieć bezpiecznik od pompy paliwa? Bo w skrzynce bezpieczników(u mnie jest pod maską) na rozpisce nie było pompy paliwa. Jak rozkręcałem półkę pod kokpitem to były jakieś bezpieczniki ale opisu nie było proszę o pomoc.
  • Helpful post
    #19
    marcinex
    Level 13  
    po pierwsze "WAGA" w tym wtrysku to jest coś w typie przepływki i to ta waga steruje dawką paliwa.Jest klapa-dźwignia-membrana- i jeżeli kilka razy strzeli na gazie to ten układ sterujący potrafi się rozpaść. Miałem okazje reanimować coś takiego.
    Po drugie na wolnych obrotach zimny silnik powinien pracować gdyż paliwo jest podawane na dodatkowy wtrysk w kolektorze ssącym chyba że masz uszkodzony czujnik temperatury i lub pompe paliwa.
    Po trzecie jakieś dziwne napięcie na pompie paliwa sugeruje iż skorodował lub wypalił się przekaźnik
  • Helpful post
    #20
    teletechnika
    Level 11  
    Bezpiecznik ma nr 13, o ile dobrze pamiętam. Gaz zazwyczaj strzela od uszkodzeń układu zapłonowego. Pozdrawiam.
  • #21
    zinck
    Level 10  
    Dzięki wielkie za wskazówki poszukam tego bezpiecznika od pompy u siebie.
    marcinex wrote:
    po pierwsze "WAGA" w tym wtrysku to jest coś w typie przepływki i to ta waga steruje dawką paliwa.Jest klapa-dźwignia-membrana- i jeżeli kilka razy strzeli na gazie to ten układ sterujący potrafi się rozpaść. Miałem okazje reanimować coś takiego.
    Po drugie na wolnych obrotach zimny silnik powinien pracować gdyż paliwo jest podawane na dodatkowy wtrysk w kolektorze ssącym chyba że masz uszkodzony czujnik temperatury i lub pompe paliwa.
    Po trzecie jakieś dziwne napięcie na pompie paliwa sugeruje iż skorodował lub wypalił się przekaźnik

    Pompa jest walnięta ale dzisiaj będę miał nową. Chyba ten przekaźnik poszedł. Ale mam pytanie chodzi o przekaźnik ten od instalacji gazowej czy jakiś inny? I jak go sprawdzić? Gdzie jest? Jaki jest jego numer?
    Czujnik jest raczej dobry bo pokazuje dobrą temperaturę.
    Proszę o szybką odpowiedź.

    Dodano po 5 [godziny] 3 [minuty]:

    Czy ktoś wie bo mam już nową pompę zamontowaną?
  • #22
    marcinex
    Level 13  
    czujnik temperatury sterujący dodatkowym wtryskiwaczem to nie ten sam co od wskaźnika
    do tego sterującego dochodzą dwa przewody
    jest jeszcze mikrostyk przy przepustnicy który załącza ten dodatkowy wtryskiwacz przy pełnym jej otwarciu
    przekaźnika szukaj na podszybiu od strony silnika lub w puszkach w komorze silnika (dokładnie nie pamiętam)
    podłącz pompę innymi przewodami np.spod postojówki i zobacz czy zagada
  • #23
    zinck
    Level 10  
    Pompa zagadała, że aż miło samochód działa tylko nie mogę nim nigdzie jechać bo nie podaje zasilania na pompę. Wygląda to tak, że gdy włączam zapłon pojawia się na chwilę 12V i po 1 sek znika. Gdy pokręcę motorem to wtedy jest od 7-10 V na pompę ale to nie starcza żeby ona ruszyła gdy podłączyłem bezpośrednio z akumulatora samochód odpalił i było słychać pracę pompy. Co mogło paść? Bezpiecznik wymieniłem bo był walnięty.
  • #24
    marcinex
    Level 13  
    sprawdź czy jak podłączysz mase gdzieś z blachy a plus z kostki będzie wyższe napięcie bo mógł skorodować minus
    to że pojawia się prąd na pompie po przekręceniu kluczyka i po chwili zanika to normalny objaw
    sprawdź też do jakiego stopnia spada napięcie na akumulatorze podczas rozruchu bo możesz mieć walnięty aku i sprawdź połączenie masy z aku do nadwozia
  • #25
    teletechnika
    Level 11  
    Nie wiem jaką masz instalację gazową. W starszych typach LPG zazwyczaj jest przekaźnik, który odłącza pompę gdy samochód przełącza się na gaz. Jest on tak zrobiony że wyłącza pompę w momencie gdy dostaje napięcie ze sterownika LPG, gdy silnik zaczyna pracować na gazie. Nawet jak się zepsuje (przekaźnik), to nie włącza gazu, ponieważ jest zwarty w obwodzie pompy. Może jest zabrudzony, lub wypalony. Poszukaj jeszcze przekaźnika od pompy, jak dobrze pamiętam jest w środku samochodu pod deską z lewej strony. Mam gdzieś książkę to sprawdzę.
  • #26
    zinck
    Level 10  
    Mam książkę i przekaźnik od pompy jest pod maską pierwszy z prawej jego numer to 215. Ale co mnie zastanawia to, że przed chwilą sprawdzałem napięcie które otrzymuje pompa i tak gdy włączę zapłon pojawia się ponad 12V na pompie ale zaraz znika i pompa nawet nie zagada gdy zaczynam kręcić motorem na pompie pojawia się od 7V do nawet 11.52V ale pompa nawet się nie odezwie. Gdy podłączam pompę bezpośrednio z mojego aku (łatwo bo mam pod siedzeniem z tyłu) to działa pompa i odpala samochód na dotyk. Więc aku jest chyba dobry. W tej książce "Sam naprawiam..." , jest opis jak sprawdzić przekaźnik czy jest sprawny. "Trzeba włączyć zapłon i sprawdzić diodową lampką próbną(ja to zrobię miernikiem) po kolej dane połączenia między stykami zaraz to sprawdzę i odpowiem.
  • #27
    marcinex
    Level 13  
    spadek napięcia spowodowany jest poborem prądu przez rozrusznik + długie przewody zasilające pompę
    pompa powinna mieć jeszcze wystarczającą wydajność przy 10 v
  • #28
    zinck
    Level 10  
    no właśnie jak podłączam do akumulatora bezpośrednio, który daje napięcie na rozrusznik i iskrę to pompa działa normalnie ale jak podłączam pompę pod jej normalny styk na, którym pojawia się właśnie takie napięcie od 7 do 11.52V to pompa nie działa. Pompa jest nowa.
  • #29
    marcinex
    Level 13  
    może kłopot tkwi we wtyczce ?
    podłącz żarówkę h4 do wtyczki i zobacz czy przy rozruchu zaświeci
  • #30
    zinck
    Level 10  
    Sprawdziłem tak jak było w książce i według niej zepsuty jest przekaźnik pompy paliwa w poniedziałek kupię nowy, sprawdzę i odpowiem. Dzięki wszystkim za wszystkie wskazówki.