Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cinquecento 700, aisan, problem z uruchomieniem

16 Paź 2009 14:11 2649 5
  • Poziom 16  
    dzień dobry;
    przejrzałem archiwum i nie znalazłem podobnego problemu, dlatego pozwalam sobie poprosić o pomoc.
    Cinquecento 700, aisan, 97rocznik. Zawsze po przekreceniu kluczyka slychac bylo ciche "bzyknięcie" z okolic zestawu wskaźników (dzwięk podobny do pompy paliwa, przy czym w tym modelu pompa jest mech) - i samochod odpalal od kopa. Dzis tego dźwięku nie bylo - i rozrzusznik krecił, ale samochód nie odpalal. Dopiero po pstryknieciu swiatlami ozyl...i odpalil od kopa. Styki modulu posprawdzalem, nie ma widocznych luznych kabli. Standardowe słabe punkty - wężyki, rury itp posprawdzałem chociaż tutaj bardziej jednak skupiłbym się na elektryce. Zastanawia mnie ten tajemniczy dźwięk - co go wytwarza?
    BArdzo proszę o jakies porady. Dziekuję
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam. A nie jest to jakiś przekaźnik ? Kiedyś miałem seicento i z tego co pamiętam to tam był jakiś przełąznik który w chwili uruchomienie rozrusznika odcinał na te chwilkę dopływ prądu do świateł aby nie zdechł akumulator. Nie wiem czy dobrze kombinuje ale może cię to naprowadzi na jakiś ślad.
  • Poziom 15  
    ten uklad przerosl wszystkie oczekiwania konstruktora. z nim sa same klopoty.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Bezpiecznik i zdalny wyłącznik ECU (nazwa na wyrost ),zawór powietrza dodatkowego.
  • Poziom 16  
    dziękuję wszystkim za pomoc.
    Faktycznie, ten dzwięk to z tego zaworu powietrza dodatkowego (krokowca). Sam zawór miał urwany przewód tuż przy samej obudowie. To by wyjaśniało "mulenie" silnika. Pytanie czy może też powodować inny objaw - przy mocniejszym hamowaniu spadek obrotów aż do "telepu" i powrót do ustawionych wcześniej?

    I jeszcze pytanie o zdalny wyłacznik (bezpiecznik jest OK). Znajduje się pod plastikową pokrywą wraz z bezpiecznikiem. Zauważyłem tam jeszcze przekaźnik - i nic więcej. Coś pominąłem? Jeśli nie to by oznaczało że świruje własnie ten przekaźnik.
  • Poziom 22  
    Brak wysterowania zaworu powietrza dodatkowego może powodować objawy mulenia ,spadku i nie trzymania obrotów ,gaśnięcia silnika .Przekaźnik i bezpiecznik pod czarną puszką w pobliżu mocowania lewego amortyzatora.