Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tartarini etagas , fiat albea 1.2 16v - problem z przejściem

16 Paź 2009 16:34 3644 11
  • Poziom 10  
    Witam
    Zwracam się o pomoc tutaj, bo gazownicy rozkładają ręce . Moja instalacja połowicznie zwraca uwagę na ustawienia temperatury przejścia na gaz . Otóż - przy zimnym silniku (np. jesień +5 stopni C ) przy lekkim przegazowaniu (np. 1500 obrotów) słysze z tyłu pyknięcie otwarcia sie zaworu obok butli , silnik gaśnie a pod maska czuć nieco gazu . Instalacja ustawiona jest na przejście przy 30 stopniach i 2500obrotów i silnik na bank nie ma tej temperatury ani obrotów . Kiedy obniżam temperaturę przejścia na gaz jest to samo , tylko moge przejechać krótszy dystans zanim silnik przestanie gasnąć . Czyli do silnika gaz dochodzi dopiero po osiągnięciu prawidłowej temperatury . Tylko dlaczego odcina benzynę od razu po uruchomieniu silnika? I dlaczego przy tak niskich obrotach ? . Poza tym wszystko jest ok, silnik ładnie jedzie, przyspiesza , nie szarpie . Tylko spalanie około 10 litrów lpg mogłoby być nizsze .
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 34  
    a jaką temperaturę pokazuje czujnik w momencie przełączania? Podłączałeś wtsdy komputer ? Może faktycznie pokazuje temperaturę przełączania mimo że silnik jest jeszcze zimny? Tak może być gdy w konfiguracji wybrano niewłaściwy czujnik lub jest uszkodzony czy nieprawidłowo zamontowany.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    po około 10 minutowej jeździe po miescie temperatura była około 69 stopni ,więc pokazuje raczej ok. CZy ten czujnik przy reduktorze jest jedynym , który mierzy temperaturę? Odłączyłem ten czujnik i jest to samo . Można go jakoś konfigurować programowo? Nie zauważyłem takiej opcji w sofcie?
  • Poziom 12  
    kolego z tego co napisałeś to można wywnioskowac awarię reduktora a mianowicie; po tym jak słyszysz stuknięcie elektrozaworów to gaz dostarczany jest do listwy wtryskowej ale ta dopiero zaczyna pracowac przy temp przeskoku czyli u ciebie 30 stopni, jeśli w reduktorze padanie membrana to gaz zaczyna płynąc przewodem podciśnieniowym z reduktora do kolektora ssącego ,w rezultacie po chwilowym otwarciu elektrozaworów,silnik pracujący jeszcze na benzynie zostaje zalany gazem z przewodu podcisnienia reduktora dlatego gasnie

    Dodano po 6 [minuty]:

    najprościej to sprawdzic sciągając przewód podcisnieniwy z reduktora i odpalic jesśli po załączeniu elektrozaworów kruccem reduktora pójdzie gaz to bestia do wymiany jesli nie to moje sugestie nie prawidłowe:D
  • Poziom 10  
    No dobrze, Gapcio- sprawdze Twoją teorię regenerując reduktor. Pytanie 1. - dlaczego zawory gazu otwierają się, gdy silnik jest zimny? Oraz w jaki sposób dobrać zestaw naprawczy do reduktora?
  • Poziom 22  
    Cytat:
    Pytanie 1. - dlaczego zawory gazu otwierają się, gdy silnik jest zimny?
    Podstawowe pytanie: było dobrze i się popsuło, czy to jakiś świeży montaż albo przeróbki sprowokowały awarię. Podejrzanie: pomieszane coś w kablach.
    O ile się orientuję to te sterowniki jak mają zwarcie na kablach czujników to pozwalają na włączenie gazu. Nie kontrolują czujników. Podstaw potencjometr i sprawdż zachowanie sterownika, nawet podciągnij do kabiny, albo mierz na bieżąco napięcie na czujniku. Od stwierdzenia, że mamy sprawny czujnik trzeba zacząć albo analizy połączeń jeśli ktoś coś tworzył albo grzebał w instalacji.
    Cytat:
    Oraz w jaki sposób dobrać zestaw naprawczy do reduktora?
    Ten reduktor to jakiś no name jest i nie występuje w ofertach sklepów LPG ??
  • Poziom 12  
    belmondooo napisał:
    No dobrze, Gapcio- sprawdze Twoją teorię regenerując reduktor. Pytanie 1. - dlaczego zawory gazu otwierają się, gdy silnik jest zimny? Oraz w jaki sposób dobrać zestaw naprawczy do reduktora?


    zawory gazu otwierają się wczesniej poto aby wyrównac cisnienie na listwie wtryskowej zanim nastapi przełączenie na gaz ,a poza tym nie musisz ryzykowac mojej teorii bo napisałem ci jak to sprawdzic,no i jeszcze jedno;niektóre reduktory gazowe niezbyt prosto się regeneruje na początek ustal markę,
    jeśli to będzie etagas to proponuje zastąpi zamiennikiem do takiego silniczka jest multum na rynku dużo tańszych i nie gorszych wynalazków, a regeneracja tego reduktora nie będzie prosta i tania
  • Poziom 15  
    mirben napisał:
    Ten reduktor to jakiś no name jest i nie występuje w ofertach sklepów LPG.

    Mirben a słyszałeś o instalacjach montowanych przez FIATA?
    A tu sklep: Link
  • Poziom 22  
    Michal232323 napisał:
    mirben napisał:
    Ten reduktor to jakiś no name jest i nie występuje w ofertach sklepów LPG.

    Mirben a słyszałeś o instalacjach montowanych przez FIATA?
    A tu sklep: Link
    No i co, że przez Fiata montowany, może jaśniej?
  • Poziom 10  
    To jest tartarini etagas , montowany w ASO w 2003 roku
  • Poziom 15  
    mirben napisał:
    Michal232323 napisał:
    mirben napisał:
    Ten reduktor to jakiś no name jest i nie występuje w ofertach sklepów LPG.

    Mirben a słyszałeś o instalacjach montowanych przez FIATA?
    A tu sklep: Link
    No i co, że przez Fiata montowany, może jaśniej?

    To znaczy że to nie taki 'no name" jak piszesz
    Tu masz jeszcze jeden link Link (główny przedstawiciel na polskę)
  • Poziom 22  
    Michal232323 Nie zauważyłeś Kolego, że moje stwierdzenie ma formę pytającą. Tam takie zanaczki są na końcu - ??