Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Partner/Berlingo DW8 co steruje nastawnikiem kąta wtrysku?

jednoglowy 16 Paź 2009 17:38 18481 15
  • #1 16 Paź 2009 17:38
    jednoglowy
    Poziom 10  

    Jak w temacie, co jest brane pod uwage przy zmianie kąta zapłonu.


    Nastawnik kąta przy pompie wymieniony i wygląda na sprawny (poprzednik nie "tyrkotał). Silnik zwłaszcza jak jest zimny to pierońsko się tłucze, po nagrzaniu chodzi nieco lepiej ale i tak jest o wiele głośniejszy niż inne dw8. Wskaźnik temperatury działa prawidłowo. Który czujnik ma także wpływ na kąt wtrysku?.
    Pompa Delco/Lucas z 02r
    Dodam że juz pompe na rozrządzie opóźniałem, można ustawić tak żeby ładnie chodził. Ale z kolei jest problem z zapaleniem więć nie tedy droga

    0 15
  • #2 16 Paź 2009 20:27
    micmar9030
    Poziom 10  

    Witam prosze jeszcze sprawdzis czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtryskiwaczu, jest tam widoczny przewod ktorym idzie sygnal. przyrzadzie diagnostycznym powinien wyskoczyc bład, jesli regulator wydatku zostal juz wymieniony tak ajak pan wczesniej wspomnial to prosze jeszcze sprawczi 3 wtysk czyli czujnik wzniosy iglicy pozdrawiam

    2
  • #3 16 Paź 2009 20:39
    jednoglowy
    Poziom 10  

    Jego wypiecie nie daje żadnego efektu- ani poztywnego, ani negatywnego. Jutro mam zamiar podejść do niego z oscyloskopem żeby zobaczyć czy PWM na regulatorze w ogóle się coś zmienia. Sprawdzić od razu trzeci wtrysk? (co powinienem zobaczyć?)

    "komputer" się nie świeci jeśli chodzi o ścisłość

    Z opisu npp VP37 wyczytałem że reg. kąta bierze pod uwage obroty silnika, u mnie tez tak będzie?

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Paź 2009 20:47
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 16 Paź 2009 20:53
    micmar9030
    Poziom 10  

    No wiec wlasnie nie ma zadnego roznicy bo moze byc uszkodzony ,najprostszym sposobem bedzie podmiana wtrysku jesli nie ma pan pps 2000 czyli programu do diagn,. jesli nie to mozna go ominac tzn odpiac kostke laczaca przewod wtrysku i zastosowac opornik w celu sprawdzenia ale to tylko do celow kontrolnych,ale nie stety juz zapomniale jaki opor trzeba zastosowac

    Dodano po 3 [minuty]:

    Prosze nie wprowadzac w bład , w silnikach DW8 i DW8-b wystepuje czujnik wzniosu iglicy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    -2
  • #6 16 Paź 2009 20:55
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 16 Paź 2009 21:05
    micmar9030
    Poziom 10  

    Sprawdziłem własnie w servicebox ,Przepraszam Moj bład . wystepuje tylko w DW8-b ,

    0
  • #8 16 Paź 2009 21:08
    jednoglowy
    Poziom 10  

    ->georgesgr
    Jest wtrysk z kablem. Jeśli stał byś razem ze mną przy podniesionej masce i pompa była by prawidłowo ustawiona to hałas jest taki że musielibyśmy rozmawiać na migi.
    Wtryskiwacze mają nowe końcówki.

    ->micmar9030 nie jestem Pan ;) i napisz coś więcej na temat symulowania tego wtrysku, jego sprawdzenia. Planet niestety nie mam. Pozostaje mi droga diagnostyka w ASO. Licze że tam będą wiedzieli o co chodzi, ale zostawiam ich na koniec. Bez obrazy ale poziom wielu komputerowców pozostawia wiele do życzenia, niestety nie spotkałem jeszcze dobrego śpeca w mojej okolicy wiec jest to dla mnie starta kasy i nerwów.

    0
  • Pomocny post
    #9 16 Paź 2009 21:40
    micmar9030
    Poziom 10  

    Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki to wlasnie ten czujnik we wtrysku i regulator w pompie wtr, postaram sie na jutro dowiedziec jaki oprnik zastosowac do celow kontrolnych i dam znac, a jesli masz mozliwosc zalatwienia wtrysku to podmien go,oczywiscie jesli reg w pompie jest dobry -- jesli napewno jest dobry pozdr.

    1
  • #10 16 Paź 2009 22:01
    jednoglowy
    Poziom 10  

    Ok, nie chciał bym się pospieszyć z wieściami (auto dziś śpi pod chmurą i warunki do grzebania nie najlepsze)... ale wyglada na to że wtrysk ma przerwe w obwodzie.
    Jest sens go rozbierać?

    1
  • #11 16 Paź 2009 22:48
    micmar9030
    Poziom 10  

    nawet go nie rozbieraj to nic nie nie ma mozliwosci naprawy czujnika tylko wym wtr,trzeba zdemontowac kolektor ssacy zeby bylo dojscie do niego, podmien go jesli mozesz, napisz jutro co zdzialales ok pozdr

    0
  • #12 16 Paź 2009 23:05
    tkoziol

    Poziom 19  

    sprawdz opur miernikiem ma mieć od 90-120ohm

    1
  • #13 17 Paź 2009 18:56
    jednoglowy
    Poziom 10  

    Ok, wtrysk wymieniony i auto całkiem inne. Teraz na zimno z pompą na znakach chodzi lepiej jak poprzednio zagrzany z cofniętą pompą, no i pod górke można ruszyć.
    Czyli finito, dzięki ogromne.

    Zwróciłem uwage że przepustnica i EGR się nie ruszają (EGR zamknięty), ale w sumie to już w niczym nie przeszkadza.

    1
  • #14 18 Paź 2009 13:39
    micmar9030
    Poziom 10  

    Jak beda problemy z EGR to napisz tez jest ssposob na zamkniecie pozdrawiam

    0
  • #15 07 Lut 2010 23:08
    eembe
    Poziom 2  

    Moglbys opowiedziec jak odlaczyc EGR bezpiecznie i skutecznie?
    U mnie zawieszony jest juz od dawna i przepustnic eotworzylem odlaczajac wezyk podcisnienia. Czy to wystarczy?

    1
  • #16 16 Wrz 2012 19:29
    horribleshark
    Poziom 10  

    Panowie, mam problem. Po wymianie rozrządu w Partner 1.9D samochód zaczął więcej palić około 10l w mieście, przed wymianą max 7l. Przy wymianie mechanik zdemontował pompę wtryskową BOSCH, po założeniu wszystkiego z powrotem, nowe napinacze, pompa wody, pasek. Po odpaleniu silnik zaczął stukać, mechanik mówił że to paliwo się odbija, stukanie ustąpiło po ok 30min. Auto odpala na dotyk, ale martwi mnie to spalanie. Jakby ktoś wiedział to bardzo proszę o info gdzie jest regulacja pompy paliwa, może mechanik rozregulował.

    Dodam że sprawdziłem ustawienia rozrządu i wszystko jest dobrze ustawione.

    2