Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 817 błędy i trudne uruchamianie

16 Paź 2009 21:45 3835 4
  • Poziom 11  
    Witam. Potrzebuje informacji co oznaczają ponirzsze kody błędów
    INS 3720
    0908

    FR 1423

    MR 7543
    oraz proszę o podpowiedz co oznacza mała litera a po lewej stronie na wyświetlaczu przed numerem błędu.
    Naprawiane auto czasami bardzo ciężko pali (niezależnie od tego czy ciepłe czy zimne i niezależnie od czasu jaki upłynął po zgaszeniu). Zachowuje się tak jak gdyby komputer nie pozwalał go uruchomić i dopiero w momencie puszczenia kluczyka (wyłączenia rozrusznika) załapuje. Nieraz zapali po jednym obrocie silnika, a innym razem po 20 sekundowym kręceniu. - może ktoś wie czego to może być przyczyna?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zapomniałem dopisać, to jest Auto z 98 roku.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    PoniŻsze kody błędów to:

    INS 3720 - awaria czujnika zużycia okładzin hamulcowych
    INS 0908 - przewód komunikacyjny ma zwarcie lub przerwę z plusem
    FR 1423 - brake light switch at pin X1 18/11 has short circuit
    MR 7543 - niskie napięcie baterii

    Litera "a" oznacza błąd aktualny
  • Poziom 11  
    Odnośnie tego błędu INS 0908 rozumiem, że to jest przewód komunikacyjny pomiędzy sterownikami układów samochodu, prawdopodobnie jakiegos interfeisu szeregowego podobnego do CAN.
    Czyli w momencie wystąpienia przerwy lub zwarcia może być problem z uruchomieniem. - dobrze wnioskuje?
    Może ktos już miał taki problem i podpowie gdzie najczęściej przecierają się w tym samochodzie wiązki, żebym nie musiał pruć całej instalacji.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    gregpa napisał:
    Odnośnie tego błędu INS 0908 rozumiem, że to jest przewód komunikacyjny pomiędzy sterownikami układów samochodu, prawdopodobnie jakiegos interfeisu szeregowego podobnego do CAN.
    Czyli w momencie wystąpienia przerwy lub zwarcia może być problem z uruchomieniem. - dobrze wnioskuje?


    Źle wnioskujesz. Co prawda taki był opis kodu błędu, jednak chodzi tu o przewód diagnostyczny - jego uszkodzenie zakłóca diagnostykę pojazdu i nie powinno mieć wpływu na uruchamianie silnika. Najczęściej powodem tego błędu jest usterka sterownika siedzenia kierowcy (siedzenie ISRI z czerwonym i żółtym klawiszem) Przewody CAN pomiędzy sterownikami to coś innego.

    gregpa napisał:
    Zachowuje się tak jak gdyby komputer nie pozwalał go uruchomić i dopiero w momencie puszczenia kluczyka (wyłączenia rozrusznika) załapuje.


    W tym aucie jest takie specyficzne rozwiązanie - sygnał z immobilizera jest przesyłany tym samym przewodem, którym stacyjka załącza rozrusznik. Jeżeli chodzi o miejsca przecierania - to kable przecierają się w wiązce idącej w poprzek auta (mniej więcej na połączeniu silnika ze skrzynią biegów. Jeżeli peszel jest w tym miejscu karbowany - to jest duże prawdopodobieństwo, że kable są tam jednak uszkodzone. Jest tam również CAN pomiędzy modułem MR i FR - jednak jego uszkodzenie jest zazwyczaj meldowane w błędach jako brak komunikacji. O tym uszkodzeniu pisałem już wcześniej na forum.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za podpowiedź,

    Czas już chyba zakończyć ten temat bo to stary problem i nie ma sensu go trzymać. A rozwiązanie wybrane przez właściciela polegało na sprzedaży auta i nie wnikaniu dalej w jego błędy.