Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam centrali dla firmy taxi

17 Paź 2009 08:15 8668 24
  • Poziom 11  
    Witam

    Szukam centrali dla firmy "taksowkarskiej". Wymagania to oczywiscie clip i rejestracja przychodzacych - i nie byłoby problemu ale trzeba to spiac z jakims programem dyspozytorskim (i tu tez prosze o propozycje) ktory przypisze konkretne zgloszenie do konkretnej dyspozycji. Lacze analog
  • Poziom 21  
    Te z którymi się zetknąłem to były centrale Panasonic od KX-TD w górę, współpracujące z dedykowanym oprogramowaniem dla taksówek.
    Warto podpytać "konkurencję" bo oprogramowanie dla komputerów będzie tu droższe od centrali.
  • Poziom 33  
    pepec napisał:
    Witam

    Szukam centrali dla firmy "taksowkarskiej". Wymagania to oczywiscie clip i rejestracja przychodzacych - i nie byłoby problemu ale trzeba to spiac z jakims programem dyspozytorskim (i tu tez prosze o propozycje) ktory przypisze konkretne zgloszenie do konkretnej dyspozycji. Lacze analog
    ile tych analogów ...? i czemu akurat analogi a nie ISDN ? ile stanowisk ?
  • Poziom 16  
    Proponuję Panasonic KX-NCP z aplikacją Communication Assistant Pro, który umożliwi zapisanie informacji z powiązaniem jej do konkretnego zgłoszenia oraz w ramach potrzeby, nawet jego nagrywanie.
  • Poziom 24  
    Jest dwóch liczących się producentów oprogramowania dla firm taksówkarskich. Z Poznania i Dzierżoniowa.I obie opierają swoje działanie na centralach Slican. Dla niewtajemniczonych nie chodzi tylko o CLIP i rejestrację połączeń. CLIP jest przekazywany bezpośrednio do programu, wyszukiwany klient, ostatnie zlecenia itp. Z poziomu programu blokuje się klientów upierdliwych i niechcianych, więc z poziomu programu musi odbywać np odrzucanie połączeń. Do tego dochodzi jeszcze odbiór SMSów i parę innych funkcji. Postawiłem kilka takich systemów i mogę zapewnić że próba wybrania innej centrali jak Slican do programów wcześniej wspomnianych będzie niezłym wyzwaniem.
  • Poziom 14  
    Tak apropos - sprawdzone ale nieco drogie (jeśli chodzi o program i sposób transmisji do taksówek) rozwiązanie:

    Slican CCT (nie wiem jak CXS i MAC ale podejrzewam że podobnie bo transmisja idzie po CTIP a wszędzie CTI Telefon ten sam... i zdaje się że protokół też się nie zmienił jak narazie) + Netcabs

    Połączenie poprzez sieć LAN z programem. A jeśli chodzi o nagrywanie rozmów to nie ma problemu - ale odczyt przez RM.2Client...

    www do Netcabs poniżej - Slican chyba na tyle oklepany na forum że nie muszę pisać...

    http://www.enter.4l.pl/netcabs/index.html
  • Poziom 24  
    Netcabs jest na pewno najnowszym programem i może miec wiele ciekawych funkcji, Ze smutkiem stwierdzam że najczęściej dotychczas stosowane oprogramowanie jest słabo rozwijane. Chyba autorzy na laurach spoczęli. Ale w opisie jedno podpada od razu. Chwalą się że na początek można komunikować się słownie, bez terminali do przesyłania zleceń. Ale to wymaga wykupienia częstotliwości radiowej, postawienia nadajników itp czyli tak jak robią to wszyscy inni.A skoro tak to po co jeszcze GPRS? Pozostali przesyłają dane na UKF i to na pewno działa
    Znam jedno wdrożenie , nie wiem czy na Netcabs, ale z całą pewnością zlecenia przesyłane internetem z komórki. Niestety porażka. Programiści nie przewidzieli takiej ilości problemów, że zwykły wjazd taksówki do tunelu, gubienie zasięgu w trakcie przemieszczania się i wielu innych.Utrata netu waliła cały misterny plan. A taksówkarze to specyficzna grupa klientów. Oj działo się. Najlepiej sprawdź wdrożenia i porozmawiaj z kilkoma prezesami korporacji jakie mają wrażenia.
  • Poziom 14  
    No ja mam nieco inne relacja - w firmie gdzie działa CCT.S działał już wcześniej NETCAB - gość szukał centrali do programu, ogólnie rzecz biorąc z tego co mi wiadomo to ten system działa na GPRS a jeśli chodzi o przesyłanie danych to odbywa się to na pakietach - i tu jest przesyłana informacja o zleceniu, natomiast w PDA, GPS działa na tej samej zasadzie jak zwykły GPS (zdaje się że tak jest, pewien nie jestem bo nie zajmuje się GSM a tym bardziej PDA) - czyli komunikacja z satelitą a nie GSM. Więc jeśli chodzi o jakiekolwiek wsparcie nawigacyjne to działa to wszędzie tam gdzie zadziała GPS - jeśli chodzi zaś o przesyłanie danych to przy pierwszym kontakcie PDA z GSM jest przesyłana informacja o zleceniu, więc nawet chwilowy zanik zasięgu nie spowoduje awarii systemu czy jakiegoś błędu, jedyne co to zlecenie po prostu dotrze z opóźnieniem wynikającym z braku zasięgu GSM... Mam nadzieje że w miarę jasno opsiałem o co chodzi... ;)

    Reasumując - a MMS w tunelu da się odebrać... ? MMS też idzie pakietowo... Także z tym zasięgiem nie jest aż tak źle... A jeśli chodzi o rozmowy to chyba nie tyle co NETCABS to realizuje (choć nie wiem czy jego funkcje nie poszerzyły się w tym temacie od mniej więcej kwietnia tego roku) tylko taksówkarze sami dzwonią na bramkę w CCT - tak przynajmniej działa to w opisanej firmie...
  • Poziom 10  
    macmm napisał:
    Ale w opisie jedno podpada od razu. Chwalą się że na początek można komunikować się słownie, bez terminali do przesyłania zleceń. Ale to wymaga wykupienia częstotliwości radiowej, postawienia nadajników itp czyli tak jak robią to wszyscy inni.A skoro tak to po co jeszcze GPRS?


    Na stronach Netcabs'a jest to dokładnie opisane. Jest to dodatkowa możliwość dla tych firm, które już działają w oparciu o przekazywanie zleceń drogą radiową, a chcą przejść na ten system. To rozwiązanie pozwala na stopniowe przechodzenie kierowców na transmicję po GPRS - wdraża się system, a kierowcy mają więcej czasu na sprzedanie zbędnego sprzętu i zakup nowego. Netcabs rozpoznaje kto z kierowców pracuje już po GPRS i temu wysyła zlecenia tą drogą. Pozostałym kierowcom dyspozytor przekazuje zlecenia głosowo.
  • Poziom 19  
    Znacie może kogoś, kto działa na Netcabs i telefonach komórkowych oraz może wyrazić o tym obiektywną opinie
  • Poziom 2  
    młody88 napisał:
    Znacie może kogoś, kto działa na Netcabs i telefonach komórkowych oraz może wyrazić o tym obiektywną opinie


    Witam. Ja korzystam z NetCabs jako użytkownik końcowy czyli taksówkarz. Netcabs + Samsung Omnia + Orange korporacyjny i wszystko działa jak należy. Czasami zdarzają się chwilowe przerwy w łączności, ale są mało uciążliwe i wiesz kiedy jesteś offline bo tło programu robi się czerwone. Ja i koledzy z firmy jesteśmy zadowoleni i głowa już tak nie boli od radiotelefonu. Polecam.
  • Poziom 10  
    tomogr napisał:
    Witam. Ja korzystam z NetCabs jako użytkownik końcowy czyli taksówkarz. Netcabs + Samsung Omnia + Orange korporacyjny i wszystko działa jak należy. Czasami zdarzają się chwilowe przerwy w łączności, ale są mało uciążliwe i wiesz kiedy jesteś offline bo tło programu robi się czerwone. Ja i koledzy z firmy jesteśmy zadowoleni i głowa już tak nie boli od radiotelefonu. Polecam.


    A nie płacicie jakichś strasznych rachunków za komórkę? Wiesz mniej więcej ile dziennie/miesięcznie transferu potrzebuje NetCabs? Naturalnie zależy, ile jeździsz, także jeżeli możesz, to to też napisz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    futurenobel napisał:
    A nie płacicie jakichś strasznych rachunków za komórkę? Wiesz mniej więcej ile dziennie/miesięcznie transferu potrzebuje NetCabs? Naturalnie zależy, ile jeździsz, także jeżeli możesz, to to też napisz.


    Najmniejsze pakiety danych, jakie można wykupić u operatorów to 20 lub 25 MB na miesiąc. Nie słyszałem, aby ktoś przekroczył 20MB.
    Cena pakietu jest różna w zależności od operatora i rodzaju karty, np. w Plusie za pakiet 25MB (gdy ktoś ma tel. na abonament) trzeba zapłacić 4,88 brutto miesięcznie. Przy dużych rachunkach taki pakiet można otrzymać za darmo.
    Jeżeli cała grupa wzięłaby telefony u któregoś z operatorów to koszt pakietu dla jednego kierowcy z reguły wynosi 1,22 zł brutto.
  • Poziom 9  
    Witam. Prawie wszystko się zgadza. Ogólnie jest to dobry program i faktycznie jeśli traci się zasięg to robi się czerwone tło - a zdarza się to naprawdę rzadko. Jeździmy na tym już 1.5roku i nie ma z tym programem większych problemów przynajmniej w Gdyni (Plus bis Gdynia). My płacimy 15zł abonamentu. Najlepszą ofertę do tego programu daje Plus GSM (w Orange 40 czy nawet 50zł za to samo). Trzeba powiedzieć przy kupnie abonamentu do czego ma służyć (internet). Płacimy tylko 15zł i są w tym też darmowe (do woli) rozmowy z bazą i między kolegami z grupy.
    Z tymi rozmowami trzeba jednak uważać,bo program jest tak napisany,że podczas rozmowy zlecenia nie wchodzą,tak samo jest przy wyłączonym wyświetlaczu.
    W innych programach podczas rozmowy słychać sygnał nadchodzącego zlecenia albo wręcz zlecenie wchodzi i widać je i słychać na urządzeniu.
    Ogólnie jednak program jest dobry,daje cisze w aucie i możliwość odbierania zleceń w domu.
  • Poziom 10  
    Ja mam zestaw składający się z 5-cio calowej nawigacji NavRoad i telefonu Nokia E51 - i wszystko działa jak trzeba. Mogę rozmawiać do woli, a zlecenia zawsze dochodzą.
    Pytałem się kumpli, którzy mają Omnie II i Omnie lite, i u nich zlecenia podczas rozmowy przychodzą.
    Wnioskuję z tego, że to czy zlecenia podczas rozmowy przychodzą czy też nie, nie zależy od systemu, a od:
    - samego telefonu i jego ustawień,
    - od operatora i tego czy jego nadajniki wspierają jednoczesne prowadzenie rozmów i przekazywanie danych.

    Co do przychodzenia zleceń przy wygaszonym wyświetlaczu - to nie ma z tym problemu. Telefon powinien być tak skonfigurowany, aby długi czas bezczynności lub naciśnięcie przycisku On/Off nie wprowadzało telefonu w stan uśpienia. Dozwolone jest tylko wygaszanie ekranu. Jak telefon 'uśnie' to żaden system niczego do telefonu nie prześle.
  • Poziom 1  
    Czy ktoś wie jak Netcabs sprawdza się przy ilości ponad 100 pracujących taxówek? czy jest może jakiś lepszy program, który jest warty polecenia przy takiej ilości pracujących taxówek? obawiam się, że Netcabs może się zawieszać... proszę o informację na ten temat.
  • Poziom 2  
    Netcabs -> Ja pracuję w grupie, która ma ponad 220 kierowców i żadnych problemów z systemem lub z jego obsługą do tej pory nie miałem.
  • Poziom 2  
    Pojawiło się parę nowych systemow zarzadzania taxi, które warto sprawdzić. Z warszawskich doswiadczen wiem, ze warto zwrocic uwage www.smartcab.pl. Jak dziala netcabs powyzej 300 pojazdow?

    Dodano po 2 [minuty]:

    panowie jeszcze jedno. nie opowiadajcie bajek, ze dzialanie systemu zalezy od urzadzenia. zalezy od tego jak jest przygotowany program. polecam zobaczyc www.smartcab.pl
  • Poziom 2  
    Dobeq, jeżeli to co napisałeś nie jest reklamą to powinieneś być do końca obiektywny i wymienić z nazwy pozostałe systemy.

    Jeżeli jednak chciałeś zrobić reklamę systemowi SmartCab to zapytam: Jakie ty możesz mieć warszawskie doświadczenia? Nie słyszałem o żadnej firmie, która wdrożyłaby SmartCab-a. Z tego co wiem to nawet firmy taksówkowe, które uczestniczyły w jego tworzeniu (te z Wrocławia), nie zdecydowały się na jego wprowadzenie. (Dane mam z końca grudnia 2011)
  • Poziom 2  
    Nie, nie jestem twórca smartcab. Bliżej mi do radissa. Jakie są dostępne rozwiazania, każdy wie. Smartcab ma z tego co wiem jedno wdrożenie we wrocławiu za sobą. Uczciwie daje możliwość testowania systemu. Kończę te dyskusje.
  • Poziom 1  
    Witam,
    zapraszam do sprawdzenia Systemów Taxi JNS. Informacja na stronach:
    http://jns.pl/system-taxi-atos-basic.html
    lub
    http://jns.pl/system-taxi-atos.html
    Wdrażamy systemy taxi na terenie całego kraju. Osobom zainteresowanym możemy podać kontakt do firm, w których działają nasze systemy, w celu poznania opinii na ich temat. Pozdrawiam