Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II 2.0 DTL Rano auto odpala i gaśnie po 8 próbach odpa

kurtyka1 17 Paź 2009 13:05 8588 19
  • #1 17 Paź 2009 13:05
    kurtyka1
    Poziom 2  

    Mam problem z Astra II 2.0 DTL Odpalając rano auto schodzi obrotomierz do obrotów około 500 i gaśnie po 6 próbach odpalania auta wchodzi na normalnie obroty i chodzi normalnie gdy silnik jest ciepły auto bez problemu odpala . Po odczekaniu 2 , 3 godz problem jest taki sam .

    0 19
  • #2 17 Paź 2009 14:52
    bartez844
    Poziom 20  

    jakas kontrolka sie świeci

    0
  • #3 17 Paź 2009 15:51
    kurtyka1
    Poziom 2  

    Przy odpalaniu ciągle świeci pomarańczowa kontrolka na której jest jak gdyby silniczek znajduje się ona pomiędzy kontrolką ładowania a smarowania po uruchomieniu 6-10 prubie odpalania auta wreście zapali a kontrolka zgaśnie .

    Kłopoty zaczęły się głównie gdy tęp spadadła na dworze około zera .
    Przy tęp powyżej 10 stopni palił za 1 niekiedy 2 razem .

    2
  • #4 17 Paź 2009 19:20
    Adams777
    Poziom 10  

    Witam . to jest typowy objaw dla tych silników ,mianowicie chodzi o wadliwe elektryczne zawory EGR ,co tydzień ktoś przyjezdża do mnie z tym problemem ,one mają jedna wadę ,łapią wilgoć i często się zawieszają lub się po prostu palą , mam takie zaworki na stanie jeśli chcesz!
    Jeszcze jedna wada jest w tych silnikach ,bardzo często siadają gumeczki od powrotu paliwa na wtryskach i silnik się zapowietrza. ale jeśli Ci się świeci kontrolka pomarańczowa to będzie zawór Egr .Tam jest ich trzy .dwa po prawej stronie silnika i jeden po lewej od turbiny i własnie z tym po lewej są zawsze kłopoty .Wszystkie trzy są takie same.
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Spróbuj jeszcze odwrócić zawory z jednych z tych po prawej stronie z tym z lewej strony tylko nie pomyl wężyków.

    1
  • #5 17 Paź 2009 21:53
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 17 Paź 2009 21:58
    tzok
    Moderator Samochody

    ...i nie są to "trzy zawory EGR" lecz trzy elektrozawory (zawory solenoidowe) sterujące podciśnieniem, z których tylko jeden steruje zaworem EGR.

    Do autora - j/w plus sprawdź świece żarowe.

    P.S.
    Widziałem jak ktoś na Allegro sprzedawał tenże elektrozawór podciśnienia jako zawór EGR ;)

    :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1178436-0.html

    0
  • #7 17 Paź 2009 23:50
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    Witam wszystkich,
    Jestem tu zarejestrowany od niedawna i z niedowierzaniem czytam niektóre posty "znawców" którzy próbują się dowartościować "pomagając" innym.

    Świętą prawdę powiedział Motronik w pierwszym zdaniu.

    Wracając do tematu to przede wszystkim w tym aucie będzie ci bardzo ciężko zdiagnozować usterkę sposobem domowym.
    Po pierwsze pali się kontrolka więc trzeba zczytać kody i ustalić czy nie są one związane z usterką,
    po drugie to co już koledzy napisali czyli świece żarowe,
    następna sprawa to bardzo wadliwy układ paliwowy w tych silnikach, który nawet przy niewielkiej nieszczelności ma tendencję do zapowietrzania,
    1-przewody przelewowe,
    2-uszczelniacze nad wtryskami,
    3-filtr paliwa i jego o-ringi,
    4-przewody doprowadzające paliwo i powrót,
    5-pompa przetłaczająca.
    To są podstawy do sprawdzenia, które powinny pomóc w ustaleniu usterki.
    Jest jeszcze kilka innych rzeczy ale to bardzo mało prawdopodobne.

    -1
  • #8 18 Paź 2009 10:57
    bartez844
    Poziom 20  

    ja miałem w mojej to samo wymieniłem przelewy uszczelniacze trawers filtr nowe gumki pełny zbiornik paliwa nawet soft w serwisie zmieniłem na aktualny i ..uj dalej to samo wiec ....doliłem to auto

    0
  • #9 18 Paź 2009 13:57
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 18 Paź 2009 16:12
    Adams777
    Poziom 10  

    do Autora tekstu "motronik"
    W każdym sklepie motoryzacyjnym te elektrozawory sa również pod nazwą EGR tyle że elektryczne i głupoty opowiadasz że nie mają nic wspólnego z tymi objawami, dla przykładu weź odłącz jeden zawór od kostki zaworka to zapali Ci się taka kontrolka jąką kolega podał w opisie , mam co tydzień taki problem z tymi zaworkami wieć Ty przestań glupoty gadać ,jak byś dobrze pomyślał dlaczego się te zaworki psują to byś nie krytykował opinii innych ,ale widzę ze nie masz bladego pojęcia oczym piszesz ,ale poczekajmy na opinie kolegi i zobaczymy co się stało w jego oplu.

    0
  • #11 18 Paź 2009 16:17
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 18 Paź 2009 16:34
    Adams777
    Poziom 10  

    kolego te zaworki nie psują się od oleju ,Tylko od wilgoci i od wody, powiem Ci dlaczego ponieważ mają zbyt małe filterki powietrza który posiada każdy znich i nie ma w nich zastosowanego osuszacza,ale powiem Ci więcej co druga osoba która przyjeżdza do mnie z tym kłopotem ma taki problem najczęsciej po wjechaniu w jakąś dużą kałuże a zwłaszcza kiedy w samochodzie nie ma oslony pod silnikiem i co sie dzieje, samochód przeważnie traci moc i po dłuższej przerwie ciężko odpaliś silniki i świeci się kontrolka,ale jak bedziesz normalnie ze mną rozmawiał to powiem Ci jaki jest sposób na te zaworki . u mnie z tego patentu wszyscy sa zadowoleni.

    0
  • #13 18 Paź 2009 16:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 18 Paź 2009 16:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 18 Paź 2009 17:25
    Adams777
    Poziom 10  

    koledzy te dwa zawory które umieszczone są koło akumulatora się nie zalewają tylko ten ktory steruje turbiną ,ponieważ jak pracuje zaciąga powietrze od filterka który jest skierowany do doły a jeśli dostanie się tam wilgoć lub woda ,po prostu się zawieszają lub się palą.mam patent dobry patent na ten problem i jak narazie już u jednego gościa działa dwa lata a wcześciej mniejwięcej co trzy miesiące miał ten problem

    Dodano po 30 [minuty]:

    do" Motronic" kolego nie bedziemy tu się sprzeczać bo to forum do tego nie służy mam pytanie możesz coś pomóc na w temacie programowania kluczy??

    0
  • #16 18 Paź 2009 17:32
    wwwsokol
    Poziom 24  

    kurtyka1 napisał że po odpaleniu kontrolka gaśnie, więc na mój gust błedu nie ma, tylko się zapowietrza.

    0
  • #17 18 Paź 2009 21:40
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    do kolegi adams777,
    Weź te swoje trzy "egr-y" odetnij i wsadź najgłębiej jak się tylko da, a auto sprawne technicznie zapali czy to zimne czy ciepłe!!!

    0
  • #18 18 Paź 2009 21:52
    tzok
    Moderator Samochody

    A) Ojciec wjechał Astrą II do wody, silnik rozwaliło (zgięło korbowód i wał) ale tym elektrozaworom nic się nie stało...
    B) Odpinałem vakupompę całkowicie i auto odpalało bez najmniejszego problemu...

    Zawór EGR:
    Astra II 2.0 DTL Rano auto odpala i gaśnie po 8 próbach odpa
    Elektrozawór podciśnienia (EGR, obejście turbiny, klapy):
    Astra II 2.0 DTL Rano auto odpala i gaśnie po 8 próbach odpa

    0
  • #19 18 Gru 2009 09:44
    daras0101
    Poziom 9  

    kurtyka1: jedno podstawowe pytanie - silnik zapala chwilę pochodzi i gaśnie czy te 500 obrotów masz jak kręcisz rozrusznikiem?

    ja miałem problem z odpalaniem (https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4947202&highlight=#4947202) i pomogła wymiana wężyków przelewowych. Co do grzania świec nie zmieniałem bo mnie jak się okazało koleś chciał okantować ostro.

    Jeśłi chodzi o kontrolkę to musiałbyś zrobić diagnozę co faktycznie pada. Bo objawy są takie same. Ja u siebie (DTL 2.0) miałem oba przypadki. Raz mi padł elektrozawór turbiny (ale to bez znaczania który padnie bo one są połączone i i tak cały układ się wtedy sypie) i też świeciła mi się pomarańczowa kontrolka przy odpalaniu a potem przy wyprzedzaniu. Sam zawór jest dość drogi bo nówka 400-500 zł kosztuje. Poza tym po wymianie dobrze jest skasować błędy. Tak czy inaczej problem rozwiązało.

    Drugi przypadek to zasyfiony EGR, kolektor ssący i pogięte blaszki klap zaworowych. Świeciła się pomarańczowa kontrolka i zapalała się i gasła w różnych okolicznościach. Jednak tutaj dostajesz wyraźnie błąd dotyczący układu związanego z EGRem.

    Tak jak ktoś radził dobrze jest skasować błędy, zamienić 2 elektrozawory miejscami odpalić i zczytać błędy ponownie. Jeśli to elektrozawory to błąd powinien "podążać" za tym uszkodzonym.

    Powodzenia

    0
  • #20 31 Sty 2015 16:29
    lokacztar
    Poziom 2  

    Witam a ja z podobnym problemem palenie ma slabe ale sprawdzilem 1 swieca padnieta ( to tak na dzien dobry) gorszy problem to turbina przewaznie chodzi ale czasami nie dziala i max mozna wydusic 2500obr/m po chwili wraca do normy nie wiem od czego to zalezy opcom pokazal mi P1220 (0A) i P0400(03) EGR nie byl tragicznie zasyfiony acha i zaden check mi sie nie swieci na budzikach

    0