Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ASTRA F niedogrzewanie silnika

17 Paź 2009 13:11 9286 16
  • Poziom 1  
    witam czytalem podobne posty o przegrzewaniu ale ja mam problem z niedogrzewaniem silnika i nie trzymaniem temperatury. nawet gdy dojdzie w korku do 90 to po ruszeniu spada na niebieskie pole
  • Poziom 28  
    termostat uszkodzony
  • Poziom 12  
    zapewne tak jak kolega mowi, termostat
  • Moderator Samochody
    Jak to jest silnik 8 zaworowy, to trzeba ściągnąć cały rozrząd, żeby go wymienić, dlatego nie dziw się, jak usłyszysz w warsztacie stówkę za wymianę termostatu
  • Moderator Samochody
    Zapewne masz na wskaźniku opisane 90 i 110, jeśli tak to jego wskazania są nie prawidłowe!
  • Poziom 12  
    NA stówę,że termostat bo prawidłowa temperatura początku otwarcia to 92°C,a bez rozebrania rozrządu nie ma szans!
  • Poziom 11  
    a czy można spowrotem założyć ten sam pasek rozrządu po wymianie termostatu ( na tym pasku co mam to zrobiłem dopiero 22 tys km)
    może ktoś wie jaka temperatura otwarcia termostatu powinna byc dla astry z silnikiem C14SE 60kW (82KM)
    pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Termostat otwiera się przy 92 , a wentylator włącza sie przy 100.
  • Poziom 12  
    Powodem nie dogrzania silnika tego typu uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwartej )- do wymiany pasek mi mechanik zalożył ten sam i jeżdżę od zeszłej zimy teraz przy mrozach typu -10 i włączonym ogrzewaniu wskazówka dalej jest w okolicy 90 C
    uważaj na tanie podróbki moj kolega taki kupił i otwierał się już przy 84 C.
    więc robota czekała go ponowna
  • Poziom 11  
    emeryt2 napisał:
    Termostat otwiera się przy 92 , a wentylator włącza sie przy 100.

    dzięki za odpowiedz-cieszy mnie fakt ze pasek może zostać ten co był, dowiedziałem się ze trzeba podobno pamietać zeby go założyć drugi raz tak by obracał sie w ta samą stronę co wczesniej przed zdjęciem.
    wentylator według wskazań na desce rozdzielczej włącza sie u mnie przy temp 95-96 stopni ale to pewnie wina czujnika ze zaniża wskazanie o te 4-5 stopni.
    teraz przy mrozach mimo do połowy przysłonietej chłodnicy temp wg wskaznika wynosi ok 83-85 stopni (lekko powyżej niebieskiego pola) i osiaga ten stan po przejechaniu ok 10km, a wąż do chłodnicy robi sie ciepły od razu-czyli termostat mam zablokowany w otwartej pozycji
    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Włącznik wentylatora nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury. Włącznik masz wkręcany w chłodnicę i po przekroczeniu określonej wartości po prostu zwiera się w nim blaszka załączając silniczek.

    Czujnik temp. zlokalizowany jest na obiegu krótkim i pokazuje Ci temperaturę płynu który krąży najpierw między silnikiem, a nagrzewnicą (ew. parownikiem jeśli masz LPG). Jeśli będziesz miał brudne styki itp, to wskazania będą nie prawidłowe, natomiast wentylator włączy się normalnie np przy 94.
  • Poziom 11  
    Witam ,mam podobny problem w mojej Astrze ,temperatura powyżej 90st jest tam rzadkim gościem ,no chyba że jedzie małżonka która nie zna istnienia 5 biegu ,no albo jestem w korku(ale to dotyczy tylko okresu letniego) .U mnie temperatura jest zawsze przed 90tką ,do tej pory mi to nie przeszkadzało ,ale jak jest podobny temat to się zapytam,samochód mam już 3 lata i dopiero dwa razy włączył mi się wentylator (raz w korku przy37 st powietrza no i drugi raz gdy ciągnąłem lawetę z drugim samochodem)dodam że problemów z grzaniem nie mam,ciepłe powietrze leci po przejechaniu4 km w porze zimowej ,jak ktoś wie dlaczego tak słabo się nagrzewa to prosił bym o rade.
  • Poziom 11  
    widocznie też masz padnięty termostat, żeby miec pewność to odpal zimne auto, maska w góre i chwyć za wąż wychodzący od strony rozrządu i idący do chłodnicy-jeśli bedzie sie robił ciepły wraz z nagrzewaniem silnika to termostat do wymiany- jesli jednak zrobi sie ciepły dopiero gdy temp wg wskaźnika podejdzie na ok 90 stopni to musisz szukać innej przyczyny słabego dogrzewania silnika

    dowiedziałem sie ze w astrach były montowane dwa rodzaje czujników od wentylatora na chłodnicy- jeden załączał przy temp 95 a drugi dopiero przy 100, u mnie widocznie jest ten na 95 bo przy tej tem się włącza wentylator-czy termostat z temperaturą początkową otwarcia na 92 stopnie bedzie dobry czy szukać jakiś z niższą temperaturą. te 3 stopnie różnicy między temp otwarcia termostatu a załączenia wentylatora to bedzie dobrze? nie chce by była taka sytuacja ze bede miał po wymianie termostatu na 92 stopnie temp roboczą silnika na 95 i wentylator bedzie chodził cały czas.
    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Ciężko tutaj zgadnąć jak będzie zachowywała się temp. silnika latem. W dużej mierze zależy to również od sprawności chłodnicy. Jednak ja bym się skusił na włącznik na niższą temperature. Niedawno sprzedałem Carinę II '90 1.6 102KM. Japońskie auta są niezawodne, jednak bardzo wrażliwe na przegrzania. Wskazówka temperatury nawet latem w korkach oraz przy ciężkim katowaniu silnika nigdy nie wykroczyła poza połowę. Przeważnie cały czas trzymała się lekko przed środkiem. Stojąc w korku często załączał się wentylator (ale bez przesady). Termostat otwierał się przy 83, a wentylator załączał przy 90. Bardzo dobre rozwiązanie.

    P.S. W golfie MKI przy częściowo zapchanej już chłodnicy latem przy ciągłej pracy wentylatora, wskazówka utrzymywała się blisko czerwonej kreski.
  • Poziom 19  
    W tym roku też wymieniałem termostat w Astrze. Objaw był taki że wskazówka ledwo wychodziła z niebieskiego pola. Teraz ładnie mi się grzeje a przy mrozie i pracującym nadmuchu trzyma się powyżej 90C. Latem natomiast wentylator włącza się ok 100C i dzieje się tak tylko w korku. Gdy ruszę i przejadę kilkaset metrów wskazówka wraca do zakresu 92-95C.
  • Poziom 15  
    W każdym aucie jest inaczej. Swoją drogą podziwiam, jak można jeździć bez wskaźnika temp. nie mówiąc już nawet o obrotomierzu, co ma miejsce np. w podstawowej wersji Uno 1.4 i.e Zimą auto słabo grzało ale nie wiedziałem czy to nagrzewnica czy ten typ tak ma (tak piszą na forach). Na szczęście wymieniliśmy termostat i można w majtkach jeździć.

    P.S. Czy ktoś ma doświadczenia z udoskonalaniem ogrzewania w starych Maluszkach? Tak z ciekawości pytam. Miałem kiedyś włoską 600-kę bez dmuchawy. Poprzedni właściciel zamontował dmuchawkę od Syrenki i dodatkowo dziura z kratką w kanale przed tylnym siedzeniem. Grzało super :)