Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 2.0 DTI 16v dziwne objawy silnika

mati_1233 17 Oct 2009 19:04 5018 4
  • #1
    mati_1233
    Level 11  
    Witam mam asterke 2.0DTi 101km jak na tyle koni to szalu nie ma. Nie wiem czemu asterka ciężko pali jak jest zimno. Sprawdzałem świece i wszystkie grzeją nie pokoi mnie tylko ze ostatnia świeca była mokra i zardzewiała nad grotem. Czego to może być przyczyna? czyżby wtrysk siadł? Uszczelka pod głowica raczej nie bo płynu w zbiorniczku nie ubywa. Mam wrażenie ze to może być wtrysk bo jak na 100km to powinna być zrywna. Proszę o pomoc.
  • #2
    Rogalq
    Level 10  
    Nie wiem dokladnie co masz na myli zrywna... Jezeli wkreca Ci sie na obroty lecz wolno to nie sadze by to pompa wtryskowa gdyz jezeli poszlaby Ci pompa to auto by wkrecalo sie np. tylko do 2.3 tys. obr./min. niezaleznie od biegu. To z auta kumpla doswiadczenia bo ma idento... Natomiast sam posiadam astre 1 w dieslu... sam mialem niedawno problem ze nie palila mi zbyt ochoczo... przyczyny moga byc rozne. Swiece skoro grzeja to ok. u mnie tez grzaly mimo to nie palila... aku kupilem na nowy bo juz ledwo zipial.... nowy aku-objawy te same.. wiec rozrusznik. Szczotki do wymiany i wszystko paca jak nalezy:D Ogolnie jeszcze moze byc luzny pasek. Sprawdz czy szajba nie jest goraca po jakims czasie pracy silnika. Sprawdz wlasnie po prostu ladowanie jakie masz i stan naladowania aku.... I przewody do swiec przeczysc. Nie zaszkodzi ;)

    W benzynowcu obr. rozruchowe to 40-100 obr./min.
    W dieslu wynosza 100-200 obr./min.
    a pokonanie oporow potrzebuje duzego pradu wiec aku jest niezmiernie wazny w dieselku.

    Mysle ze to taka podstawa :)
  • #3
    Krzysiek534
    Level 16  
    A nic nie piszesz o zasilaniu na świecach.Silnik pracuje równo.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    mati_1233
    Level 11  
    heh odkopuje moj stary temat chwilowo nie mialem czasu wiec dlatego dopiero teraz...
    Wiec od poczatku jesli chodzi o swiece ktora byla zardzewiala to przez to ze autko dlugo stalo i musiala sie wilgos dostac ( wszystko wyczyszczone) co do odpalania to tak nadal ciezko pali przy takich mrozach to juz tragedia ( swiece wszystkie grzeją , prąd do nich dochodzi, aku nowe 75A rozrusznik ok... przelewy powymieniane filtr paliwa takze, zalozony zaworek zwrotny na przewodzie... nic nie dalo nadal tak samo) Coi do mocy to turbo sie nie wlanczalo bledy pousowane teraz jest lepiej ale i tak szalu nie ma. jechalem identyczna to bez porownania wiec szukam dalej co radzicie??? Moim zdaniem pompe mozna wykluczyc gdyz autko po odpaleniu chodzi rowniutko bez zadnych problemow jak jest plusowa temperatura to juz pali bez problemu nawet gdy dlugo stoi ( uszczelniacze wtryskow raczej ok gdyz sprawdzalem u mechaniora ktory sie tym zajmuje czy nie ma oleju w filtrze paliwa no i kazal zaslepic przewod od przelewu co wchodzi do pompy i odpalic zeby pochodzila i sie odpowietrzyla i próbować rano na zimnym i mowi ze to jest ok) od jakich obrotow wam sie turbo wlancza?? Z moca to wyczyscilem kolektor ssacy no i do wymiany zbiorniczek regulujacy klapkami kolektora gfdyz sprezyna peknieta byla troche lepiej ale nadal szalu nie ma... Jutro jade do mechaniora dam znac co i jak!!! oby to nie byla pompa bo 1500zl... jeszcze jest taka opcja ze to kat wtrysku zle ustawiony i od tego zaczne bo pyprali przy pompie we francji takze wszystkiego mozna sie spodziewac.