Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW transporter T4 trudności z odpalaniem.

karol2505 17 Oct 2009 19:07 33560 21
lampy.pl
  • #1
    karol2505
    Level 11  
    Witam mam taki problem gdy chce zapalić mojego Volkswagena to nie mogę, na desce rozdzielczej lampka od świec gaśnie silnik kręci ale nie mogę zapalić. Gdy kolega mnie pociągną to normalnie zapalił, dodam jeszcze że w czerwcu wymieniałem wszystkie świece żarowe. Jaka może być przyczyna proszę o odp.
  • lampy.pl
  • #2
    rico37p
    Level 28  
    A czy sprawdziłeś czy świece grzeją jak lampka świeci. Mogą być uszkodzone świece lub bezpiecznik od nich.
  • #3
    karol2505
    Level 11  
    lampa święci od świec ale po paru skudach około min. gaśnie
    a bezpiecznik gdzie się znajduje bo świece nie grzeją morze tam w puszce z bezpiecznikami czy morze gdzieś indziej proszę o odp
  • lampy.pl
  • #4
    groundsin
    Level 10  
    Nie napisałeś co to za silnik.
    Bezpiecznik zazwyczaj znajduje się w okolicy akumulatora i wygląda jak kawałek płaskiej blaszki.
    Sprawdź czujnik temperatury wody 4-ro pinowy ,dwa piny posiadają masę jeden jest podłączony do wskażnika temp .płynu a drugi do przekażnika świec żarowych.
    Przekaźnik świec żarowych ma numer 103 na obudowie i znajduje się w skrzynce z bezpiecznikami.
  • #5
    viper555
    Level 39  
    Po pierwsze bezpiecznik jest przykręcony do karoserii z prawej strony akumulatora po drugie posiada osobny 2-pinowy czujnik temperatury z lewej strony silnika. Jeżeli kontrolka długo świeci to albo uszkodzony czujnik albo uszkodzona instalacja czujnika/ przewód niebieski z białym paskiem/.P
  • #6
    karol2505
    Level 11  
    silnik to 2,4D
  • #7
    benzik
    Level 2  
    Wita według mnie tkwi w świecach lub przekaźniku. Sprawdź czy dochodzi prąd do śiwec, jeżeli tak to sprawdź je. Możliwe że kupiłeś jakąś włoszczyznę lub inne badziewko i od tego mogą się cyrki dziać. Pewnie się zjarały.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Bym zapomniał, możliwe że paliwko się cofa z pompy wtryskowej, wtedy też pogorszy się odpalanie
  • #8
    karol2505
    Level 11  
    sprawdzałem świece grzeją bo odkręcałem
  • #9
    ck.strefa
    Level 2  
    Witam. Od wczoraj mam identyczny problem jak kolega ( świece grzeją , rozrusznik kręci a samochód nie pali ). Na razie rozwiązałem go połowicznie. Po pierwsze - zauważyłem że po załączeniu stacyjki zapalają się kontrolki ale jak przekręcam na rozruch to rozrusznik kręci ale kontrolki gasną. Po drugie pomyślałem że może nie dostaje paliwa a na pompie jest elektrozawór. Z popychu samochód mi pali [ ale wtedy kontrolki mi świecą bo stacyjka jest załączona i do elektrozaworu dochodzi 12V ]. Dałem więc plus z akumulatora na elektrozawór i autko zaczęło palić z kluczyka. Mam nadzieję że to tylko kostka przy stacyjce. Jutro podstawię nową kostkę do stacyjki i napiszę czy to w niej tkwił problem. Pozdrawiam.
  • #10
    MałyMaro
    Level 11  
    Wraz ze przekreceniem stacyjki na rozruch to normalne ze wszystko gaśnie (w tym kontrolki), cale napiecie skupia sie na rozruszniku.
  • #11
    masador
    Level 10  
    ja mam podobny a nawet ten sam problem... autko kreci ale nei pali. Mój mechanik mi powiedział ze albo są swiece uszkodzone ale stwierdził ze mało prawdopodobne zeby sie wszystkie spaliły. Następnie stwierdził ze to może wina przekaznika...kazał mi go odpalic ze startera( sprej taki)... tak zrobiłem i odpalił odrazu( nie nalezy tego psikac duzo bo uszczelke pod głowica wywali. Przekaznik jest do wymiany to jest pewne... tylko nie wiem który to jest.. W moim vw jest silnik 2.4 d bez turbo wiec jesli ktos wie który to jest prosze o odpowiedz.. :D
  • #12
    ck.strefa
    Level 2  
    Witam. Wymieniłem kostke przy stacyjce i t4 odpala bez problemu. Koszt kostki 16 zł. U mnie na szczęście wadliwa była kostka stacyjki. Może być pewnie jeszcze z 10 innych przyczyn że samochód nie odpala jednak jeśli palił dobrze i nagle przestał radzę sprawdzić samemu tę kostkę bo koszt żaden....... a fantazja naszych mechaników nie zna granic. Pozdrawiam.
  • #13
    masador
    Level 10  
    Przekaźnik wymieniłem i działa porwanie ..chyba..słychać jak się załącza, ale auto i tak nie zapala. Nawet ze startera nie chce odpalić. Nie wiem co się z nim dzieje. Paliwa nie podaje czy jak.. nie wiem jak to sprawdzić..to jest mój pierwszy t4 i w ogóle nie czaje tego auta.
  • #14
    dg
    Level 2  
    Ja również mam taki problem w moim T-4.Po kilku próbach odpalenia (2.4zwykly D) kontrolka od świec przygasła(wczesniej palila sie silnym żóltym kolorem).Slychac klikanie (po lewej)przy uruchamianiu .Do wczoraj (- 14 stopni ) nie mialem problemu .Czy ktoś coś podpowie? Dziękuję
  • #15
    Gajosik1987
    Level 1  
    witam mam rowniez taki problem mam zwykle T4 2,4 D dostal troszke mrozu i jest lipa nie zapala rozrusznik kreci ale nic wiecej sie nie dzieje... pomocy ...!!!
  • #16
    dg
    Level 2  
    Doładowalem baterię i stał się cud ! Dziś bez problemów odpalił (temp.-5)

    Dodano po 8 [minuty]:

    Moim zdaniem powodem bylo złe jakościowo paliwo .Ostatnio wracałem z Warszawy i dotankowywałem sie na jakiejś stacji benzynowej. Moze skladnikiem ON byla woda ...?
  • #17
    romaszko_t34
    Level 10  
    Miałem podobny problemik z rozpalaniem,żółta kontrolka świeciła a świece choć nowe nie grzały,doszedłem do tego że gniazdo przekażnika świec było wypalone.Teraz świece uruchamiam przez dociśnięcie przekażnika.Słychać i czuję kliknięcie w reku.Pozdrawiam.
  • #18
    _luki_
    Level 10  
    Jak masz wypalone gniazdo przekaźnika to ja bym to jakoś spróbował naprawić bo na świece płynie prąd o natężeniu 80A. Każdy słaby styk oznacza bardzo duży przyrost temp. w miejscu tego styku i coś się może zapalić. Dodam że ja u siebie też mam wypalone gniazdo i zrobiłem obejście przekaźnika.
  • #19
    bator90
    Level 11  
    WITAM! Mam problem! otóż dziś rano miałem sytuacje ze T4 2.4d odpalił przejechał troche i zgasł. zrobił to 3 razy. potem juz odpalał i tylko minimalne obroty silnik sie trząsł. ciekła pompa wtryskowa przy wałku gazu. kupilem gumki bosh do uszczelniania zmieniłem uszczelke pod deklem i na wałku. Mam pytanie która śruba mocująca z dużymi otworami czy z jednym małym i na który przewód ma iść bo pomyliłem:( ale ani tak ani tak nie odpala nawet na zaciąg

    Dodano po 50 [sekundy]:

    co mogłem popsuć...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wcześniej jeździł okej. w grudniu uszczelniałem wałek poprzednio...
  • #21
    trans-serwis
    Level 39  
    bator90 wrote:
    co mogłem popsuć...
    Może już czs wymienić wałek i tulejkę a nie tylko oring.
  • #22
    bator90
    Level 11  
    Jest to prawdopodobne ale gdzie to kupić ?

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Jak te męskie złącza przewodów paliwowych podłączyć ?