Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Parametry łącza 7,6mb czy ściema

17 Paź 2009 19:38 1790 10
  • Poziom 9  
    Witam!

    Mam łącze DSL do 7,6mb / 0,6mb.

    Działa w takim sensie, że mogę pobierać z dużą prędkością itp.
    Internet niestety rozłączał się raz na dobę (router sam się rozłączał i łączył od nowa).

    Najgorsze to, że bramka voip potrafiła stracić połączenie podczas rozmowy.

    Koleś z serwisu powiedział mi, że łącze jest niestabilne i musi mnie "trochę przyciąć", co do szybkości. Mam ponoć złe tłumenie itp.

    Zrobili mi na linii fiku miku i taki jest rezulat.
    Zmnienili na:

    Profile Code: 6M_512K_RH
    Unique ID: lmk110301700101
    Near End Status: NORMAL
    Far End Status: NORMAL
    Down Actual Bit Rate: 6144
    Down Attainable Bit Rate: 7616
    Down Attenuation: 26
    Down Noise Margin: 15 <---- to polepszyli
    Up Actual Bit Rate: 512
    Up Attainable Bit Rate: 1152
    Up Attenuation: 12
    Up Noise Margin: 23
    Db Loss: 26




    OLD CONNECTION:
    Notification Type: Completed

    Telephone No. Result Current Profile
    064-6623855 Near End Status: NORMAL
    Far End Status: NORMAL
    Down Actual Bit Rate: 7616
    Down Attainable Bit Rate: 7616
    Down Attenuation: 26
    Down Noise Margin: 11 <--------- to było złe
    Up Actual Bit Rate: 672
    Up Attainable Bit Rate: 1184
    Up Attenuation: 11
    Up Noise Margin: 18

    Niemniej i teraz nie jestem zadowolony, bo łącze znów mi się rozłącza.
    Koleś mi mówi, że może będę musiał zejść do 3,6.

    to kurde jak to jest - jak "badali mi linię" przed podpisaniem umowy oczywiście było, że 7,6 to żaden problem. (Co zresztą miałem z poprzednim operatorem).
    Ci mnie skusili niższą ceną i teraz mi mówią, że muszę może zejść z prędkością, bo ta linia jest jakaś kitowa.

    Po pierwsze- jakie max prędkości na tej linii po drugie co im mogę zrobić, za to, że w sumie to nie dostarczają mi internetu bo skoro net się rozłącza a voip przerywa się czasem podczas rozmowy to ja pieprze taki "stały dostęp do internetu".

    Proszę o pomoc dziękuję
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Na tych parametrach będziesz miał stabilne 4-5Mbit.
    Co możesz zrobić ? przysługuje ci prawo do zerwania umowy bez płacenia kary, bo nie mogą się z niej wywiązać. Nic więcej nie zrobisz. Nie możesz ich do niczego zmusić, możesz sobie znaleźć lepszego operatora ;)

    Co to za operator w ogóle ? "Łącze DSL" wiele nie mówi.
  • Poziom 9  
    To irlandzkie łącze, nie chciałem tu epatować tym.

    Uprzejmie dziękuję za odpowiedź!

    Ostatnie pytanie brzmi: czy te parametry powyżej wskazują jakoś na przyczynę problemów z VOIPem? Z poprzednim operatorem nie miałem w sumie żadnego problemu, ale Vodafone zaszachował wszystkich ofertą "33% taniej za telefon i internet od nas jeśli przejdziesz". To się kurde skusiłem.

    Wczoraj na przykład zadzwoniłem z Tlenofonu (bramka Linksysa) na polską komórkę. Po jakichś 30 sekundach rozmowa się urwała. Zadzwoniłem znów i to samo - urwała się. Tyle, że tuż po tym router znów rozłączył się (zmieniło mi się IP).

    Czy więc jest jakaś teoretyczna zależność miedzy tymi parametrami powyżej a tym, że VOIP mi klęka?

    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Jak pada internet pada też VOIP, nie musi nawet całkowicie rozłączyć, wystarczy że na chwilę go "zamuli" i VOIP rozłączy rozmowę.
  • Poziom 13  
    lubamet napisał:
    Na tych parametrach będziesz miał stabilne 4-5Mbit.
    Co możesz zrobić ? przysługuje ci prawo do zerwania umowy bez płacenia kary, bo nie mogą się z niej wywiązać. Nic więcej nie zrobisz. Nie możesz ich do niczego zmusić, możesz sobie znaleźć lepszego operatora ;)

    Co to za operator w ogóle ? "Łącze DSL" wiele nie mówi.


    Jeżeli jest to łącze bez SLA, to raczej numer z zerwaniem umowy nie przejdzie.
  • Poziom 38  
    luq napisał:
    lubamet napisał:
    Na tych parametrach będziesz miał stabilne 4-5Mbit.
    Co możesz zrobić ? przysługuje ci prawo do zerwania umowy bez płacenia kary, bo nie mogą się z niej wywiązać. Nic więcej nie zrobisz. Nie możesz ich do niczego zmusić, możesz sobie znaleźć lepszego operatora ;)

    Co to za operator w ogóle ? "Łącze DSL" wiele nie mówi.


    Jeżeli jest to łącze bez SLA, to raczej numer z zerwaniem umowy nie przejdzie.


    To zależy co podpisywał i jaki jest regulamin, idąc tym tokiem myślenia można podpisać 20Mb bez SLA a 2dni później przestawią ci linię na 128Kbps..... bo pamięta II wojnę światową... bez jaj. W takiej TP na "DSL TP" można sobie poprosić o "widełki" na DSLAMie jak ktoś ma kiepską linię, na neostradzie jak nie działa można zerwać umowę chociaż jest bez SLA. (Bo nikomu nie chce się bawić w konfigurowanie widełek - bierz pan wolniejszą neo albo spadaj czyli sławetne przepraszamy brak możliwości technicznych :lol: )

    Cytat:
    Mam łącze DSL do 7,6mb


    To DO jest zastanawiające...
  • Poziom 9  
    pewnie mi sklepiecie maske ale nie wiem co to SLA

    "do 7,6" - nie wiem jak to jest z neostradą, ale prawie pewien jestem, że to popularny "chwyt". Mam prędkość do 7,6 mb czyli. Pan serwisant pierwsze co mi zaproponował, to że przytnie trochę prędkość. Na mój protest, że mam przecież "7,6" odparł, że "do 7,6". Czyli, że 5,2 mieści się w tym opisie.

    Mam 7,6 ale niestabilne i rozłączające się. Zmniejszyli mnie na 5,2 i wciąż nie jestem szczęśliwy, a koleś sugeruje, że może trzeba będzie zejść do 3,6 (wtedy będę płacił jak za 3,6 czy mniej. Ale za łącze 5,2 czy 3,9 mam płacić jak za 7,6)

    tu wynik badania mojej linii http://www.dslreports.com/linequality/nil/2576766

    Wiecie jak to jest. Pewnie zastrzegli w regulaminie, żebym ewentualnie nie mógł odejść. Oni mają sztab prawników a ja tylko swój rozsądek.

    Sytuacja na dzisiaj: zmieniłem router z Vodafonowego modelu Bewan z powrotem na stary Zyxel - zobaczymy, czy bramka voipowa będzie z nim lepiej współpracować.

    Skoro szanowni koledzy twierdzą, że powyższe parametry nie kwalifikują linii do niedziałającej, to dajmy szansę nowym ustawieniom.

    Jako ciekawostkę podaję fakt, że w 2004 roku Vodafone kupiło malutką firemkę Perlico, która oferowała ludziom net na poziomie 4mb ale z limitem np. 2gb. I na tej malutkiej firemce oparli swą ofertę DSL. Dopiero de facto wchodzą w temat...

    Tak czy siak, koleś z pomocy technicznej powiedział, że linia jest kiepska. Inny fakt taki, że na poprzednim operatorze miałem połączenia po 60 dni.

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    lubamet napisał:

    To zależy co podpisywał i jaki jest regulamin, idąc tym tokiem myślenia można podpisać 20Mb bez SLA a 2dni później przestawią ci linię na 128Kbps..... bo pamięta II wojnę światową... bez jaj. W takiej TP na "DSL TP" można sobie poprosić o "widełki" na DSLAMie jak ktoś ma kiepską linię, na neostradzie jak nie działa można zerwać umowę chociaż jest bez SLA. (Bo nikomu nie chce się bawić w konfigurowanie widełek - bierz pan wolniejszą neo albo spadaj czyli sławetne przepraszamy brak możliwości technicznych :lol: )

    Cytat:
    Mam łącze DSL do 7,6mb


    To DO jest zastanawiające...


    Zgadzam się. Ważne jest to co jest w regulaminie świadczenia usługi. Swoja drogą to w regulaminie neo jest chyba przyjęty 30 dniowy okres zaprzestania świadczenia usługi jako podstawa do rozwiązania umowy (o ile w ogóle wcześniej istniały warunki techniczne :lol:)
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Service_Level_Agreement

    Co do linii
    You are 128ms to your first hop, linia działa z głębokim przeplotem (interleaved) chcą z niej wycisnąć ostatią kropelkę żeby zadowolić? klienta, efekty są odwrotne.
    Nie ma wyjścia tylko zmiana na te 3,6Mbit.
  • Poziom 9  
    Dodam tylko, że ta linia jest chyba taka sama jak wcześniej, to znaczy z poprzednim operatorem. W tym sensie, że wcześniejszy operator jakoś dawał radę te (prawie) 7,6 mb.

    Dodam także, że test robiłem na jakimś amerykańskim serwerze, nie wiem, czy ma to znaczenie dla parametru "You are 128ms to your first hop".

    Szanowni koledzy - ze swojej strony zawieszam wątek do czasu wyniku testu linii ze starym routerem, który może bardziej kocha bramkę voip i tę linię. Uprzejmie dziękuję za wszelkie wyjaśnienia.

    Przyszła mi do głowy jeszcze jedna konkluzja.

    Być może było tak, że ze starym operatorem też były jakieś rozłączenia, ale ich nie zauważyłem, bo miałem stałe IP. teraz mam zmienne. Poza tym stary router Zyxel mój sprawniej przekazywać do bramki voip informację o ponownym zalogowaniu.

    Być może było tak: bramka VOIP Linksysa ma wpisany External IP. Internet się rozłącza i łączy ponownie (z powodu jakości linii). Ale IP jest to samo i Tlenofon wysyła ponownie logi na bramkę, która widzi "to samo IP".

    A teraz może router Bewan po rozłączeniu się i połączeniu ponownym i zmianie IP źle przekazuje to do bramki voip. Tlenofon widzi stare IP i temu mi VOIP klęka i nie wstaje bez resetu urządzeń. Wcześniej może też klękał, ale przez stałe IP nie widziałem tego?

    Pozdrawiam
    Miłej niedzieli
  • Poziom 9  
    Szanowni koledzy.

    Lamer ze mnie... pomoże mi ktoś prawidłowo ustawić priorytety dla SIP?

    Parametry łącza 7,6mb czy ściemaParametry łącza 7,6mb czy ściema


    Mam bramkę Linksysa podłączoną kabelkiem do routera Zyxel P-600
    Co gdzie wpisać? W WANIE czy w LANIE i jakie IP? Moja bramka ma 192.168.1.35

    Dziękuję i pozdrawiam!