Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lutospawarka a zwykły migomat

18 Paź 2009 11:26 8035 3
  • Poziom 12  
    Witam, ostatnio w przeczytałem w miesięczniku autoexpert o sposobie łączenia blach samochodowych jakim jest lutospawanie. Chciałbym się dowiedziec czym się różni taka lutospawarka od zwykłego migomatu, kaki prąd spawania i inne różnice.

    Bardzo zależy mi na tych informacjach.
  • Moderator Samochody
    Napięcie spawania jest dużo niższe - chodzi o to, żeby do spoiny doprowadzić mniej energii - a co za tym idzie wydzielić mniej ciepła. Pod względem technologicznym, lutospawanie przypomina lutowanie lutem twardym, przy użyciu palnika gazowego - stopione zostaje tylko spoiwo, natomiast materiał spawany zostaje tylko podgrzany. Praktycznie nie występuje zjawisko mieszania się spoiwa z nadtopionym materiałem spawanym - ze względu na to, technologia przyszłości w naprawach nadwozi samochodowych - blacha nie przegrzana nie zmienia swoich właściwości mechanicznych, nie wychodzi korozja na spawach (brak utlenienia), można spawać elementy ocynkowane, bez zniszczenia powłoki cynkowej.
    Niższe napięcie spawania spowodowane jest min. rezystancją elektrody - spawa się drutem CuSi. Ze względu na fakt że to nowość, o jakieś szczegółowsze dane faktycznie trudno, tym niemniej jest sporo opisów gotowych urządzeń fabrycznych z których można się nieco dowiedzieć.
  • Poziom 29  
    Tą metodę stosuje się tylko do blach i profili ocynkowanych.