Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo s40 - dziwne komunikaty, opadające zegary

Stepel 18 Oct 2009 12:13 3301 7
    Stepel
    Level 20  
    Volvo s40 2005 r. 2.0

Witam.

Mój problem polega na tym, że nagle w czasie jazdy komputer potrafi wyrzucić komunikaty 'problem z hamulcami, poduszką powietrzna i wspomaganiem'. Dodatkowo opadają zegary i nie działają szyby. Praca silnika oczywiście się nie zmienia i nie ma żadnej awarii układzie jezdnym. Po jakimś czasie samo wraca do normy, lub po wyłączeniu, odczekaniu i włączeniu ponownym samochodu. W serwisie nie mogą znaleźć przyczyny bo wszystkie testy diagnostyczne wychodzą dobrze. Tzn jest zapisany jeden błąd [brak komunikacji przez chwile]. Czy może tego przyczyną zamontowany hak? Był już wymieniony zamek, odłączony jakiś tam dodatkowy alarm..przed 2 tyg było OK i nagle znowu.

Ma ktoś jakieś pomysły? Ja niestety nie znam się na tym..

Pozdrawiam
    Wojtek S.
    grzechu40
    Level 21  
    Witam. Ja mam podobny problem i też sobie nie mogę poradzić podejrzewam moduł CEM tak wynika z obserwacji schematów może ktoś z kolegów przerabiał taki problem i by się podzielił informacją. Jeżeli jest faktycznie do wymiany moduł CEM to czy to wiąże się z programowaniem immo itp sprawy może można go naprawić? Będę wdzięczny za info może się czym innym odwdzięczę. Pozdrawiam.
    tolo
    Level 34  
    Oj coś mi się wydaje, że problem leży w zegarach.
    grzechu40
    Level 21  
    Nie sądzę bo bym tylko nie miał w zegarach możliwości diagnostyki a ja nie mogę nic zdiagnozować jak się to stanie brak komunikacji z innymi modułami.
    tolo
    Level 34  
    A co jeśli licznik robi za bramkę can :?:
    grzechu40
    Level 21