Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtrysk do CC700

Kafaro 21 Cze 2004 11:40 8957 23
  • #1 21 Cze 2004 11:40
    Kafaro
    Poziom 12  

    Kolega chce coś takiego zrobic. Nie wie z jakiego autka majlepiej zaadaptować układ.

  • #3 22 Cze 2004 15:29
    P.Artek
    Poziom 21  

    Najlepiej zastosować jakiś najprostszy ukł.wtryskowy pierwszych generacji np.Motronic 4.1 . Jest bez sondy lambda a czas wtrysku jest obliczany na podstawie tem.silnika,tem.powietrza zasysanego,ilości zassanego powietrza(przepływomierz klapkowy).Powinno działać bez problemu!ewentualne korekty można wprowadzić regulując ciśnienie paliwa.
    Motronic był stosowany w oplach.
    Zastanówcie się czy jest sens zakładać wtrysk do 700!
    A ja pytam:PO CO?!

  • #5 22 Cze 2004 22:48
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 22 Cze 2004 22:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 23 Cze 2004 11:00
    PETERS
    Poziom 13  

    Sam mam CC704 i się zastanawiałem nad taką przeróbka-bo wiem jak te gaźniki Aisana potrafią dopiec :cry: .Inny silnik niewłożysz-CC700 ma inną komorę silnikową niż 900 albo 1.1 :cry: .Są tacy co wkładali tam 1.3 Turbo 16V(130Km :twisted: ),ale to chyba dla bajeru bo taki silnik kosztuje około 4-6tys. zł 8) .A czy wtrysk da się założyć do CC - zobacz http://slave.e-edukacja.pl/~fiat/html/tuning_a/wtrysk_bis/wtrysk_bis.htm

    Jakbyś coś pokombinował to daj znać!!!! 8) 8) 8)

  • #8 23 Cze 2004 11:24
    Kafaro
    Poziom 12  

    PETERS - to nie ja tylko moj kolega chce to zrobić.
    Orientuje sie troche w elektronice i chce sam zrobić sterowanie zapłonem i wtryskiem na mikrokontrolerze. Prosty, ale dopracowany układ bedzie lepszy od marnego gaźnika jaki jest w tych autkach. Zapłon zrobi lepszy od oryginalnego.

  • #9 23 Cze 2004 19:32
    PETERS
    Poziom 13  

    Do zapłonu nic niemam.A podałem Ci przecież stronkę gdzie gość zamontował wtrysk do BISa(jak niewiesz-to Bis ma ten sam silnik co CC700 tylko w CC były inne gażniki i elektroniczny zapłon)Sterownika niewiem czy zrobi-bo tam strasznie dużo rzeczy taki sterownik musi uwzględniać.Oprócz podciśnienia w kolektorze dolowowym,temperatury silnika i temperatury powietrza zasysanego,to jeszcze takie stany jak rozruch,ssanie,przyśpieszanie,hamowanie,hamowanie silnikiem.Niewiem jak z obrotami bo tam na schemacie z tego Bisa niema czujnika położenia wału korbowego,ale przypuszczam,że informację taką może pobrać z cewki zapłonowej.

    No,ale jak twój qmpel wymyśli coś nowego to napisz-zawsze to na wtrysku trochę KM więcej.

  • #10 23 Cze 2004 21:35
    P.Artek
    Poziom 21  

    Głupi post to nie jest!
    Instalacje wtryskową można kupić na giełdzie,oczywiście nie nową,cena kompletnej inst. to ok 500zł(komputer 100-200zł,zespół przepustnicy ok 150zł a reszta to juz mniejsze koszty).
    Sam myślałem kiedyś założyć do poloneza sam zespół przepustnicy od jednopunktu,chciałem sam wykonać sterownik(miało służyć tylko do zapalania a potem na gaz),miałem nawet schemat jak cosik takiego zrobić.
    Powodzenia!

  • #11 23 Cze 2004 21:56
    PETERS
    Poziom 13  

    Tylko,że inna instalacja niebędzie-chyba,że z silnika o takiej pojemności w polonezie miałeś spoko bp to pewnie 1.6 a dużo było takich silników,zresztą nawet nowsze poldki miały już wtrysk.Do 700 jak założy wtrysk z 900 to bedzie go zalewało.Super było by przeprogramować oryginalny sterownik fiata,ale z pewnością algorytm programu jest niedostępny.A gdzieś tu na forum widziałem jak ktoś chciał sprzedawać swój projekt sterownika na jakimś atmelu - może sobie poszukaj,ale z tego co pamiętam dużo chciał za jego udostępnienie-kolejna komercha.

  • #12 24 Cze 2004 09:04
    Kafaro
    Poziom 12  

    Cytat:
    tam strasznie dużo rzeczy taki sterownik musi uwzględniać

    to jest problem!

    Cytat:
    Super było by przeprogramować oryginalny sterownik fiata,ale z pewnością algorytm programu jest niedostępny.

    gdzies czytałem ze jest tak prymitywny, ze poczatkowo tunerzy mieli problemy.

    Cytat:
    Do 700 jak założy wtrysk z 900 to bedzie go zalewało

    domyślam sie ze to nie jest samoregulujący sie układ. Takie coś mam w BMW 525 z 1992r.

  • #13 24 Cze 2004 13:00
    PETERS
    Poziom 13  

    Tylko z programowaniem to uważaj bo to juz tajniki z dziedziny mechaniki,komputer ma Ci dobierać dawke paliwa w stosunku do powietrza i warunków zewnętrznych.

    Właściwie to wtrysk wymyślili po to bo na gaźniku niemogli ustalić odpowiedniej zawartości tlenu w spalinach(z tego co pamiętam to było chyba 1:47 czy jakoś tak)A katalizator do poprawnej pracy potrzebuje dokładnie takiego składu-wynaleźienie wtrysku jest po części związane z ekologią.Bo właśnie chodziło o to,że gaźnik trzeba było by co chwile regulować-ssanie-normalna praca-obciążenie,ciepły,zimny itd.Ale przy okazji uzyskało się kilka dobrych cech-łatwiejszy rozruch,stabilniejsza praca.Ten Cienkuś(też takiego mam) to taka przejsciówka-gaźnik"elektroniczny,sterowany podciśnieniowo"-sonda lambda-katalizator.

    Jeżeli zaczniecie się bawić w ustalanie dawek wtrysku to UWAŻAJCIE bo wiem,że jeśli zmienicie zabardzo dawkę wtrysku,jak również stosunek paliwa do powietrza, to możecie osiągnąć niesamowity przyrost mocy,ale także bardzo łatwo jest zatrzeć wtedy silnik.

  • #14 24 Cze 2004 13:14
    Kafaro
    Poziom 12  

    Cytat:
    Właściwie to wtrysk wymyślili po to bo na gaźniku niemogli ustalić odpowiedniej zawartości tlenu w spalinach

    do tego wystarczy jednopunktowy. Silnik ma gorsze osiagi i zuzycie paliwa od gaźnikowego.
    Wtrysk wielopunktowy pozwala podnieść osiagi i ekonomiczność.

  • #15 26 Cze 2004 18:04
    P.Artek
    Poziom 21  

    Jeśli pokombinujesz z wtryskiem od 900 to nie powinno zalewać silnika,jest sonda lambda która mierzy zawartość tlenu w spalinach czyli skład mieszanki i jezeli będzie zbyt bogata to komputer skoryguje czas wtrysku.700cmm a 900cmm to nie duża różnica,te same ukł wtrys. są projektowane do różnych poj.Nawet jeśli byłyby problemy z zabogatą mieszanką,zawsze można zmniejszyć ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach.Firmy tuningowe oferują specjalne regulatory ciśnienia paliwa za pomocą których można ustawić wartość jaką się chce.

  • #16 26 Cze 2004 18:47
    PETERS
    Poziom 13  

    "Nawet jeśli byłyby problemy z zabogatą mieszanką,zawsze można zmniejszyć ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach"-z całym szacunkiem,ale to nie diesel,gdzie cisnienie wtrysku można było regulować śrubą albo podkładkami.Tu wtryski są otwierane elektronicznie i myślę,że to nietędy droga.Cisnienie w układzie musi być stałe po to są regulatory ciśnienia wtrysku,które naddatek paliwa kierują do powrotu.Dawke paliwa nieustawia się cisnieniem wtrysku tylko CZASEM jego otwarcia,a za procest ten odpowiada już komputer sterujący.Jeżeli zmniejszysz ciśnienie paliwa w obwodzie to wtryskiwacz będzie "lał" a nie rozpylał mieszankę.

  • #17 27 Cze 2004 10:38
    P.Artek
    Poziom 21  

    Jakbyś troszkę więcej wiedział o wtrysku benzyny i oleju nap.to wiedziałbyś że ilość paliwa wtryśnięta do kolektora/komory zależy od czsu wtrysku i od ciśnienia.Nie mam na myśli zmniejszyć ciśnienie o 90% tylko w granicach 10%,przy takiej zmianie bez problemu będziesz miał odpowiednie parametry wtrysku.Zmianę ciśnienia paliwa na wtryskiwaczach bardzo często stosuje się podczas tuningu silników lub poprawy ekonomiczności :!: .Co do śrób regulacyjnych:jw. pisałem kupujesz specjalny regulator i masz śróbę regulacji ciśn. :!: i dodatkowo taki regul. zapewnia dokładniejsze(mniejsze wachania)ciśnienie :!: .Wtryskiwacze leją kiedy wypracowane są jego elementy i wtedy są nieszczelne.Najłatwiej tak wpłynąć na skład mieszanki,po co przeprogramować komputer?! a jestem pewien że nie ma na elektrodzie osoby która posiada schemat komp.układu wtryskowego i wiedziałaby jak to zrobić oraz udostępniłaby(trzeba być frajerem żeby udostępnić coś na czym zarabia się nie małe pieniądze).Oczywiście można kupić komputer z oferty jakieś firmy tuningowej i wtedy jest wszystko co trzeba do zaprogramowania tylko że taki sprzęt kosztuje tyle co cały CC.
    I jeszcze pozostaje "mapa zapłonów" i co z tym?!
    Dlatego jeśli już zakładać ukł. wtrysk. to najprostszy bez sterowania zapłonem,zostawić oryginalny moduł zapłonowy,nawet bez sondy lambda i dostosować skład poprzez ciśnienie paliwa,założyć wtryskiwacze o mniejszym wydatku.
    Najprościej najtaniej i najszybciej!

  • #18 04 Lip 2004 10:51
    P.Artek
    Poziom 21  

    Jakieś postępy są?ciekawy jestem jak taka przekładka będzie funkcjonować?

  • #19 09 Lip 2004 10:20
    piraniamax
    Poziom 13  

    moim zdaniem koszty będą tak dóże że lepiej przeznaczyć pieniądze na nowe auto :)

  • #20 14 Lip 2004 16:32
    P.Artek
    Poziom 21  

    Jeśli 500-700zł to są tak duże koszty że lepiej przeznaczyć na nowy samochód to proszę bardzo,kup starego łupa 126p i będziesz miał "nowy" samochód :D

  • #21 15 Lip 2004 11:42
    PETERS
    Poziom 13  

    500zł to tak dużo??No troche jest,ale jeśli nawet tyle dołoży to nie kupi 900ty,a 700 się dobrze sprawują gdyby nie ten gaźnik AISANA-w zimie tragedia,masa czujników i przełączników podciśnieniowych-to wszystko w ostrzejszych warunkach zawodzi.Ja osobiście byłbym szczęśliwy gdyby(kiedyś w przyszłości) udało mi się założyć wtrysk i skrzynię 5tke,niewie ktoś czy podejdzie z 900??

  • #22 11 Sty 2006 04:07
    rosck
    Poziom 13  

    Nie lepiej wsadzić silnik 900cm3 - jak nie pasuje, kolega wsadził 1,2 do 7setki a mówice ze nie wejdzie. Na centomani chyba widizałem opis jak to wykonać.

  • #23 12 Kwi 2006 23:53
    coolbart
    Poziom 10  

    [quote="PETERS"]Sam mam CC704 i się zastanawiałem nad taką przeróbka-bo wiem jak te gaźniki Aisana potrafią dopiec :cry: .Inny silnik niewłożysz-CC700 ma inną komorę silnikową niż 900 albo 1.1 :cry: .....

    Zmieniłem silnik w cc 700 na 903 z uno. Zrobiłem to w ciągu kilkunastu godzin w garażu. Komora silnika jest identyczna. wywierciłem dosłownie 2 dziury na śróbki na łapę do podwieszenia skrzyni. Nawet wtryskowy silnik z seicento podejdzie tylko wtedy potrzebny jest inny bak i inna wiązka kabli w komorze silnika.

    SKrzynia z 900 do 700 nie podejdzie ponieważ to są całkiem inne silniki oraz inaczej zawieszone. Najlepszym sposobem ożywienia cc700 to zakup silnika z una lub seata marabelli 903gaźnik oraz skrzyni z cc lub sc. w częściach wymieściłem się w 500zł ale po tej wymianie to już całkiem inny samochód :)

  • #24 15 Gru 2009 22:39
    darek1958
    Poziom 15  

    Witam. Koledzy nie chce zakładac nowego postu więc mam takie pytanie? kupiłem Cinquecento 900 na gązniku i chciałbym załozyć mono wtrysk - czy jest to mozliwe i ewentualnie co powinienem dokupić? Za pomoc z góry dziekuje.