Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa kolumny głośnikowej do garażu.

18 Paź 2009 19:51 4432 14
  • Poziom 16  
    Dzień dobry. Dostałem od kolegi głośnik alphard EM 1202 chciałbym na nim i na jakimś piezaku zrobić kolumnę która ma grać w garażu. Proszę o pomoc w zrobieniu wymiarów do płyt, dostrojeniu br. i zrobieniu zwrotnicy.

Budowa kolumny głośnikowej do garażu. Budowa kolumny głośnikowej do garażu.

Oto ten głośnik

Parametry:
    średnica całkowita: 30cm
    impedancja 8 omów
    skutecznosć 93 dB/W/m
    pasmo 40-5000 Hz
    moc znamionowa 100W
    moc muzyczna 200W

Głośnik jest w tej chwili w takiej kolumnie ale jego brzmienie mnie nie satysfakcjonuje.

Jestem początkującym proszę o szczegółowe wyjaśnienia.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Czy to u góry to jest otwór bassreflex czy głośnik. Ponieważ ten głośnik ma mocno ograniczone pasmo przenoszenia od góry, przydałby się jakiś mniejszy głośnik średnio-tonowy ze zwrotnicą i koniecznie głośnik wysoko-tonowy. Nie podałeś wymiarów obudowy, więc niewiele tu można poradzić. Spróbuj postawić obok jakąś mniejszą kolumnę i sprawdź brzmienie. Pamiętaj aby nie ustawiać dużej głośności, żeby nie uszkodzić wzmacniacz. Nie napisałeś też do jakiego wzmacniacza chcesz podłączyć ten głośnik.
    Powodzenia!
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ze względu na wysoki qts, głośnik nadaje się tylko do obudowy zamkniętej i to "teoretycznie" tylko do subwoofera (a "praktycznie" do niczego).