Witam.
Mam następujący problem z Citroenem Berlingo rocznik 2001 silnik 2.0 HDI.
Auto było kupione przez kolegę po dość niskiej cenie. W związku z czym po jakimś czasie okazało się, że występuje w nim cała masa usterek, miedzy innymi duży problem jest z dmuchawą.
Okazało się że auto posiadało kiedyś klimatyzację, chyba manualną gdyż jest sprężarka, oraz chłodnica. W aucie są pokrętła regulacji nawiewu aczkolwiek brakuje przycisku do wł. klimatyzacji. Sam problem polega na tym że brakuje prędkości od 1 do 3 zgodnie z tym co czytałem na forum wymieniłem tranzystory w regulatorze przy silniku dmuchawy aczkolwiek nic to nie pomogło. i tu moje pierwsze pytanie czy regulator silnika jest sterowany liniowo czy impulsowo?? zbudowałem prosty generator czasu wypełnienia na ne 555 i sterował silnikiem aczkolwiek z silnika wydostawał się pisk, więc do wejścia sterowania podłączyłem drabinkę rezystorów dla prędkości 1-3 a dla 4 podawałem bezpośrednio - tak aby przekaźnik zablokował tranzystory - pomogło silnik pracuje lecz po czasie tranzystory przebiły się i silnik cały czas pracuje na full prędkości nawet na pozycji wył. Interesuje mnie jak rozwiązać ten problem jakie zastosować sterowanie ?? z góry dziękuje za odpowiedzi
Mam następujący problem z Citroenem Berlingo rocznik 2001 silnik 2.0 HDI.
Auto było kupione przez kolegę po dość niskiej cenie. W związku z czym po jakimś czasie okazało się, że występuje w nim cała masa usterek, miedzy innymi duży problem jest z dmuchawą.
Okazało się że auto posiadało kiedyś klimatyzację, chyba manualną gdyż jest sprężarka, oraz chłodnica. W aucie są pokrętła regulacji nawiewu aczkolwiek brakuje przycisku do wł. klimatyzacji. Sam problem polega na tym że brakuje prędkości od 1 do 3 zgodnie z tym co czytałem na forum wymieniłem tranzystory w regulatorze przy silniku dmuchawy aczkolwiek nic to nie pomogło. i tu moje pierwsze pytanie czy regulator silnika jest sterowany liniowo czy impulsowo?? zbudowałem prosty generator czasu wypełnienia na ne 555 i sterował silnikiem aczkolwiek z silnika wydostawał się pisk, więc do wejścia sterowania podłączyłem drabinkę rezystorów dla prędkości 1-3 a dla 4 podawałem bezpośrednio - tak aby przekaźnik zablokował tranzystory - pomogło silnik pracuje lecz po czasie tranzystory przebiły się i silnik cały czas pracuje na full prędkości nawet na pozycji wył. Interesuje mnie jak rozwiązać ten problem jakie zastosować sterowanie ?? z góry dziękuje za odpowiedzi