Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik pompy vp - naprawa

WOJT7319 21 Kwi 2020 16:55 7035 47
  • #31
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    naprawa-pomp.com napisał:
    zwarcie przewodów i błąd regulacji kąta wtrysku z tego powodu. drugi błąd wynika z błędu 149. samochód pali czy nie ?


    Jakiś czas temu jadąc tym samochodem Mondeo z silnikiem TDDI rocznik 2002 silnik nagle stracił moc, zaczął przerywać i bardzo mocno kopcić. Ledwo dojechałem do domu . Silnik już obecnie nie chce odpalać, rozrusznik kręci ale silnik nie zapali.
    Skoro błędy dotyczą kąta wtrysku to może najpierw zrobić izolację na tych dwóch przewodach i podłączyć sterownik w celu sprawdzenia czy czasami to zwarcie nie było powodem problemów z pracą silnika ?
  • #33
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    naprawa-pomp.com napisał:
    można spróbować.

    A jeszcze zapytam o jedno . Czy można w celu wyjęcia tej blaszki i przewodów od kąta wtrysku odłączyć te dwa metalowe przewody paliwowe, które z pompy idą do wtrysków , bo one trochę przeszkadzają w odkręceniu tych dwóch śrób od tej blaszki ? Czy póżniej trzeba zalać pompę paliwem ?
    Czy można te 4 kabelki na czas krótkiego sprawdzenia połączyć na kostkę bez lutowania ?
  • #35
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    Dziś próbowałem zrobić z tą izolacją przewodów od kąta wtrysku ale chyba to jest nie do zrobienia bez demontażu pompy .U mnie na dole pompy nie można dostać się do tego zaworu kąta wtrysku , bo jest zasłonięty tym mocowaniem do bloku silnika. Czy jest jakaś metoda na dojście do tych przewodów od kąta wtrysku na całej długości bez wyjmowania pompy z samochodu ?
  • #37
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    naprawa-pomp.com napisał:
    w pompach vp30 ten goły przewód jest na wierzchu a w vp44 trzeba odkręcić dwie śrubki torx 25 z prawej strony głowicy.

    No właśnie odkręciłem te dwie śruby , wyjąłem blaszkę ale te przewody wchodzą w miejsce tej dolnej śrubki Torx 25 i do tego odcinka już nie ma dostępu tzn. do odcinka przewodów od tej dolnej śrubki Torx25 do zaworu kąta wtrysku, a tam będzie na pewno zwarcie bo izolacja się pokruszyła na całości.
    Czy bez zdejmowania pompy można uzyskać dostęp do tych przewodów na całej długości aż do zaworu kąta wtrysku ?
  • #39
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    naprawa-pomp.com napisał:
    sciągnij plecionke z przewodów i wcisnij koszulki do samego zaworu.

    Plecionka została zdjęta ale te dwa przewody nie idzie wyjąć do samego zaworu bo on jest tak jak by zasłonięty mocowaniem takiej łapy do bloku silnika. Jak będę przy samochodzie to zrobię jakieś zdjęcie i wgram do tematu
  • #40
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    Udało mi się zaizolować te przewody od kąta wtrysku i teraz już nie ma zwarcia , omomierz pokazuje rezystancję około 10 omów.
    Mam jeszcze jedno pytanie , z ciekawości zmierzyłem też rezystancję tych dwóch kabelków od zaworu dawki paliwa i wyszło mi , że jest zwarcie . Pomiar dokonałem na przeciętych kabelkach, na tych które idą w dół do pompy , nie do sterownika. Czy to jest w porządku czy oznacza jakieś uszkodzenia w pompie ?
  • #42
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    Pisałem wcześniej że miałem zwarcie na przewodach od kąta wtrysku i wówczas gdy sprawdzałem sterownik żarówką na przewodach od dawki to kręcąc rozrusznikiem żarówka ani na chwilkę się nie zapaliła co wskazywało na padnięty sterownik.
    Obecnie uporałem się z tym zwarciem na przewodach od kata wtrysku , zrobiłem izolację i dziś z ciekawości ponownie sprawdziłem sterownik za pomocą żarówki H7 . I zdarzył się cud , podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka się zapala i miga.
    Jak to możliwe , przecież sterownik sam się nie naprawił ? Czy jest taka możliwość że to zwarcie przewodów od kąta wtrysku miało wpływ na to , że nie było prądu na przewodach idących ze sterownika od zaworu dawki ?
  • #44
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    Dziś sprawdziłem żarówką H7 zawór dawki według instrukcji podanej na stronie PUH Omega i żaróweczka zaświeciła , słychać było cyknięcie czyli wychodzi , że zawór jest sprawny. Sterownik jest sprawny , zawór dawki jest sprawny , a samochód nie odpala . Do pompy dochodzi paliwo, a na wtryskach ( lekko popuszczonych) nie ma paliwa przy kręceniu rozrusznikiem . Czy to wszystko wskazuje na uszkodzoną pompę ?
  • #46
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    naprawa-pomp.com napisał:
    sterownik był naprawiany ?

    Nie był naprawiany. Sprawdziłem żarówką według instrukcji PUH Omega i po kręceniu rozrusznikiem żarówka migała.
    Czy pompę trzeba zalać ropą do pełna napełniając ją strzykawką w te dwa otwory do których idą wężyki z filtra paliwa ?
  • #48
    Bałdyzer
    Poziom 9  
    Po 2 miesiącach grzebania w Fordzie Mondeo winowajcą okazał się padnięty czujnik położenia wału korbowego . Po jego wymianie samochód odpala normalnie, wkręca się na obroty, silnik równo pracuje i nie traci mocy. Koszt nowego czujnika 54zł , wymiana trudna , bo kiepski dostęp ale udało się. Dzięki za porady